היסטוריה בסין: רכב מתוצרת מקומית זכה בתואר "מכונית השנה" במהלך תערוכת הרכב בגואנזו.
הג'ילי GC9 שהושקה במחצית הראשונה של 2015 היא המכונית הראשונה שתוכננה ומיוצרת בסין אשר זוכה בתואר שנחשב למכובד ביותר בשוק הרכב המקומי וגם בעל חשיבות עולמית בהתייחס לכך שמדובר בשוק הרכב הגדול בעולם.
הזכייה של ג'ילי מסמלת עוד שלב במהפכה שעוברת לאחרונה תעשיית הרכב במדינה אשר עד לא מזמן תוצריה היו בעיקר חיקויים (לא פעם בוטים) למכוניות מהמערב ושם נרדף לאיכויות יצור נמוכות.
מכוניות הן מוצר הרבה יותר מורכב ומסובך ליצור מפרטי לבוש, אביזרים לבית ואפילו סמארטפונים ובניגוד להערכות מראשית המילניום, הרכבים הסיניים עדיין לא ממש כבשו את העולם וברוב השווקים מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית הנוכחות של מכוניות "מייד אין צ'יינה" היא לא יותר משולית, אבל אין ספק שהדבר עומד להשתנות בזכות מכוניות כמו הזוכה הטריה בתואר.
ה-GC9 התמודדה על התואר מול לא פחות מ-140 מועמדות וקיבלה מחבר השופטים 104 נקודות.
בהפרש ניכר מאחור, במקום השני עם 61 נקודות, אנו מוצאים את ספנת הדגל משטוטגרט – מרצדס S קלאס, ובמקום השלישי עם 55 נקודות את התשובה הבריטית לב.מ.וו סדרה 3 – יגואר XE .
בנימוקים לזכיה חבר השופטים ציין כי "הGC9 מציגה שילוב מושלם של שפת עיצוב סינית מקורית ומודרנית, איכויות שמציגות קפיצת מדרגה גדולה ביחס לתוצרת המקומית וטכנולוגיות מתקדמות, במיוחד בכל הנוגע לבטיחות, תרומת וולוו השבדית שנמצאת כיום בבעלות קונצרן ג'ילי, שטרם נראו ברכבים סיניים".
ה-GC9 היא משפחתית גדולה (מה שמכנים במחוזותינו "מכונית מנהלים") הנמתחת לאורך של 4.96 מטרים. היא מציגה בסיס גלגלים מכובד של 2.85 מטרים ומגיעה עם מגוון אופציות ליחידות הנעה בהספקים שבין 162 ל-275 כ"ס שיחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה מעניקים למכונית ביצועים משכנעים. השיווק של הרכב החל במרץ ובחמשת החודשים הראשונים נמכרו כבר מעל ל-90 אלף יחידות.
לבד מתואר "רכב השנה בסין" באירוע חולקו ארבעה פרסים נוספים: בתואר "מכונית הביצועים של השנה" זכתה פרארי 488 החדשה, בתואר "המכונית המעוצבת של השנה" זכתה מרצדס GT, בתואר "המכונית הירוקה של השנה" זכתה לקסוס NX300h ובתואר "רכב הפנאי (SUV) של השנה" זכה וולוו XC90.