• Ad
  • החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

    החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

    מותג הרכב החשמלי החדש מבית ג'ילי הפך למציאות, ומכוניות יוקרה ראשונות מתוצרתו יורדות מקו ההרכבה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אנשי קבוצת ג'ילי הסינית לא נחים לרגע, ומותג חדש בקבוצה שלהם קורם עור וגידים עם כמה וכמה "טוויסטים" בעלילה. אחרי חודשים ארוכים של הכנות, השקות סטטיות וחשיפות החל אתמול (ג') הייצור הסדרתי של מותג היוקרה 'זיקר' (Zeekr), ומכוניות ראשונות ישלימו את בקרת האיכות ויעזבו את המפעל בשבת הקרובה.

     

     

    החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

     

    זיקר – קונספט למותג יוקרה חשמלי שהחל תחת כנפי ג'ילי כמותג מקביל ל'לינק אנד קו' אך יוקרתי ממנו, התגלגל לסטרטאפ פיננסי מעניין יותר כאשר אנשי ג'ילי הפכו אותו לחברת בת פתוחה להשקעות חיצוניות וגייסו כסף ממשקיעים אסטרטגיים כמו יצרנית הסוללות הגדולה בעולם – CATL הסינית, ומה שיותר חשוב לענייננו – Intel Capital. אינטל קפיטל היא חטיבת ההשקעות של אינטל אשר אחראית להשקעות גלובליות, מיזוגים ורכישות, ובעיקר השקעה בחברות סטרטאפ שונות שמפתחות חומרה, תוכנה ושירותים בתחומי בינה מלאכותית, טכנולוגיה אוטונומית, מחשוב, דור חמישי בסלולר, ייצור מוליכים למחצה וטכנולוגיות אחרות. מאליו ברור הקשר אל חברת בת מעניינת אחרת של אינטל – מובילאיי הישראלית אשר מפתחת בין השאר יכולות נהיגה אוטונומית.

    מכיוון אחר לגמרי, בין קבוצת המשקיעים ב'זיקר' בולט גם תאגיד Cathay Fortune, שהוא אחד המשקיעים הגדולים בחברות כרייה בעולם – ולכך יכולה להיות משמעות אסטרטגית בתקופה שבה כל יצרניות הסוללות והרכב נאבקות על מחצבים שדרושים לסוללות.

     

    החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

     

    'זיקר 001' מושקת לנישה המתפתחת במהירות של אחד משווקי הרכב הצפופים ביותר בעולם, שוק שעתיד לעבור בשנים הבאות קונסולידציה משמעותית לנוכח דרישה ממשלתית להגברת היעילות, אבל הוא מכוון לתת-נישה מאד רווחית ומעניינת: תחרות ראש בראש עם מותגי ההי-טק הסינים 'ניו' ו'XPeng', וכמובן עם הסמל הבולט ביותר לטכנולוגיה מתקדמת בתחום הרכב החשמלי: טסלה האמריקנית. ברשימת המתחרים הישירים נמצאות גם חברות סטרטאפ אמריקניות נוספות כמו ריביאן, לוסיד ואחרות.

    הדגם הראשון של זיקר נקרא, כמה פשוט, '001', וזאת למעשה אותה מכונית שהושקה כבר תחת המותג 'לינק אנד קו' כ"Lynk ZERO" אשר הוצגה במחצית חודש אפריל השנה. המכונית מוצעת עם שלוש גרסאות אבזור וגודל סוללה, כשגרסת הבסיס עולה 44,000 דולר ומספקת טווח נסיעה של 712 קילומטרים לפי תקן NEDC המקובל בסין. הגרסאות היקרות יותר מכוונות לביצועים סוחפים ולכן מצוידות בשני מנועים, וטווחי הנסיעה שלהם קצרים יותר. מחירה של הגרסה היקרה ביותר עולה 56,000 דולר.

     

    החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

     

    אנשי זיקר מתחילים את העבודה עם סדרות ייצור קטנות יחסית, וכל המכוניות שמתוכננות לשנה הראשונה נמכרו כבר לפני 4 חודשים, כך שמאמצע חודש יוני החברה לא מקבלת הזמנות חדשות. סכום הרכישה הממוצעת – מבין כלל המכוניות שנמכרו – עומד על 52,400 דולר, מה שמעיד שנתח נכבד מבין המזמינים בחרו בגרסאות האמצעית והיקרה, ולדברי אנשי זיקר הסכום הממוצע הזה הוא הגבוה ביותר בסגמנט היוקרה החשמלי בסין.

    המכונית בנויה על פלטפורמת SEA המודולרית והייעודית לרכב חשמלי של קבוצת ג'ילי, שמכונה "פלטפורמת קוד פתוח" ותוצע גם ליצרניות אחרות. על פלטפורמה זאת בנויים ויבנו דגמים של וולוו, לינק אנד קו, גיאומטרי ומותגים חשמליים אחרים. 'זיקר 001' בנויה על גרסת פלטפורמה עם בסיס גלגלים ארוך יחסית של 300 סנטימטרים, והדגם הבסיסי שלה מונע באמצעות מנוע בודד שמספק 200 קילוואט וכ-40 קג"מ של מומנט, ומוזן מסוללה עם קיבולת אנרגיה של 100 קילוואט שעה. לגרסה זאת, שביצועיה מוגבלים כדי לחסוך באנרגיה, יש את טווח הנסיעה הארוך ביותר ותאוצה שמוגבלת ל-6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. שתי הגרסאות היקרות יותר מצוידות בשני מנועים שמספקים יחד 400 קילוואט ו-77 קג"מ, והם מאיצים אותה ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות, אך מספקות טווח נסיעה קצר יותר.

     

    החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

     

    כמו ניו, גם זיקר מפעילה במקביל לעסקי המכוניות גם רשת טעינה עצמאית של מטענים חזקים במיוחד, ואחרי ש'סטלה' קיבעה את המותג "סופרצ'ארג'ר" מראים הסינים שהם תלמידים שקדנים ומהירים: ל"זיקר פאוור" – כך נקרא מותג האנרגיה של החברה החדשה, יש שלושה סוגי מטענים: טעינה קיצונית, טעינת-על וטעינה קלה (extreme charging, supercharging ,light charging). עמדת טעינה מהירה ראשונה של החברה הופעלה בסוף ספטמבר בעיר האנגג'ואו שבמחוז ג'ה -ג'יאנג. עמדת טעינה מהירה "קיצונית" מסוגלת לטעון בהספק של עד 360 קילוואט, עמדת "טעינת-על" יכולה לטעון בהספקים של בין 60-120 קילוואט, ואילו טעינה קלה מבוצעת בהספק של עד 20 קילוואט. את זיקר 001 אפשר לטעון מ-10% ל-80% בתוך 30 דקות, ולהוסיף לה טווח של 120 קילומטרים בתוך חמש דקות.

    "Zeekr Power" מתכוונת לבנות 290 תחנות טעינה בסין עד סוף שנה זאת (2021), ואלה יימצאו ביותר מעשר ערים ברחבי סין, בהן בייג'ין, שנחאי, גואנגג'ו, שנזן, האנגג'ואו וצ'נגדו. בתוך 4 שנים מקווים אנשי זיקר להגיע להיקף ייצור פנטסטי של 650,000 מכוניות בשנה, ונראה שאנחנו עוד נשמע רבות על המותג המעניין הזה.

     

    החל ייצור סדרתי של Zeekr 001

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.