• Ad
  • הדור התשיעי של פולקסווגן גולף יהיה חשמלי
    בדיוק על קו התפר בין עידן מנועי הבעירה לעידן ההנעה החשמלית פולקסווגן הייתה אמורה להשיק דור חדש של גולף, וזה יוצר סיטואציה מרתקת מבחינת קבלת החלטות. מסתמן שגולף החדשה תהיה חשמלית, תימכר במקביל למכונית החשמלית הטהורה ID.3, ותיקרא כנראה "גולף .ID", על משקל ID. BUZZ. המעניין הוא שבתחילת הדרך היא עשויה להיות יותר מתקדמת ומתוחכמת מ- ID. 3
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדור הבא, התשיעי, של פולקסווגן גולף תהיה מכונית חשמלית, בעיקר כדי לשמר שם מותג שכל-כך מזוהה עם פולקסווגן וגם, ככל הנראה, כדי להציע מכונית מעט יותר קטנה, פחות יקרה אבל אולי גם יותר מתוחכמת מן המכונית החשמלית הטהורה הראשונה של המותג – ID. 3.

     

    הדור התשיעי של פולקסווגן גולף יהיה חשמלי

     

    תומאס שפר, מנכ"ל חטיבת פולקסווגן, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת תערוכת המכוניות הבינלאומית של לוס אנג'לס ש"לפולקסווגן יש מותגים אייקוניים כמו גולף ו-GTI, וזה יהיה מטורף לתת להם למות. דגמים אלה יהיו בעתיד חלק מסדרת דגמי ID, ובמקביל נשמור גם על שמות המותג". שפר הדגים את הרעיון עם ID. Buzz והסביר שדגמי סדרה זאת לא חייבים להיות מובחנים באמצעות מספרים. אפשר לכן להבין מן הדברים האלה ש'גולף' הבאה תהיה מכונית חשמלית שתיקרא "ID. Golf". שפר גם טוען שגולף חשמלית לא תחולל קניבליזציה במכירות של ID.3 מפני ש"יש מקום לשני הדגמים. ID.3 מעולם לא הייתה יורשת של גולף אלא יותר כמו "גולף פלוס", ואין סיכוי או סיבה שנוותר על שם המותג גולף".

    בפולקסווגן החליטו שלא לפתח כמחליפת הגולף הנוכחית מכונית חדשה עם מנוע בעירה מפני שבאירופה, לכל הפחות, זה אומר שצריך להשקיע הון עתק בדגם חדש שאורך החיים שלו יהיה שבע שנים לכל היותר.
    אגב, פולקסווגן, כזכור, מכרה החל משנת 2014 גרסה חשמלית מודרנית יחסית של גולף, וזאת כמובן הייתה הסבה של הדור הקודם, השביעי, להנעה חשמלית. אלא שבימינו כבר לא נכון להתייחס אל מכונית חדשה מוסבת כרעיון טוב, במיוחד כאשר ההסבה מבוצעת על פלטפורמה שלא תוכננה במקור לקבל גם הנעה חשמלית.

    לא נפספס גם את האמירה לגבי עתידם של דגמי GTI ואולי גם R, מפני שגם בעידן החשמל תמיד יהיה ביקוש לגרסאות חזקות ומהירות, וגם יקרות, מגרסאות הבסיס. לפולקסווגן תהיה גם בעידן החשמלי חטיבה ספורטיבית שתמתג מכוניות תחת האות R, וייתכן ש-GTI לא רק תוצמד לגרסה החמה של גולף אלא אולי אף תחליף את צרוף האותיות המעט מאולץ GTX.

     

    הדור התשיעי של פולקסווגן גולף יהיה חשמלי

     

    ומתי כל זה צפוי לקרות? כאן יש משהו חמקמק וממש מעניין. הדור השמיני של גולף אמור היה לסיים את חייו בשנת 2027 או 2028, כלומר שנתיים או שלוש לפני כניסת איסור המכירה של מכוניות עם מנועי בעירה בחלק ממדינות אירופה או עד 8 שנים במדינות אחרות, ולכן הגיוני שהדגם המחליף יונע באמצעות הנעה היברידית-נטענת. העניין הוא שאין אפשרות לבנות אנדרוגינוס כזה על הפלטפורמה החשמלית הטהורה של פולקסוואגן, MEB. לכן יש שתי אפשרויות. האפשרות הפחות מעניינת ואולי גם פחות ריאלית היא שפולקסווגן תמתח עוד קצת את השימוש בפלטפורמת MQB המודולרית ואולי אף תשדרג אותה כך שהיא תוכל להכיל סוללה חשמלית גדולה יחסית.

    במצב כזה תתקבל למעשה סוג של "גולף 8.5", וכבר היו דברים מעולם, ובמהלך כזה יש היגיון כלכלי. הרי זה בדיוק מה שעשו פיג'ו-סיטרואן ורנו עם הפלטפורמות שלהן, וחוץ מזה אפילו באירופה יש מדינות שיאמצו את איסור המכירה רק בשנת 2035, כלומר שעד אז בוודאי יהיה ביקוש גם למנועי בעירה.

    אבל נחשו מה עוד קורה בשנת 2026?

    באותה שנה צפויה קבוצת פולקסווגן להחליף את שתי הפלטפורמות החשמליות שלה – MEB ו-PPE, בפלטפורמה חשמלית חדשה לגמרי וסופר מתקדמת שנקראת Scalable Systems Platform, או בקיצור SSP, שעליה היא מתכננת לייצר יותר מ-40 מיליון כלי רכב חשמליים.

    SSP תחליף לא רק את הפלטפורמות החשמליות אלא גם את פלטפורמות הנעת הבעירה – MQB, MSB ו-MLB, והיא תהווה בסיס לרוב מגוון המכוניות של הקבוצה – החל ממכוניות עירוניות קטנות ועממיות וכלה במכוניות יוקרה גדולות שמבוססות כיום על גרסת J1 שעליה בנויות למשל אאודי e-tron GT ופורשה טייקן. הפלטפורמה הסופר מתוחכמת הזאת תצמצם ברבע את אורך הזמן שנדרש לפיתוח כלי רכב חדשים וכך תאיץ את קצב ההשקה של דגמים, וזה אומר שבמקום לשקוד כ-54 חודשים על פיתוח דגם יידרשו לכך בעתיד רק 40 חודשים. בנוסף, משך תהליך הייצור של כל מכונית צפוי להתקצר לכ-10 שעות לרכב.

    גולף נושאת על גבה את המורשת של מי שירשה את פולקסווגן "חיפושית" ועשתה את פולקסווגן למה שהיא היום. אם היא "תוותר" על הנעת בעירה ותושק רק כרכב חשמלי – איזה דגם של קבוצת פולקסווגן יהיה יותר הולם מזה כדי לחנוך איתו את אחת ההשקעות האסטרטגיות החשובות ביותר שלה, פלטפורמה שתהווה בעתיד בסיס לקבוצה כולה?

    אגב, אין ספק שאנשי פולקסווגן יכלו "למשוך" את הדור השמיני של גולף עוד כמה שנים לפני החלפתו, אבל לאחרונה הוחלט דווקא להקדים את ההזדמנות הזאת. זה קרה לאחר שמנהלי הקבוצה החליטו להאט באופן משמעותי את הקצב של פרויקט הדגל שלה, Trinity, לנוכח העיכובים בכל תחום הרכב האוטונומי בעולם. במקור, אנשי פולקסווגן קיוו שפלטפורמת SSP תושק עם מכונית בעלת יכולות אוטונומיות לא מבוטלות, אבל "הגביע הקדוש" של נהיגה עצמונית הולך ומתרחק ככל שנוקפים הימים.

    לא מיותר להזכיר שפולקסווגן משתעשעת עם הרעיון לחשמל את גולף כמעט מיום לידתה. גולף בנות הדור הראשון שהוסבו לחשמל נמצאו בניסוים בחברה כבר בשנת 1976, ומאז "חושמלו" מספר דורות של גולף. במהלך השנים אף נמכרו סדרות ייצור קטנות, בעיקר ללקוחות מוסדיים, אבל הניסיון המשמעותי האחרון היה, כאמור, עם הדור השביעי של הדגם הזה: חלק מן המכוניות החשמליות שיוצרו החל מלפני 8 שנים שימשו בפרויקטים של השכרה לטווח קצרצר (מקביליהם הגרמנים של אוטו תל הישראלי).

     

    הדור התשיעי של פולקסווגן גולף יהיה חשמלי

     

    לקריאה נוספת : נהיגה אוטונומית: האם החלום שעלה 75 מיליארד דולר יהפוך למציאות?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.