• Ad
  • בעוד פחות מ-3 שנים מכוניות אוטונומיות צפויות להגיע לייצור סדרתי, אך מסתבר ש-1,000 ימים לפני תחילתו של העידן החדש בעולם הרכב מרבית האמריקאים כלל לא מעוניינים במכונית אוטונומית. וגם - הפיתוח החדש שאמור להקל על הקשיים הפיזיים במעבר למכונית ללא נהג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    מרבית האמריקאים חוששים לאבד שליטה

    לא מעט ענקיות טכנולוגיה וכמה יצרניות רכב סימנו את 2021 כתאריך יעד בו מכוניות אוטונומיות מלאות יגיעו לייצור סדרתי.
    ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס אף צפויה להקדים אותן ולאחרונה היא ביקשה אישור פדראלי מהממשל להשיק כבר ב-2019 מכונית ללא הגה ודוושות.

    אבל האם הנהגים בכלל מוכנים לשינוי שנמצא מעבר לפינה ולהוצאתם מחוץ למשוואה?

    הסקר השנתי הענק של איגוד הנהגים האמריקאי AAA מספק תשובה חד משמעית בנושא ולפיו רוב של 63 אחוזים מכלל הנהגים באמריקה לא מעוניינים כלל במכונית אוטונומית ויפחדו לעשות שימוש בכזאת.

    יתרה מכך, מסתבר שרק קצת יותר ממחצית (51 אחוזים) מהנשאלים מעוניינים במערכות בטיחות מתקדמות השולטות על חלק מפעולות הנהיגה ברכב כמו בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על נתיב אקטיבית.

    האמריקאים לא רק חוששים לנסוע במכונית ללא נהג אלא גם מפחדים לחלוק עימם את הכביש ורק 13 אחוזים מהנשאלים ציינו שהם ירגשו בטוחים יותר לנוע לצד מכוניות אוטונומיות.

    מניתוח של הנתונים עולה כי דווקא נשים חוששות יותר מגברים ממעבר לנהיגה אוטונומית ו-73 אחוז מהן ציינו שיפחדו לעשות שימוש במכונית ללא נהג.

    בקרב ילידי דור הבייבי בום האמריקאי, אנשים שב-2018 הם בגילאים שבין 54 עד 72, נרשם החשש הגדול ביותר מהטכנולוגיה עם כמעט 70 אחוזים מהנשאלים שקבעו כי אינם מעוניינים במכונית שתנהג בעצמה.

    כצפוי, בקרב ילידי דור ה-Y שנולדו לעידן הדיגיטלי נרשמו אחוזים נמוכים יותר של חשש ממעבר למכונית ללא נהג, עם זאת עדיין כמעט מחצית (49 אחוזים) מהנשאלים מפחדים מהוצאתם מהמשוואה ושימוש במכונית אוטונומית.

    מעבר לחשש הטבעי להפקיד את החיים בידי מחשב  ולמרות שכמעט 90 אחוז מהתאונות מתרחשות בגלל טעויות אנוש, מסתבר שמרבית האמריקאים פשוט משוכנעים שהם נהגים טובים יותר מכל מוח אלקטרוני ומהסקר של AAA עולה גם שכ-75 אחוזים מהנשאלים משוכנעים שהם נהגים טובים מהממוצע.

    "הסקר שערכנו מצא כי הנהגים אמריקאים בטוחים מאוד ביכולות הנהיגה שלהם, ויתכן שזה עשוי להסביר את החשש שלהם לוותר  על שליטה מלאה ברכב", קובע גרג ברנון, מהנדס רכב בכיר ב- AAA. "עם זאת אני סבור שחשיפה מוגברת לטכנולוגיה והשקעה בהסברה אודות הטכנולוגיה האוטונומית יסייעו להפחית את חששות הצרכנים מהמעבר לעתיד בו הם יהיו מחוץ למשוואה".

    משקפיים נגד בחילה ברכב ללא נהג

    מעבר לחשש הרציונלי להפקיד את מלאכת הנהיגה בידי מחשב, חלק מהאנשים שהתנסו כבר בנסיעה ברכב ללא נהג מדווחים על תחושות פיזיות לא טובות ובחילה כתוצאה מסוג של מחלת ים בדומה לזו הנוצרת לעיתים לנוסעים (לא לנהג) ברכב בכביש מפותל או בתחבורה ציבורית, תחושה אשר נוצרת בשל ניתוק הקשר בין השליטה בתנועה לאיבוד במוח של מה שהעיניים רואות.

    חוקרים באוניברסיטת מישיגן החליטו להקדים תרופה למכה שעשויה לדעתם להפוך לבעיה ממשית בדרך למעבר למכונית ללא נהג, נמצאים בשלבים של פיתוח ואף רשמו פטנט על משקפיים עם אוזניות שאמורים לעשות שימוש במספר חיישני תנועה ואור שיעקבו אחרי התנועה של הרכב האוטונומי ויעזרו לבטל, למי שירכיב אותם, את אותו נתק בין התנועה לתמונה הנקלטת במוח שגורמת לתחושת מחלת הים.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכונית ללא נהג מעבר לפינה, אבל האם בני האדם מחכים לה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.