• Ad
  • ייצור המכונית הראשונה של פולקסווגן שתוכננה מדף חלק כחשמלית יחל בשלהי 2019 ועם פרופורציות חדשות וטווח מכובד בין טעינות אמור לעזור לפולקסווגן להשאיר סופית את פרשת דיזלגייט מאחור ולהצעיד את הקונצרן לשינוי הגדול בתולדותיה עם יעד שאפתני של מיליון חשמליות בשנה עד 2025  
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד קצת פחות מ-100 שבועות, זמן קצר לפני המעבר לעשור השלישי של המילניום השלישי, פולקסווגן תחל בעידן חדש עם תחילת הייצור הסדרתי של ה-ID האצ'בק – המכונית החשמלית הייעודית הראשונה של המותג.

    אמנם לפולקסווגן יש בהיצע כבר היום כמה מכוניות חשמליות מלאות כמו ה-e-up! ובעיקר ה-e-Golf, וגם מספר מכוניות היברידיות נטענות, אך למעשה מדובר בגרסאות לדגמים שתוכננו להכיל מנועי בעירה פנימית ואילו ה-ID שתגיע לשווקים בתחילת שנת הדגם 2020 תהיה המכונית הראשונה של פולקסווגן שתוכננה מדף חלק כחשמלית על כל המשתמע מכך, ותהיה זו שתשיק את פלטפורמת ה-MEB המודולרית של הקונצרן לרכבים חשמליים שאמורה לשמש דגמים חשמליים נוספים שיושקו אחרי ה-ID האצ'בק ביניהם רכב פנאי חשמלי, מיניוואן, רכב סדאן מנהלים וגם דגם בעיצוב רטרו בהשראת הטרנספורטר BUS המיתולוגי של ילדי הפרחים.

    בשלב זה פולקסווגן עדיין לא חשפה את העיצוב הסופי של גרסת הייצור, אך ההערכה היא שישמר דמיון רב עם לדגם הקונספט שנחשף בתערוכת פריז 2016 שכלל כמה אלמנטים עיצוביים יוצאי דופן כמו ויתור על סבכת האוורור הקדמית וסמל גדול של המותג הזוהר בתאורת לד.

    מבחינת מימדים גרסת הייצור של ה-ID תציג מימדים מעט גדולים יותר משל הגולף הנוכחית (בדורה ה-7 שהוצג ב-2012) עם אורך של 4.1 מטרים רוחב של 1.8 מטרים ובסיס גלגלים נדיב של 2.75 מטרים.

    מאחר שגודלם של מנועים חשמליים הוא קטן משמעותית מזה של מנועי בעירה פנימית ובמכוניות חשמליות אין באמת צורך בתא מנוע גדול, המעצבים נהנו מחופש יחסי שאפשר להם לשנות את הפרופורציות הקלאסיות המקובלות עם קיצור הפרונט, ביטול הסרחים העודפים ומיקום של הגלגלים בקצוות הרכב.

    עוד ב-TheCar:
    מזעזע: פולקסווגן הזרימה גז לתאים אטומים אליהם הוכנסו קופים כדי להוכיח שמנועי הדיזל שלה לא מזהמים 
    החשמלית של פולקסווגן תגיע אחרי הגולף
    פולקסווגן מחזירה את 'מיקרובוס' בגרסה חשמלית

    "היתה לצוות שלנו את ההזדמנות הייחודית לאפיין שפת עיצוב חדשה ולהוביל את פולקסווגן לעידן חדש. המעבר להנעה חשמלית העניק חופש רב למעצבים, הקטנו את חורי הקירור, ויתרנו על הסבכה המסורתית והרחקנו את הצירים זה מזה וזה אפשר ליצור פרופורציות מדהימות", הסביר קלאוס בישוף, ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן בראיון ל"אוטוקאר" הבריטי.

    בשלב זה פולקסווגן לא חושפת את כל הקלפים בנוגע לגרסת הייצור שככל הנראה תוצג רשמית לקראת סוף השנה, אך מציינת כי המכונית תצויד במנוע חשמלי שיפיק כ-168 כ"ס אשר יותקן מאחורי הסרן האחורי ויניע את הגלגלים האחוריים. האצה למהירות תלת ספרתית תמשך פחות מ-8 שניות והמהירות מרבית תוגבל לאזור ה-160 קילומטרים לשעה. מערך סוללות הליתיום יותקן ברצפת הרכב מתחת לחלל הנוסעים, יתרום לחלוקת משקל קרובה לאופטימלית בין הסרנים ואמור לספק טווח נסיעה מרשים למדי של בין 400  ל-600 קילומטרים בין טעינות בהתאם לגרסה.

    את ה-ID ניתן יהיה לטעון בחיבור לשקע ביתי בתוך כמה שעות, אך מערך הסוללות יתמוך גם בטעינה מהירה של עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות בחיבור לטכנולוגית הטעינה שפורשה פיתחה ושואפת לפרוש לאורכם ולרוחבם של הכבישים המרכזיים באירופה.

    ההחלטה להציב את המנוע מאחור, ממש כמו בחיפושית, המכונית הראשונה של פולקסווגן, אפשרה להגדיל את המרווח בתא הנוסעים ואמורה גם לשפר את יכולת התמרון ולהקטין את רדיוס הסיבוב לטובת התנהלות בכרך העירוני הסואן.

    ה-ID תצויד במגוון מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ותציע גם נהיגה אוטונומית, בשלב זה לא לגמרי ברור אם בכל תנאי ובאיזו רמה (3 או 4).

    עדיין לא ידוע אם הדגם ישמור על השם ID אך בפולקסווגן מבטיחים שהרכב החשמלי הראשון שלה יתומחר בצורה אטרקטיבית שתעזור למותג להגיע ליעד של מכירת מיליון חשמליות בשנה עד שנת 2025.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הספירה לאחור החלה: בעוד פחות מ-100 שבועות פולקסווגן תכנס לעידן חדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.