• Ad
  • BYD סיל במבחן דרכים ראשון
    יצרנית הרכב הסינית מקימה מפעל לייצור רכב בהונגריה במטרה לעקוף כל מס או מגבלה שהאיחוד האירופאי עשוי להטיל על יבוא מסין. רוב דגמי BYD שיימכרו אצלנו בעוד כשלוש שנים יגיעו כנראה משם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתום כשנה של חיזורים מצד לא מעט מדינות אירופאיות, ולאחר שראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, ביקר לפני כחודשיים את הנהלת BYD בשנזן שבסין – בחרו אנשי החברה את הונגריה כבסיס הייצור האירופאי הראשון שלהם למכוניות נוסעים. BYD, אשר כבר מייצרת אוטובוסים בצפון מערב הונגריה, תקים בדרום המדינה מפעל חדש לגמרי לייצור מכוניות.

     

     

    בסוף השבוע, כצפוי, הודיעה יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר בסין על כוונתה להקים את מפעל הייצור הראשון שלה למכוניות חשמליות באירופה, ואנליסטים מעריכים שבתוך שנתיים עד שלוש שנים תגיע תפוקת המפעל הזה לכ-200,000 מכוניות בשנה. ל-BYD יש חזון יומרני מעט להגיע לנתח של 10% מכלל מכירות הרכב באירופה עד לסוף העשור הנוכחי.

    מטרת הייצור באירופה – ממש כפי שעשו היפנים כבר לפני ארבעה עשורים והקוריאנים כעשור לאחר מכן – היא לעקוף כל מס, מכס או מגבלה רגולטורית שממשלות אירופה עשויות להטיל על יבוא רכב מסין כדי להגן על התעשייה המקומית שלהן.

    אגב, אם למישהו יש בעיה עם ייצור סיני באירופה כדאי להזכיר שכמעט כל יצרניות הרכב האירופאיות מייצרות מכוניות בסין או לכל הפחות ניסו לעשות את זה, ושנתח מכובד מן ההכנסות השנתיות של קבוצת פולקסווגן, כדוגמה, מגיע מן השוק הסיני. BYD אמנם מייצרת כיום גם מכוניות חשמליות טהורות וגם מכוניות היברידיות-נטענות, אבל בפלח השוק הזה, שבו היא מכרה בסיכום השנה שעברה 1.86 מיליון מכוניות, זאת יצרנית הרכב המובילה בעולם.

     

     

    ייצור באירופה יהיה ככל הנראה יקר יותר מאשר בסין אבל בהתחשב בעלויות משלוח נמוכות יותר ובכך שעל תוצרת אירופאית לא מוטל מכס בישראל – יכולה להיות כאן גם בשורה כלכלית מעניינת לשוק הישראלי. בכל מקרה צפויים דגמים שייוצרו באירופה להיות מותאמים מראש לדרישות של לקוחות אירופאים ואלה דומות יותר לדרישות שלנו בישראל.

    למרות זאת, ההחלטה אם לייצא לישראל דגמים שמיוצרים בסין או בהונגריה תלויה בשיקולים עסקיים של BYD ובהחלטות שלהם לגבי ביצוע תקינה אירופאית (או אמריקנית) שנחוצה כדי לשווק רכב בארץ.

    המפעל הראשון של BYD לייצור רכב באירופה יוקם בעיר סגד שבדרום המדינה, ולפי שעה הצדדים לא פרסמו מה תהיה ההשקעה בהקמתו ומתי צפויה תחילת הייצור הסדרתי. בתעשייה מעריכים שהמפעל יעסיק כמה אלפי עובדים ומספר גדול פי חמישה כאשר לוקחים בחשבון את ספקי המשנה והלוגיסטיקה, ושההקמה שלו תארך בין שנתיים לשלוש.

    לא מיותר להזכיר שממשלת הונגריה חתמה על הסכם דומה עם יריבתה המושבעת של BYD – יצרנית הסוללות CATL – להקמת מפעל ענק בהשקעה של קרוב ל-8 מיליארד דולר. נכון להיום קיימת אמנם תסיסה ציבורית בהונגריה סביב מפעל הסוללות הזה בגלל חששות מפני זיהום מקורות מים, אך נראה שבמדינה עם מדיניות הגירה כמו של הונגריה מה שבאמת מציק להם זה חשש מן הכניסה הצפויה של מאות עובדים זרים.

    שר החוץ ההונגרי פיטר סיג'רטו אישר שהממשלה מתכוונת להעניק ל-BYD סובסידיות תמורת הקמת המפעל אבל לא הסכים לפרסם את הסכום שבו מדובר עד לאחר שהמדינה תקבל את אישור הנציבות האירופית. סיג'ארטו אמש שההשקעה של BYD בפרויקט הזה "צפויה להיות אחת ההשקעות הגדולות ביותר בהיסטוריה הכלכלית של הונגריה".

    ההונגרים, בינתיים, לא מאבדים זמן: כבר ביום חמישי הם פרסמו תקנה שמקצה 133 מיליון דולר לשדרוג תשתיות הכבישים, הרכבות, החשמל, הגז והמים של פארק התעשייה של העיר סגד.

     

    יצרנית הרכב הסינית BYD החלה למכור את סיגאל החשמלית בסין. המחיר: 10,650 דולר

     

    מסוזוקי ועד מרצדס

    הונגריה הפכה בעשורים האחרונים לבסיס ייצור אירופאי חשוב. אל סוזוקי, ששולחת אלינו מכוניות מהונגריה מזה כשלושה עשורים, הצטרפו מאז אאודי מקבוצת פולקסווגן וגם מרצדס שהקימו מפעלי ייצור וב.מ.וו שנמצאת בשלבי הקמה מתקדמים של מפעל חדש. בחמש השנים האחרונות הושקעו במדינה כ-22 מיליארד דולר על-ידי יצרניות של סוללות וחלקים אחרים לרכב חשמלי.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.