• Ad
  • אחרי כמעט חודשיים של סגר החלטנו שאת החזרה למאחורי ההגה חייבים לעשות עם סטייל אז לקחנו את ה-840 גראן קופה של ב.מ.וו לכבישי הצפון. האם היה שווה להתנזר מפעילות במשך כל כך הרבה זמן לכבוד הדייט הזה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי כחודשיים של סגר בו הנסיעות של רובנו הצטמצמו למנהליות בלבד, מקסימום עד לסופר המקומי (וגם זה קרה רק אם לא הצלחנו לתאם משלוחה בתוך זמן קצר משבועיים), עם תחילת ההקלות ורגע לפני התרת הרסן של הציבור והחזרה הקיצונית לשגרה של כמעט כולם כאילו מעולם לא הייתה כאן קורונה, אנו ב-TheCar חזרנו לעבודה החיונית כל כך שמשום מה לא הוגדרה ככזאת על ידי משרד הבריאות, והתיישבנו מאחורי ההגה כדי לבחון עבורכם את כלי הרכב החדשים שעשו עלייה כשברקע תקופה משונה זו.

    רגע לפני שנדון שוב ושוב בהשפעות העמוקות של המשבר על שוק הרכב – מספר העובדים שפוטרו/הוצאו לחל"ת שהוביל להחזרת רכבים מסיבית לחברות הליסינג, המעבר של אחרים לעבודה מהבית והמשבר הכלכלי שרק התחיל ובוודאי ישפיע גם הוא על טבלאות המסירות בסוף השנה ושניה לפני שנפרסם כאן מבחנים שערכנו לפיג'ו 2008, ניסאן ג'וק, הפוקוס החדשה ויונדאי וניו, החלטתי שלמען הבריאות הנפשית שלי, אחרי פרק הזמן הארוך ביותר ללא נהיגה של ממש מאז שקיבלתי רישיון אי שם ממש מזמן עמוק בתוך המילניום הקודם, צריך לחזור לכושר ולעשות זאת בשיתוף פרטנרית ראויה.

    סקירה מהירה של כל המכוניות החדשות שהחתימו דרכון בחודשים האחרונים ועוד לא הספקתי לנהוג עליהן גרמה לי לעצור ב-ב.מ.וו ולהתקשר דחוף לענת היח"צנית של דלק מוטורס כדי לתאם את סדרה 8 גראן קופה שנחתה כאן בדצמבר האחרון, בעידן אחר בו אף אחד לא האמין שמה שקרה בשוק מזון מפוקפק בעיר סינית שלא יותר מדי אנשים שמעו עליה עד אז הולך לשים ברקס חירום לכל העולם.

    למחרת בבוקר התייצבתי בסוכנות ב.מ.וו המבהיקה בתל אביב מצויד בכל הציוד הנלווה הנדרש למבחן דרכים ב-2020 – מסכת N95, כמה סטים של כפפות לטקס, תרסיס לחיטוי משטחים שלטענת היצרן יעיל לחיסול 99.9 אחוז מהחיידקים, הנגיפים ושאר חולירות וכמובן מוצר החובה האולטימטיבי בכל כיס – בקבוקון אלכוג'ל.
    לאחר בדיקת חום וחתימה על הצהרת בריאות קיבלתי את המפתחות של הגראן קופה, הקדשתי עוד רגע לחיטוי מהיר של הידיות וההגה כדי שלא תהיה חלילה לברסי שלנו סיבה לדאגה וסוף סוף, אחרי שבועות נטולי כל ריגוש מוטורי, יכולתי לצאת לכבישים הנכונים על סיפונה של ה-840 ברמת הגימור M שיכולה להיות שלכם בתמורה ללא יותר מ-920 אלף שקלים.

    מי את סדרה 8 גראן קופה?
    הדור השני של סדרה 8 הושק ב-2018, כמעט שני עשורים אחרי הפסקת השיווק של הדור הראשון (E31) והיפהפה של הסדרה שהשנה שינה את הסטטוס לאספנות.

    הדור הראשון החליף עם תחילת שנות ה-90' את סדרה 6 (E24), הקופה הותיקה שנולדה באמצע שנות ה-70', אך למרות העיצוב המרשים והחדשנות הטכנולוגית הדור הראשון של סדרה 8 היה פלופ מבחינה כלכלית וב-1999 אחרי בסך הכל כ-30 אלף יחידות הופסק סופית.
    ב-2003 הציגה ב.מ.וו קופה גדולה חדשה כסדרה 6, ב-2011 הוצג הדור השלישי של סדרה 6 אך אז במקום להתקדם לדור רביעי בהנהלת החברה בבוואריה החליטו לחזור דווקא לסדרה 8, ככל הנראה במטרה למצב את הדור החדש בעמדה יוקרתית יותר מול מכוניות כמו פורשה פנמרה, זאת על אף שמבחינת מימדים ה-8 דומה מאוד ל-6 היוצאת.

    איך נראית?

    קשה שלא לשים לב למימדים המטורפים של סבכת הכליות (הגריל) כמעט בכל ליין הדגמים העדכני של היצרנית הגרמניה. לטעם רבים מדובר בהגזמה פראית, אך על פי מקורות יודעי דבר הבלטת המאפיין האייקוני של המותג עושה עבודה טובה על הלקוחות בסין.

    אני אישית פחות התחברתי אך בעוד שבסדרה 7, X5 ו-X6- וגם בסדרה 1 החדשה בעיית הכליות המוגדלות הללו ממש מפריעה לי לעיכול, בסדרה 8 הפריסה בפורמט צר לרוחב אמנם מוגזמת אבל הרבה יותר הומוגנית למראה הכולל.
    מעבר לסבכה ה-8 גראן קופה מציגה, אפילו בלבן הדי אנמי של רכב המבחן, פרונט כוחני עם מכסה מנוע ארוך הכולל קימורים המרמזים על עוצמתיות, ישבן סקסי וחצוף עם ספוילר אינטרגלי במכסה תא המטען ודיפיוזר מעט מוגזם עם צמד יציאות מפלט רבועות שלדעתי מתאימות יותר להוט האץ' מאשר לקופה יוקרתית. ויש גם את הצדודית הנמוכה הנמתחת לאורך של מעל ל-5 מטרים המציגה פיגורה קרובה למושלמת. בסך הכל אין ספק שמדובר באחת המכוניות הנאות ביותר בליין הדגמים הנוכחי של ב.מ.וו ואולי בכלל.

    תא הנוסעים

    כפי שניתן לצפות מרכב עם תג מחיר של דירת יד שנייה בחיפה, תא הנוסעים מציג הקפדה יתרה על פרטים ושימוש בחומרים איכותיים ביותר.
    בין היתר יש כאן הרבה עור ברמה גבוהה בשילוב צבעים של שחור וחום על המושבים, בדשבורד דיפוני הצד יחד עם אלומיניום מוברש אמיתי וגולת הכותרת: ידית הילוכים מגוש גדול ומאוד מיוחד של קריסטל אמיתי (הלו בימר, אל תתנשאי עלינו גם לנו יש קריסטל של רוזנטל בבית ממש כמו לקלרה מ"אלכס חולה אהבה").
    פחות אהבנו למצוא שימוש בפלסטיק בגימור שחור פיאנו כמו שאפשר למצוא כבר מזמן בכל יונדאי או טויוטה וגם המתגים של בורר מצבי הנהיגה נראים פשוטים למראה, מצריכים הסטת מבט מהדרך וניתן היה לצפות לבורר איכותי.
    בכלל, על אף שתא הנוסעים הוא מקום מאוד נעים וכאמור איכותי להיות בו, אין כאן עיצוב או פריסה יוצאי דופן שיותירו אתכם פעורי פה.
    תנאי המחייה בחלק הקדמי מצוינים, המושבים נוחים ומעניקים תמיכה צידית ראויה ולא מעיקה מדי ותנוחת הנהיגה מעולה.

    בחלק האחורי התנאים יותר מאתגרים ולמרות בסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים הנוחות היא לא של מחלקה ראשונה: אמנם מרווח הרגליים בהחלט טוב, והמושבים נראים טוב ולרוב די נוחים אבל משענת המושב מעט זקופה ונוקשה מדי ומרווח הראש לא נדיב לאנשים מעל 1.8 מטרים בשל עיצוב הקופה. בתיאוריה המושב מציע אופציה לישיבה משולשת, אך העמדה האמצעית בלתי שימושית בעליל בשל קונסולה מרכזית עם בקרי שליטה שמחייבת פישוק רגליים וירטואוזי למי שירצה לשבת בה.

    האבזור
    אם עד לפני כמה שנים הבידול במפרט האבזור והשכלולים הטכנולוגיים בין מכוניות סופר יוקרה, דוגמת ה-840, לדגמים זולים יותר היה ניכר למרחוק, הרי שכעת הפער מאוד הצטמצם וכבר במכוניות שעולות רבע ואפילו פחות מכך מקבלים כסטנדרט מפרטים ומערכות שבעבר הלא רחוק היו נחלתן של הטופ של הטופ.

    זה בהחלט מקשה ה-8 להתבלט, אך כצפוי עם תג מחיר שמתקרב ל-7 ספרות רשימת האבזור ארוכה מאוד-מאוד ומעבר לכל המתבקש כוללת גם מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים עם חימום וקירור במושבים, חישוקי 20', תאורת לד מלאה, חלון שמש פנרומי, פתיחה וסגירה חשמליות של דלת תא המטען, לוח מחוונים דיגיטלי מלא (אך בעל מספר אפשרויות תצוגה מצומצם מאוד), תצוגה עילית על השמשה, מערכת מצלמות היקפיות מרשימה המעניקה הדמיית תצוגה עילית ממעוף הציפור, מגוון אפשרויות תצוגה של 8 המצלמות (אם כי היא טיפה מלחיצה יתר על המידה בתמרוני חניה) וגימיק נחמד בדמות יכולת לזכור את 50 המטרים האחרונים ומצב של נהיגה אוטונומית שלו כדי להקל על יציאה מסמטאות צרות או ממקומות חניה מסובכים.

    מערך הבטיחות כולל מערכת בקרת יציבות עם אפשרות לבחירה בין כמה רמות התערבות, אפוד בטיחות ו-6 כריות אוויר אקטיביות, התרעה אקטיבית על סטייה מנתיב, כולל תיקוני היגוי ושמירה על הנתיב, בקרת שיוט אקטיבית כולל זחילת פקקים מ-0 עד 210 קמ"ש, בלימת חירום אוטונומית במקרה חירום בכל מהירות והתרעה מפני פגיעה בהולכי רגל וסיוע בבלימה במהירות עירונית. כמו כן תמצאו כאן התרעת תנועה צולבת לפנים ולאחור וכן מערכת התרעה מפני פגיעה צידית הכוללת תיקוני היגוי.

    בגראן קופה יש גם מערכת סאונד מעולה מתוצרת Harman Kardon הכוללת 16 רמקולים וניווט מקורי באנגלית אך ללא קישוריות פתוחה לרשת, רדיו אינטרנטי ואפשרות לניווט עם ווייז. הסנכרון המלא לסמארטפון אפשרי רק לבעלי אייפון ובשלב זה לפחות המערכת לא עובדת עם אנדרואיד אוטו.

    יחידת ההנעה
    סדרה 8 על כל גרסאותיה (קופה, קבריולט וגראן קופה הנבחנת כאן)  משווקת במחוזותינו עם אופציה לשתי יחידות הנעה (מעבר לים מוצעות גם גרסת דיזל וגרסת M) – רכב המבחן, 840, מגיע עם מנוע 3 ליטר, 6 צילינדרים בטור המוגדש והמוכר של ב.מ.וו כמעט מכל ליין הדגמים המפיק בגרסה זו 340 כ"ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה, וגרסה בכירה, 850, עם תג מחיר שמתחיל ב1.25 מיליון שקלים, תשדרג אתכם למנוע וי 8 המפיק לא פחות מ-530 כ"ס, הנעה כפולה ומערכת היגוי חכמה העושה שימוש גם בגלגלים האחוריים.
    כל הגרסאות מגיעות עם מערכת מתלים אדפטיביים של חטיבת M, מנהרת וגל הינע עשויים מקרבון ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.

    על הכביש

    הצללית הנמוכה קצת מתעתעת אבל הגראן קופה, עם אורך של קצת מעל ל-5 מטרים ורוחב של כמעט 2 מטרים, היא מכונית ממש גדולה המציגה מימדים כמעט זהים לאלה של סדרה 7 (הארוכה ממנה ב-4.5 ס"מ אך צרה ממנה ב-3 ס"מ).
    עם זאת התחושה על הכביש היא לא של מפלצת אלא של מכונית שניתן להסתדר איתה גם בתנועה צפופה בכרך.

    למרות משקל עצמי לא מבוטל של 1,800 קילוגרם יחידת ההנעה הצנועה יחסית לא מרגישה קטנה על המכונית ומנוע 6 הצילינדרים בטור המוגדש בנפח 3 ליטרים המוכר של החברה מספק, בשילוב עם תיבת 8 ההילוכים האוטומטית הדי ותיקה של ב.מ.וו אשר יודעת להוריד הילוכים במהירות הבזק ולאפשר מעבר משיוט נינוח ב-1500 סל"ד להאצה בסביבות הקו האדום, תחושת גמישות מרשימה ומשיכה נחושה בכל תנאי השימוש.

    גם הנתונים הרשמיים לגמרי בסדר עם 5.2 שניות למהירות תלת ספרתית ו-250 קמ"ש (מרביים, מוגבלים אלקטרונית), וה-840 מציגה יכולת לשייט באדישות במהירויות שיכולות לספק לכם כותרת בעיתון.
    יש לה גם יכולת נשימה של רוכב טור דה פראנס בדרכים הרריות ואפילו צריכת דלק מתקבלת על הדעת באזור ה-9 קילומטרים לכל ליטר.

    עם זאת, לפחות בתחושה שלי, בהחלט יתכן שמי שנפרד מ-900 אלף שקלים מצפה ליחידת הנעה עם קצת יותר פלפל, פרצי כוח ותחושת טירוף בלחיצה של הדוושה לרצפה.

    בנתיב המפותל הגראן קופה מממשיכה להרשים ומרגישה בבית גם בכבישים הרריים צרים למדי עם היגוי – בתגבור חשמלי אמנם – מדויק שמאפשר לשים את המכונית בדיוק איפה שתרצו, חלוקת משקל טובה שתורמת לשינויי כיוון מאוד מהירים ונשלטים וכמובן הנעה אחורית עם דיפ מוגבל שבמקרה שהעברתם את הבקרות למצב מתירני (או ניתקתם אותן בכלל אם אתם בעלי בטחון עצמי רב ופוליסת ביטוח טובה) מאפשרת להתענג קצת עם הישבן הסקסי שלה.

    אמנם הגראן קופה לא חדה כסכין ולא מכשכשת בזנב כמו אותן בימריות קלות משקל, קטנות ומאוד לא פולטיקלי קורקט אך אייקוניות של פעם וגם לא כמו הגרסאות הבכירות של הדורות היוצאים של סדרה 1 ו-2 (עם יחידת הנעה זהה אך מימדים ומשקל קטנים משמעותית), אך דווקא אותו יחס הגיוני בין המשקל להספק בשילוב בסיס הגלגלים הארוך מאפשרים גם למי שהוא לא מלך הדריפטים ליהנות מאוד מבלי לחשוש שהישבן יעקוף את הפרונט.

    נוחות הנסיעה בסך הכל טובה ברוב המצבים אך מעט נוקשה ובהחלט חשוב לזכור שמדובר במכונית עם אוריינטציה ספורטיבית ומתלים (אדפטיביים אמנם) קונבנציונליים ומי שמצפה לנוחות מרחפת במחוזות לימוזינה כמו במכוניות פאר עם מתלי אוויר במחירים דומים דוגמת סדרה 7 או מרצדס S קלאס עשוי להתאכזב.

    סיכום
    קשה למצוא הגיון ממשי ברכישת מכונית ביותר מ-900 אלף שקלים ומי שמחפש קופה 4 דלתות מחוטבת יכול למצוא אופציות לא רעות וזולות משמעותית דוגמת אודי A7 בגרסאות פלאג אין היבריד או 3.0 TFSI, מרצדס CLS 350. מי שמתעקש על קופה 4 דלתות מתוצרת המותג עם סמל הפרופלור יכול גם ללכת על סדרה 4 גראן קופה ולהשאר בכיס עם עודף לעוד ב.מ.וו M2 או ב.מ.וו 530 פלאג אין.
    מי שבקטע של יוקרה ומעדיף שינהגו בשבילו ולשבת מאחור רצוי שילך על ב.מ.וו 745 פלאג אין היבריד שאפילו עולה 80 אלף שקלים פחות.

    יהיו גם מי שיטענו שה-840 לא מציגה תא נוסעים מספיק ייחודי ובלתי נשכח ומגיעה עם יחידת הנעה שפויה מדי שאפשר לקבל בכל ליין הדגמים של ב.מ.וו, כולל אפילו סדרה 1 מהדור היוצא.

    אבל כשיש לך יכולת לשים +900 אלף שקלים על הכביש אתה לא סופר את האפונים או מחפש הגיון, אלא את אותו משהו נוסף שידליק אותך ול-840 גראן קופה יש לא מעט מזה – היא, לפחות לטעמנו, הב.מ.וו היפה ביותר בהיצע הדגמים של המותג הבווארי לפחות בעשור האחרון, היא בטוחה וצפויה ועדיין חדה ודינמית בצורה שיכולה לענג ולרגש בנהיגה כמעט כמו מכונית קופה של פעם ובכל מקום שהגענו אליו לא יכולנו שלא לחוש ברושם הרב שהיא מותירה על הסובבים, זאת מבלי להיראות מנקרת עיניים בצורה מתריסה.

    בחנו: נעם וינד ואופיר דואק

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הפרופלור של הביוקר: ב.מ.וו 840 במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.