• Ad
  • ה'דיזלגייט' של קאמינס: מכשירי הרמאות במנועי 'ראם' יעלו לה בקנס של 1.675 מיליארד דולר
    מבלי להודות באשמה תשלם יצרנית המנועים קאמינס את הקנס השני בגובהו אי פעם בגלל התקנת רכיב שנועד לרמות את מבחני זיהום האוויר בכמעט מיליון טנדרים בארה"ב. הכרישים כבר מריחים דם והתביעות הייצוגיות בדרך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בדיוק שמונה שנים לאחר התפוצצות פרשת 'דיזלגייט' הגיעה יצרנית המנועים האמריקנית 'קאמינס' לפשרה עם משרד המשפטים האמריקני לאחר שנתפסה במעשה דומה, והיא תשלם את הקנס השני בגודלו אי פעם על הפרת חוקי זיהום האוויר.

     

    ה'דיזלגייט' של קאמינס: מכשירי הרמאות במנועי 'ראם' יעלו לה בקנס של 1.675 מיליארד דולר

     

    מה שמדהים בהתנהלות של בכירי קאמינס זאת לא הרמאות עצמה ואפילו לא ההיקף הגדול שלה – התקנת התקני רמאות בכ-960,000 מנועים שמניעים טנדרים מדגמי ראם 2500 ו-3500, אלא התקופה שבה היא עשתה את זה. הרמאות החלה אמנם בשנת 2013, כשנתיים לפני התפוצצות 'דיזלגייט' המקורית, אבל במקום ללמוד לקח ולהפסיק עם זה המשיכו אנשי קאמינס לבצע את זממם במשך 10 שנים, ובמידה מסוימת גם לאחר שנתפסו במעשה בשנת 2019.

    נכון להיום נראה שבעלת הבית של 'ראם' – יצרנית הרכב 'סטלנטיס' – מצליחה להוריד את הראש ולהתחמק מן הלכלוך בשעה שקאמינס לוקחת על עצמה את מלוא האחריות, אבל בכלל לא בטוח שהיא תצליח לצאת מן הפרשה הזאת ללא רבב.

    בסוף השבוע מסר משרד המשפטים האמריקני שהקנס בסך 1.675 מיליארד דולר שהוטל על קאמינס בגלל התקנת התקנים להפחתת פליטות מזהמים הוא "העונש הגדול ביותר אי פעם על הפרת חוק אוויר נקי", וזה כנראה נכון וצודק, אבל זה לא מדגדג את היקף הקנסות והנזקים שנגרמו לקבוצת פולקסווגן בגלל ההתקנים שייצרה עבורם ספקית החלקים 'בוש'. עם זאת, גם במקרה של קאמינס יהיה ההיקף הכולל של הנזק גדול הרבה יותר וצפוי לעמוד על כ-2.4 מיליארד דולר רק השנה, לאחר תשלום מחציתו הראשונה של הקנס.

    אם מישהו במקרה דואג לקאמינס אנחנו אומרים לו: Don't! מניית קאמינס אמנם ספגה ביום שישי ירידה קלה של כ-3% אבל בנובמבר דיווחה החברה על רווח נקי של 656 מיליון דולר ברבעון השלישי לבד, שבמהלכו עמדו הכנסותיה על 8.4 מיליארד דולר. גם התקנת מתקני הרמאות לא בוצעה כדי לעזור לאוכלוסיות מוחלשות אלא כדי להרוויח יותר כסף.

     

    ה'דיזלגייט' של קאמינס: מכשירי הרמאות במנועי 'ראם' יעלו לה בקנס של 1.675 מיליארד דולר

     

    מרעילים

    התובע הכללי מריק גרלנד אמר בהודעה מטעם המשרד שהם הגיעו עם קאמינס להסכמה בנוגע לגובה הקנס לאחר ש"החברה ביצעה מניפולציה שלא כדין במאות אלפי מנועים במטרה לעקוף את בדיקות הפליטה תוך הפרה של חוק אוויר נקי… לפי הערכות ראשוניות (מכשירים אלה) אפשרו למנועים לייצר אלפי טונות של פליטות עודפות של תחמוצות חנקן".

    עוד נמסר שההתקנים הותקנו ב-630,000 מנועי טנדרים מדגמי ראם 2500 ו-3500 בשנים 2013-2019 והתקנים מעט שונים ב-330,000 מנועי טנדרים מאותם הדגמים בשנים 2019-2023.

    חברת סטלנטיס, בעלת הבית של ראם, לא הגיבה באופן רשמי בסוף השבוע ואילו מטעם קאמינס נמסר ש"החברה לא מצאה ראיות לכך שמישהו (בחברה) פעל בחוסר תום לב ואינה מודה במעשים פסולים". בהודעה נמסר גם שהחברה שיתפה פעולה באופן מלא עם הרגולטורים, ושכבר משנת 2019 החלה לבצע פעולות חזרה בתשובה שונות ובהן קריאה לתיקון של דגמי ראם 2500 ו-3500. לדברי החברה, תיקונים אלה עלו לה כבר כ-59 מיליון דולר.

    צריך לזכור שההסכם של קאמינס הוא עם הממשל הפדרלי האמריקני ועם מדינת קליפורניה, אבל הכרישים מריחים את הדם: כעת אפשר לצפות לשורת תביעות ייצוגיות כנגד קאמינס וסטלנטיס במדינות שונות בארה"ב.

     

    ה'דיזלגייט' של קאמינס: מכשירי הרמאות במנועי 'ראם' יעלו לה בקנס של 1.675 מיליארד דולר

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ה'דיזלגייט' של קאמינס: מכשירי הרמאות במנועי 'ראם' יעלו לה בקנס של 1.675 מיליארד דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.