כאשר בוחנים את התופעה הדרמטית ביותר בעיצוב מכוניות בשני העשורים האחרונים – המעבר לקרוסאוברים – אי אפשר להתעלם מן העובדה שמיזוג בין קטגוריות שונות הוא נשמת אפה של תעשיית האופנועים מאז שנות החמישים של המאה הקודמת ועד ימינו.
קשה לספור כמה קטגוריות ותתי קטגוריות של כלים דו-גלגליים נוצרו במהלך 60 השנים האחרונות, מאז הקאסטומים של אחרי מלחמת העולם השנייה ועד ל'סופרמוטו' ו'פאנדורו', ו'סקרמבלר', 'טריאלקרוס' או 'ספורט-טורינג', 'סופרספורט' או 'היפרספורט' – או כל מיני ביטויים וכינויים אחרים לכלים שמצד אחד מבקשים להיות רב-שימושיים ומצד שני להתמחות ביכולות ספציפיות.
לכל יצרנית אופנועים מכובדת בימינו יש לפחות כמה גרסאות של אותו אופנוע פחות או יותר (שלדה, מכלולי הנעה) שמתחפשות למשהו נוסף, אבל אפילו בתוך כל המגוון העצום הזה הרושם הוא שהונדה מבשלת לנו משהו נחמד במיוחד שיהפוך למקור השראה גם ליצרניות אחרות.
אין זה סוד שקטנועים, ולכל הפחות אופנועים בעלי תמסורת אוטומטית, הם כלי הרכב היותר שימושיים ונוחים לרכיבה עירונית, וגם הפופולריות לה זוכים לאחרונה אופנועי אנדורו מגודלים לא דורשת הוכחה.
על הרקע הזה מתכוונת הונדה להשיק בתחילת השנה הבאה את הקרוסאובר הדו-גלגלי העירוני האולטימטיבי: "קטנוע אנדורו", או "קטנוע אדוונצ'ר" שייקרא בסבירות רבה ADV – ואותו היא חשפה הלילה בסרטון טיזר ראשון.
כדרכם של טיזרים גם זה של הונדה חושף מעט מאד, אבל עדיין יש בו מספיק בשר כדי להצית את הדמיון (מעבר לעובדה שהוא מדליק בפני עצמו).
הסיסמה שפותחת את ההופעה היא "האופקים שלך הולכים להשתנות לנצח", והיא בהחלט הולמת את מה שנראה כמו כלי מספיק מרשים כדי להיחשב למקביל הדו-גלגלי של קרוסאובר פוזאיסטי אשר מספק יכולות שימושיות ברכיבה עירונית יחד עם האפשרות לרכיבות בינעירוניות.
על הפוזה אחראים לא רק העיצוב הזקוף ותנוחת הישיבה הגבוהה אלא גם לא מעט פרטי עיצוב שבהם אפשר להבחין בקליפ, כמו גלגלי חישורים גדולים עם צמיגי שטח מחוספסים, 'פיירינג' מלא עם משקף גבוה ומפלט גדול בסטייל של אופנועי אנדורו גדולים.
עצם הופעתו של ADV לא מפתיעה – הוא הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת מילאנו והוא מבוסס על המכלולים העיקריים של הונדה NC750X ושל 'אינטגרה', לכן גם מבחינת עלויות הפיתוח לא מדובר במאמץ מטורף.
למרות זאת – לא צריך לצפות למחיר שווה לכל נפש, וגם לא ליכולות שטח גבוהות במיוחד: מרווח הגחון לא נראה מאד מרשים ותנוחת הישיבה היא בכל זאת כזאת שמתאימה יותר לקטנוע.
אבל בואו לא נשכח שהייעוד העיקרי של כלי כזה הוא ממילא רכיבה עירונית וכל השאר הוא מה שכל קרוסאובר אמור לתת לנו: פוזה (ותחושה של "אם אני רוצה אני יורד לשטח").
המכלולים המכאניים, כאמור, מוכרים וכוללים תמסורת רציפה שמחוברת למנוע דו-צילינדרי בנפח 745 סמ"ק שיספק סביב ה-54 כ"ס. הונדה הגישה באירופה בקשה לרישום השם המסחרי ADV לשימוש באופנועים, לכן סביר שזה יהיה שם הדגם. הונדה מבטיחה לפרסם פרטים נוספים, אולי מלאים, בסוף אוגוסט.