• Ad
  • עקיצה בשתי דקות: הגנבים רוצים את הממיר הקטליטי שלך
    מדינת קליפורניה ומשטרת לוס אנג'לס הכריזו מלחמת חורמה על גנבי הממירים הקטליטיים. ממשלת ישראל מעדיפה לפרנס את גנבי המתכות ואת משפחות הפשע. כך תוכלו להשפיע על השר לביטחון לאומי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יכול להיות שממש ברגע זה, בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזאת, רוכנים שני בני בליעל מתחת למכונית שלכם, מעלים אותה על מגבהה ("ג'ק"), ובאמצעות דיסק חשמלי מנסרים את צינור המפלט משני צידי הממיר הקטליטי. בעוד חמש דקות, אולי פחות, הם ישליכו את הממיר שלכם יחד עם הציוד שלהם אל תא המטען של המכונית שאיתה הם הגיעו, וימשיכו אל הקורבן הבא שלהם.

     

    הי, גונבים את הממיר הקטליטי מהרכב שלך! האם "שר הטיקטוק" יילחם בגנבים או בשוטרים?

     

    כאשר תניעו את המכונית שלכם בהזדמנות הבאה תופתעו לשמוע צליל מנוע חזק, ובאותו רגע ייפול לכם האסימון ותדעו שהפסדתם לפחות כמה אלפי שקלים, ואולי גם עשרות אלפים, וזה עוד לפני שדיברנו על הכעס, העצבים, ואובדן ימי עבודה שתבזבזו בדיווח סרק למשטרה ולחברת הביטוח.

    אלפי ישראלים נפלו בשלוש השנים האחרונות קורבן לתופעת גניבת ממירים קטליטיים מכלי רכב, והזינוק במספר הנפגעים מוכיח שבמקום להילחם בתופעה ממשלת ישראל פשוט הרימה ידיים. איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, יכול להפסיק כבר מחר בבוקר את גניבת הממירים, אבל במבחן התוצאה הוא מעדיף לצלם סרטוני טיקטוק בנושאים אחרים.

    בשונה מן הטרור בשטחי יהודה ושומרון, כדי להפסיק את גניבת הממירים לא צריך להרוס בתים וגם לא לגרש מחבלים, אלא בסך הכל להפעיל תוכניות שמעלות אבק במשרד לביטחון הפנים ובמשרד התחבורה מזה יותר מ-20 שנים. אבל לפני שנגיע לתוכניות האלה בואו נקפוץ רגע לקליפורניה, ארה"ב, כדי ללמוד מהם מה אפשר לעשות כבר היום.

     

    הי, גונבים את הממיר הקטליטי מהרכב שלך! האם "שר הטיקטוק" יילחם בגנבים או בשוטרים?

     

    במשטרת לוס אנג'לס, העיר הגדולה ביותר בקליפורניה, החליטו לייבש את הביצה במקום להילחם ביתושים. בתגובה לגל העולמי של גניבות ממירים קטליטיים רכשה LAPD מספר מכשירים לסימון חלקי רכב, והזמינה את כל האזרחים להגיע אל "אירועי סימון רכב" שבהם שוטרי המדינה מטביעים את מספר השילדה של הרכב על הממיר הקטליטי שלו. סימון זה לא נמחק גם כאשר מנסים לטשטש אותו.

    גנב ממירים שיזחל מתחת לרכב במטרה לפרק ממיר מסומן יראה מול העיניים שלו את הכיתוב "סומן על-ידי LAPD" יחד עם מספר הרכב, ויבין מיד שסוחר הממירים הגנובים כנראה שלא ירצה להסתבך עם הסחורה הזאת, לכן עדיף לו לחפש קורבן אחר.

    משטרת לוס אנג'לס כבר ערכה מספר אירועי סימון כאלה בעבר אך לאחרונה רכשה ציוד חדש שנקרא Insta-Etch – ובאמצעותו נחרטות ספרות מספר השילדה של הרכב באופן אוטומטי באמצעות התזת חול וצבע בטמפרטורה גבוהה. אנשי המשטרה יקיימו מעתה אירועי חריטה חודשיים, וזה שירות שאותו הם מעניקים לבעלי הרכב בחינם וכך גם מחזקים את הקשר לקהילה ואת אמון הציבור בכוחות השיטור.

    במקביל, כדי לחסוך לגנבים את המאמץ של להתכופף מתחת לרכב כדי לגלות בעצמם את הכיתוב – על שמשת הרכב מודבקת מדבקה שעליה נכתב שחלקי הרכב סומנו על-ידי המשטרה.

     

    הי, גונבים את הממיר הקטליטי מהרכב שלך! האם "שר הטיקטוק" יילחם בגנבים או בשוטרים?

     

    כבר בשנה שעברה חוקקה מדינת קליפורניה – שבה קיים שוק הרכב הגדול ביותר בארצות הברית – חוקים ייעודיים שמחמירים את הענישה כלפי גנבי רכב בכלל ובפרט כנגד גנבים של חלקי רכב. בשונה מחוקים אחרים, שדורשים מן המשטרה והתביעה להוכיח שבוצעה עבירה – החקיקה החדשה קובעת שעצם האחזקה של חלקי רכב שאין להם הסבר מניח את הדעת היא עבירה פלילית.

    במילים פשוטות, יש לך "במקרה" ערמת ממירים קטליטיים במחסן? מעכשיו אתה אשם עד שתוכח חפותך, ולא להיפך.

    החקיקה ממוקדת בעסקים שקונים ומוכרים חלקי רכב ובכאלה שמתמחים בפירוק מתכות ואיסוף מתכות, וכל רכיב שנמצא אצלם בלי תיעוד אודות המקור שלו נחשב כגנוב. אגב, הפעולה הממוקדת של משטרת לוס אנג'לס החלה כמעט שנתיים לאחר שמשטרת מונטריאול שבקנדה החלה במבצע דומה, וגם החקיקה בקליפורניה "מצלצלת בפעמונים" ונשמעת מוכרת.

     

    מי מתנגד למאבק בגניבת ממירים קטליטיים בישראל?

    סימון חלקי רכב מבוצע בעולם כבר כמה עשרות שנים, ולאורך שנות ה-90 של המאה הקודמת הוא העסיק לא מעט גם את כנסת ישראל. בסופו של דבר נחקק בשנת 1998, כלומר לפני 25 שנים (!) "חוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים" וחתום עליו לא אחר מאשר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

    לחוק הזה נכתבו מספר תיקונים, ואין בעיה להוסיף לו תיקונים נוספים, ובין השאר הוא מקנה סמכויות אכיפה נרחבות למשטרה ולמשרד התחבורה כנגד עסקים ויחידים שקשורים לגניבות רכב ולסחר בחלקי רכב גנובים.
    החוק מחייב בעלי עסקים לתעד הרכבת חלקים משומשים ברכב אם מקורם ברכב אחר, לתעד פרוק חלקים מרכב אם הם נועדו להרכבה ברכב אחר (בין השאר את פרטי החלק, תאריך הפירוק ועוד), ולתעד יבוא, רכישה, מכירה והעברה של חלקים משומשים (ובכלל זה את פרטי החלק, תאריך העסקה, זהות היבואן, הקונה, המוכר, המעביר או המקבל).

    החוק, שעליו ממונים שר התחבורה והשר לביטחון פנים (כיום "השר לביטחון לאומי"), מטיל עונשי מאסר של עד שלוש שנים על "העושה פעולה במוצר תעבורה משומש משטחי האחריות האזרחית הפלסטינית", וגם על "בעל עסק… שהעביר (רכב או חלקים) לשטחי האחריות האזרחית הפלסטינית".

    עקיצה בשתי דקות: הגנבים רוצים את הממיר הקטליטי שלך

     

    עקיצה בשתי דקות: הגנבים רוצים את הממיר הקטליטי שלך

     

    על עבירות אי-רישום יש אפשרות להטיל קנסות כבדים וכך גם על מי שלא הודיע על גניבת חלקים מבית עסק, ויש אפילו עונשי שלילת רישיון נהיגה ועוד. גם סמכויות האכיפה, לפי חוק זה, נרחבות ומאפשרות לשוטר או למפקח של משרד התחבורה להיכנס לכל מקום שלא משמש למגורים גם ללא צו שיפוטי, לדרוש מכל אדם שיציג בפניו כל מסמך וכל רישום, לתפוס חלקים אם יש יסוד סביר להניח שנעברה בהם עבירה ועוד ועוד.

    רק דבר אחד חסר בחוק הזה, חוץ מאכיפה כמובן. רשימת החלקים שעליהם חל החוק כוללת דלתות, מכסה מנוע, מכסה תא מטען, כנפיים קדמיות, כנפיים אחוריות, מנוע, פגושים, תיבת הילוכים, כריות אוויר, תיבת הגה ובמקרה של אופנוע גם מספר חלקים נוספים, בהם אפילו סעפת פליטה. מה חסר? ניחשתם נכון: ממיר קטליטי, וזאת למרות שהערך שלו גבוה בהרבה מערכם של כמה מן החלקים שמופיעים ברשימה.

    כמה מסובך להוסיף את הממיר הקטליטי לרשימה שקיימת בחוק? לא מסובך בכלל. אנשיהם של מירי רגב ואיתמר בן גביר רק צריכים לעשות את זה.

    הגנבים חוגגים והממיר הקטליטי שלכם בסכנה

     

    הי, גונבים את הממיר הקטליטי מהרכב שלך! האם "שר הטיקטוק" יילחם בגנבים או בשוטרים?

     

    אז למה זה לא קורה?

    חובבי הקונספירציות לא צריכים ללכת רחוק כדי להבין מדוע משטרת ישראל ומשרד התחבורה לא נלחמים בתופעת הגניבות של ממירים קטליטיים. בסך הכל צריך "לעקוב אחר הכסף" ולראות מי מרוויח מן הגניבות, למי הוא קשור, ולאן מוליכים הקשרים האלה.

    אבל בסופו של יום הביטחון האישי שלנו נמצא לא רק בידיים של המשטרה ושל איתמר בן גביר אלא גם בידיים שלנו, וגם אנחנו יכולים להשפיע ולמגר את הבעיה הזאת. סימון מספר השילדה של רכב על הממיר הקטליטי אורך פחות זמן מכפי שנדרש לגנבים לנסר ממיר מן הרכב, ועלות הסימון בטלה בשישים. "מבצעי סימון ממירים" יהיו יעילים בישראל בדיוק כפי שהם יעילים בקנדה ובקליפורניה, וכל שנדרש לאחר מכן זה להכניס סוחר חלקים אחד לכלא לשלוש שנות מאסר. סביר להניח שהאחרים כבר יבינו את הרעיון, ואם לא – אפשר לשכן אותם יחד באותו תא.

    כל אחד מאיתנו יכול לגרום לזה לקרות, ולצורך זה צריך להפעיל לחץ על מי שמתיימרים להיות הנציגים שלנו בכנסת ובממשלה, מי שמקבלים מאיתנו משכורת מכובדת ותנאים ראויים לקנאה.

     

    אז אם אתם רוצים שיפסיקו לגנוב ממירים קטליטיים בישראל פשוט תעתיקו את השורות הבאות ותשלחו מסר לשר לביטחון לאומי:

     

    לכבוד,
    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר,

    אני, אזרח ישראלי בעל רכב, חושש ליפול קורבן לגנבי הממירים הקטליטיים ומבקש ממך לפעול באופן מיידי למיגור תופעה שמעצימה פשיעה בישראל.
    אנא הנחה את מפכ"ל המשטרה לפעול כפי שפועלות משטרות בקנדה ובארה"ב לביצוע סימון מספר השילדה של הרכב על גבי ממירים קטליטיים, ולאכוף אכיפה נוקשה כנגד מי שסוחרים בחלקי רכב גנובים. כידוע לך – פעילות עבריינית זאת פוגעת באזרחי ישראל ומסייעת לטרור.

    בנוסף, אנא הנחה את היועמ"ש במשרדך לפעול כדי להוסיף את הממיר הקטליטי, שמחירו מגיע בישראל לעשרות אלפי שקלים, לרשימת החלקים הנקובה ב"חוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים" כדי שתתאפשר אכיפה בנושא זה.

     

    את המסר הנ"ל, או כל מסר אחר שתבחרו לכתוב, שלחו אל sar@mops.gov.il, ואפשר להוסיף גם העתק אלינו, אל editor.thecar@gmail.com

     

     

    הי, גונבים את הממיר הקטליטי מהרכב שלך! האם "שר הטיקטוק" יילחם בגנבים או בשוטרים?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הי, גונבים את הממיר הקטליטי מהרכב שלך!

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.