• Ad
  • המנוע הקטן של מישלן יכול לחסוך לא מעט מבוכה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מי לא הפיל את האופנוע או את הקטנוע שלו לפחות פעם פעמיים בחיים בתוך כדי ניסיון לצאת מחניה או להזיז אותו אחורה בתוך כדי ישיבה עליו?

     

     

     

    לפי “חוקי מרפי”, כאשר נופלים עם אופנוע במהירות אפס זה קורה בדרך שגורמת את הכי הרבה מבוכה – באמצע טיול עם כל החברים והחברות מסביב, או באופן שגורם הכי הרבה נזק – עם שבירה של חלק יקר באופנוע, לפעמים אפילו בגוף.

    יצרנית הצמיגים הצרפתית מישלן, שמחזיקה נוכחות משמעותית בשוק צמיגי האופנועים, רשמה לאחרונה פטנט על המצאה ששייכת לקטגוריית ה”איך לא חשבו על זה קודם?, תת קטגוריה “למה לעזאזל אני לא חשבתי על זה?”.

    הרעיון פשוט באופן מעצבן: מנוע חשמלי קטן, שמופעל מסוללה עצמאית במתח של 3.6 וולט ו-2 אמפר שעה, מספק בין 1.5 ל-3 קג”מ של מומנט ומותקן על הזרוע שמחזיקה את מגן הבוץ האחורי או את לוחית הרישוי (או רק את המנוע עצמו). המנוע ממוקם בחלק האחורי ביותר של הצמיג והאופנוע, וברגע שמפעילים את המערכת היא מצמידה לצמיג האחורי גלגל גומי ומסובבת אותו – קדימה או אחורה – במהירות של קצת פחות מקילומטר אחד לשעה.

     

     

    אנשי מישלן טוענים שמערכת כזאת לא גורמת בלאי לצמיג, ושהיא יכולה לסייע לרוכבים שמבקשים להעמיד או לפרוק את האופנוע שלהם אל כלי רכב או להעלות אותם במעלה כבש משלי להפעיל את המנוע של הכלי. בעולם יש אמנם מספר קטן מאד של דגמי אופנועים שיש להם הילוך אחורי, בדרך כלל מדובר בהמות גדולות כמו הונדה גולדווינג ודגמים שונים של הארלי (וכמובן גם כלים חשמליים), אבל כמעט לכל הדו גלגליים בעולם אין צ’ופר כזה.

    בחירה בסוללה במתח של 3.6 וולט הגיונית מפני שזה סטנדרט די מקובל כיום בכלי עבודה ידניים קטנים כמו מברגות ומקדחות, ומכיוון שהעיצוב של מנוע כזה מתאים כמעט לכל צמיג – כנראה שגם ההתאמה שלו לכל דגם של אופנוע, וללא מעט קטנועים – צריכה להיות קלה. גם תפעול המערכת פשוט מאד: באמצעות מתג אלחוטי שמותקן על הכידון ומשדר למנוע על תדר BT.

    מישלן טרם פרסמה פרטים אודות העיצוב שלה – שחייב לפתור בעיות שימושיות כמו הצטברות לכלוך ובוץ, וכמובן שצריך לקחת בחשבון גם את ההשפעה של תוספת משקל – קל ככל שיהיה – בקצה האחורי של אופנוע. הפטנט של מישלן מפרט אפשרות להתקין את המנוע מן הכיוון הקדמי של הצמיג האחורי – וכך להסוות אותו ואת המבוכה של מי שמתקין כזה, או מאחורי הצמיג הקדמי, אם כי נראה ששם זה עלול לפגוע בתחושת ההיגוי. מה שבטוח זה שמערכת כזאת יכולה להיות שימושית מאד באופנועים כבדים (תרתי משמע), אופנועי מתחילים, ועבור רוכבים נמוכים.

     

     

    כמובן שרישום פטנט לא אומר שכבר מחר בבוקר מישלן תתחיל גם לייצר ולשווק מערכת כזאת, אבל הי – הם עלו על משהו נחמד שאנחנו לא חשבנו עליו (ואם כן – אז לא רשמנו עליו פטנט…).

    The post המנוע הקטן של מישלן יכול לחסוך לא מעט מבוכה first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.