המכונית הקטנה בעולם נמכרה במחיר ענק

האם אתם מאלה שבוחרים את המכונית הבאה שלהם לפי מדד ה"מטראז' פר שקל"? אם התשובה היא "כן", כנראה שהמכונית הזערורית הזאת, שהחליפה ידיים בעבור סכום בן 6 ספרות, היא ממש לא בשבילכם
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

65657787888יש לה שלושה גלגלים, מנוע בנפח 49 סמ"ק, מושב בודד ומהירות מירבית של 60 קמ"ש, אך למרות הנתונים הלא ממש מלהיבים בסוף השבוע Peel P50 אחת החליפה ידיים במכירה פומבית בפלורידה במכירת רכבי אספנות עבור סכום מרשים של 176 אלף דולרים.
בתמורה לסכום בו ניתן לרכוש פרארי קליפורניה חדשה מהניילונים הקונה המאושר קיבל את אחד מ-27 האקזמפלרים ששרדו של מי שמחזיקה מאז השקתה ב-1962 בתואר "המכונית הקטנה בעולם".

הפיל P50 היא המכונית היחידה שיוצרה על האי מאן השייך לממלכה המאוחדת, אך בניגוד לתדמית של האי, המפורסם בשל מרוץ האופנועים המטורף הנערך בו פעם בשנה והכבישים בהם אין הגבלת מהירות, במקרה של הפיל, כפי שבוודאי הבנתם, הנושאים המרכזיים שעמדו אל מול עיני המתכננים היו חסכון מרבי ויכולת תמרון מקסימלית ברחובות הכרך.

עוד ב-TheCar:
הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
השרירנית הקשישה שעושה לנו חשק
יצאנו לחפש את העתיד והתאהבנו בדלוריאן מהאייטיז

עם אורך של 1.3 מטרים ורוחב של פחות ממטר, ה- Peel P50בהחלט עמדה במשימה ויכלה להשתחל לכל חור, אבל המימדים הזערוריים חייבו גם פשטות ספרטנית ולא היה מדובר בכלי תחבורה מפנק בשם דרך. במפרט ניתן לציין מושב עם ריפוד דקיק, שלושה גלגלים קטנטנים, פנס בודד ומנוע של טוסטוס עם שלושה הילוכים קדמיים. הילוך אחורי,אגב, לא היה ובמקומו הותקן באחורי הרכב מוט קטן שאפשר לדחוף את ה-Peel P50, ששקלה רק 50 קילוגרם, לאחור.
צריכת הדלק הרשמית עמדה על כ-35 קילומטרים לליטר.45565

54665437ה- Peel P50 יוצרה בין השנים 1962-1966 ולמרות היתרונות הגדולים שלה בזכות גודלה הקטן, המיקרו-מכונית שנמכרה בעבור 199 לירות שטרלינג בסך הכל, לא משכה יותר מדי לקוחות ובמהלך ארבע שנים רק 47 יחידות ממנה נמכרו.
המכונית, ששווקה תחת הסלוגן "כמעט יותר זול מללכת ברגל", אמנם לא ממש הצליחה להפוך לסיפור הצלחה בזמן אמת אך בשנים האחרונות, ככל הנראה לא מעט בזכות הופעתה המשעשעת בתוכנית הרכב "טופ גיר" בעונת 2007, המכונית הזערורית הפכה לפריט אספנים מבוקש למדי.

176 אלף הדולרים שהושגו במכירה בסוף השבוע הפתיעו אפילו את המומחים שסברו שהמכירה תסגר בסביבות ה-100 אלף דולרים, אך צריך לזכור שכבר ב-2013 Peel P50 אחרת ששרדה הצליחה להגיע לסכום בן 6 ספרות כשהחליפה ידיים בתמורה ל-120 אלף דולרים.

אגב, אם אתם מרגישים שאתם חייביםPeel P50 אך לא מצוידים במעל ל-100 אלף דולרים כדי להגשים את החלום הקטנטן, נספר שבשנת 2012, שלושה אנשי עסקים בריטיים החליטו להחיות את הקטנטנה בגרסת הומאז' במהדורה מוגבלת אשר שמרה על העיצוב המקורי, צוידה במנוע חשמלי ונמכרה בכעשרת אלפים דולרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.