• Ad
  • הקרוסאובר החשמלי האירופאי הראשון של פורד בהצצה ראשונה
    פורד שחררה טיזר לקראת ההשקה הקרובה של רכב ראשון מתוצרתה שמבוסס על הפלטפורמה החשמלית-ייעודית של פולקסווגן. הקרוסאובר הקומפקטי יהיה הרכב החשמלי הראשון של פורד שמיוצר באירופה, במקביל למוסטנג מאך-E שמיוצר במקסיקו ובסין
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד חשפה לקראת סוף השבוע טיזר נוסף של הקרוסאובר החשמלי החדש שלה, אשר ככל הנראה יוצג פומבית עוד השנה. היא עשתה את זה באמצעות תמונה מעומעמת וכללית של הרכב, וציוץ טוויטר שבו נראה מרטין סנדר, מנכ"ל חטיבת מכוניות הנוסעים של פורד אירופה, מרים מעט מן הכיסוי שמונח על הרכב החדש. פורד, כמו רוב יצרניות הרכב המערביות, מחרימה את טוויטר מאז השתלטותו של אילון מאסק על החברה, אבל זה לא מנע ממנה ומסנדר להשתמש בה לצורך החשיפה.
    סנדר צייץ ש"נהדר לראות כל כך הרבה מחברי התקשורת שלנו היום במרכז העיצוב של פורד אירופה. (אני) לא יכול לחכות ש-2023 תגיע, אז נסיר את הכיסוי מעל רכב הנוסעים החשמלי הראשון שלנו שמגיע מחטיבת הרכב החשמלי בקלן".

     

    הקרוסאובר החשמלי האירופאי הראשון של פורד בהצצה ראשונה

     

    אנשי פורד לא פרטו יותר מידי לגבי הדגם עצמו, למרות שהם מנהלים לגביו מסע פרסום סמוי בתצורת גרילה מזה כשנה לפחות, למעט משפט כללי שאומר ש"(פורד) מגלה מחדש את הרוח ההרפתקנית שלנו". עם זאת, התמונה מציגה את מה שנראה כקרוסאובר בגודל בינוני עם פנסי LED בעיצוב ייחודי שמזכיר קצת בומרנג וללא ספק נראה שונה מן העיצוב של דגמי פורד הנוכחיים. המעט שבו אפשר להבחין בפינה שאותה חשף מרטין סנדר מגלה שהחלק התחתון מאמץ "אפקט אלומיניום" שמתאים לרכבי שטח קשוחים בסגנון של 'ברונקו'.

    פורד, יצרנית רכב אמריקנית שנטלה גם חלק מהותי בהיסטוריה של תעשיית הרכב האירופאית, התנדנדה לאורך חמשת העשורים האחרונים סביב משבר זהות בין תקופות שבהן שאפה לקחת את העיצוב האירופאי ולהיות שחקנית גלובלית לבין כאלה שבהן הכתיבו מנהלים אמריקנים עדיפות לערך המניה והתרכזו בייצור טנדרים וקרוסאוברים גדולים לשוק הצפון אמריקני. כעת נראה שקברניטי החברה מקווים לנצל את המהפך החשמלי כדי לשוב למעמד מוביל באירופה, ולצורך זה פורד נעזרת בפולקסווגן, מי שמובילה את השוק הזה בעשרות השנים האחרונות. צעד ראשון בדרך לשם היה קיפול האגו וחתימת הסכם לשיתוף פעולה עם פולקסווגן שמקנה לה גישה אל הפלטפורמה החשמלית הייעודית של החברה הגרמנית: MEB.

    הצעד השני הוא הקמת יחידה עסקית חדשה אשר לטענת פורד פועלת במתכונת של חברת סטארט-אפ ונקראת "פורד מודל e", כפי שאולי ייקרא גם הדגם החשמלי הראשון שלה. היחידה העסקית הזאת מפתחת שלושה קרוסאוברים חשמליים חדשים שכולם יושקו במהלך השנתיים הקרובות, החל בחודש מרץ הקרוב. שניים מבין שלושת הדגמים האלה מבוססים על MEB, והשלישי הוא גרסה מוסבת לחשמל של המיני-קרוסאובר הפופולרי 'פומה', שמיוצר כרגע ברומניה.

     

    מתקפת הדגמים החשמליים של פורד ארבע מכוניות נוסעים וחמש מסחריות

     

    הדגם החשמלי החדש רושם פרק חדש בהיסטוריה של פורד באירופה מפני שזה הדגם החשמלי הראשון שפורד תייצר באירופה בעוד שמוסטנג מאך-E הנוכחי מיוצר במקסיקו ובסין. פורד השקיעה כמעט 2 מיליארד דולר בבניה-מחדש של מפעל הייצור האירופאי הגדול שלה בעיר קלן שבגרמניה, שם מיוצרת פיאסטה, ובהקמת מפעל לייצור סוללות לצידו, והייצור של פיאסטה יופסק בסמוך לתחילת הייצור של הרכב החשמלי.
    הקרוסאובר החשמלי הראשון שייבנה במפעל המחודש – כלי בגודל קומפקטי שיהיה דומה בממדיו לפולקסווגן ID.4 ויתבסס על רבים מן המכלולים שלו – יוצג ככל הנראה במהלך השבועיים הקרובים, ויחידות ראשונות שלו צפויות לרדת מקו ההרכבה בעוד כשלושה חודשים.

    פלטפורמת MEB בגרסת פורד יכולה להכיל סוללה עם תכולת אנרגיה מרבית של 77 קילוואט שעה, והטווח המובטח יהיה עד כ-500 קילומטרים לפי תקן WLTP. הספקי המנועים צפויים לנוע בין 146 כוחות סוס בהנעה אחורית לבין 295 כוחות סוס בהנעה לכל הגלגלים.

    לקראת העידן החשמלי נוטשת פורד את הדגמים ושמות המותג החזקים ביותר שלה באירופה, 'פיאסטה' ו'פוקוס', וגם את קו העיצוב הנוכחי. מתמונת הטיזר שפורד פרסמה קשה כאמור להתרשם מן העיצוב של הכלי, אבל ניכר שהוא שונה מאד מן הקו העיצובי הנוכחי של פורד באירופה ומושפע הרבה יותר מן הקו האמריקני שלה, כפי שזה בא לידי ביטוי ב'ברונקו' החדש וב-F-150. הרכב נראה מעט "שמנמן" וצפוי להיות מעט יותר צנום ממוסטנג 'מאך-E'. הוא גם ימוצב ברמת מחיר מעט יותר נמוכה, אך גבוהה מזו של 'פומה' החשמלית העתידית. דגם חשמלי שני של פורד שייוצר באירופה צפוי רק בשנת 2024 והוא מתואר על ידי פורד כ"קרוסאובר ספורטיבי", משהו בסגנון של ID.5 ביחס ל-ID. 4.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.