• Ad
  • עם עיצוב אירופאי שמרני, מנועי טורבו ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. הסיד החדשה נחשפת. במחצית השנייה של השנה היא תגיע לישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני בדיוק עשור הזיכיון הישראלי ליבוא רכבי קיה הקוריאנית עבר מסמל"ת לטלקאר. המהלך הוביל לקרב יצרי שמתנהל עד עצם ימים אלו בבתי המשפט בין מיכאל לוי בעלי סמל"ת לרמי אונגר הבעלים של טלקאר כשלכל אחד מהצדדים טענות חמורות משלו על התנהגות ומהלכי הצד השני.

    אנחנו לא ננקוט עמדה, אבל מה שבטוח הוא שממותג שולי שמכר כ-2,000 כלי רכב בשנה בארץ בתקופת סמל"ת, קיה הפכה לאחת מהמובילות בצמרת שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות עם מעל ל-30 אלף רכבים בשנה.

    עוד ב-TheCar:
    יונדאי i30 החדשה רוצה להיות פולקסווגן גולף
    בקרוב: אינטליגנציה מלאכותית ברכבי יונדאי
    מחשבת מסלול: יונדאי שואפת להוביל את השוק האירופאי

    אין ספק שלאנשי טלקאר, אשר הגיעו עם רעב להפוך את קיה לסיפור הצלחה מקומי, יש תרומה חשובה לזינוק בנתונים, אבל הסיבה המרכזית למהפך קשורה בעיקר לקו הדגמים שהשתפר מאוד בעשור האחרון ובעיקר לפיקנטו בקטגורית המיני והספורטאז' בסגמנט רכבי הפנאי שהפכו ללהיטים מקומיים.

    בכל מקרה, את תחילתו של המהפך המקומי יש לזקוף למכונית מעט נחבאת אל הכלים – הסיד בדורה הראשון, אשר הושקה כבר ב-2006 אבל משום מה לא הגיעה לכאן בתקופת סמל"ת ונחתה בארץ לאחר חילופי היבואנים ב-2008, ותרמה רבות לשיפור התדמית של קיה.

    הדור השני והנוכחי שהוצג ב-2012 היה עדיף על הראשון בכל תחום, אך הוא לא הצליח לעורר עניין כמו אחיו הפופולריים. כעת, מספר חודשים אחרי השקת הi30 – האחות התאומה מבית יונדאי, מגיע התור לחשוף את הדור השלישי של הסיד שיושק באופן רשמי בתערוכת ז'נבה במרץ.

    באירופה הסיד נחשב לאחד הדגמים המצליחים של קיה, אבל עד כה הוא לא באמת הצליח לאתגר דגמים של מותגים מקומיים כמו הפוקוס של פורד וכמובן הגולף של פולקסווגן השולטים בסגמנט הגדול באירופה.

    בקיה מאמנים שהדור השלישי המבוסס על פלטפורמה חדשה, כולל מנועי טורבו מתקדמים ומערכות בטיחות רבות ערוך ומוכן לתת פייט של ממש למתחרים האירופאים.

    מתוך ניסיון לקלוע לטעם השמרני של רוכשי הרכבים הללו ביבשת הישנה, הסיד החדשה מציגה עיצוב אלגנטי אך מתון יחסית הכולל את סבכת פני הנמר של קיה וקורת C רחבה מאחור בהשראת הגולף.

    הסיד החדשה מבוססת על פלטפורמת K2 החדשה של קונצרן יונדאי ולמרות שהיא שומרת על אורך ובסיס גלגלים זהה לדור הנוכחי, היא רחבה ב-2 סנטימטר ונמוכה בכ-2.5 סנטימטר מקודמתה ובקיה טוענים למרווח משופר בקבינה בשתי שורות המושבים ולנפח מטען גדול יותר העומד על 395 ליטר.

    תא הנוסעים עצמו מציג עיצוב מודרני מבעבר ו"נקי" בהשראת הדור החדש של דגמי קיה השונים עם מסך גדול בולט מעל לקונסולה המרכזית.

    הסיד החדשה תוצע במספר רמות אבזור ובין היתר ניתן לציין מערכת שמע עם קישוריות בלוטות' מלאה ותאימות לאנדרואיד-אוטו ואפל קאר פליי, משטח טעינה אלחוטי לטלפונים סלולריים, תאורת לד, בורר מצבי נהיגה ושלל מערכות בטיחות אקטיביות כולל בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט וסטייה מנתיב אקטיביות המאפרות נהיגה אוטונומית ברמה 2 בכביש מהיר.

    הסיד תוצע עם מספר מערכות הנעה ובשילוב תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. הדגם הרלוונטי העיקרי לשוק המקומי יכלול מנוע 1.4 טורבו עם 140 כ"ס וניתן לציין גם את המנוע המוגדש בנפח 1.0 ליטר המפיק 120 כ"ס.

    השיווק של הסיד יחל באירופה בסמוך להשקה בתערוכת ז'נבה ומספר חודשים לאחר מכן, במחצית השניה של 2018, היא צפויה להגיע גם לישראל.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הסיד החדשה של קיה נחשפת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.