• Ad
  • ג'ילי וגוגל חשפו את הרכב החשמלי-אוטונומי שלהן
    זיקר של קבוצת ג'ילי מייצרת ל'ווימו' של גוגל מונית רובוטית חדשה וייעודית שמחליפה את יגואר I-Pace היקרה והפחות שימושית. האם הנהיגה האוטונומית חוזרת?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'ויימו', חברת הניידות האוטונומית של 'גוגל', ו'ג'ילי' הסינית חשפו בשבוע שעבר את הפלטפורמה החשמלית והמודולרית 'SEA-M' אשר תשמש את יצרנית רכבי היוקרה 'זיקר' כבסיס למספר דגמים, בהם גם אותה מונית רובוטית שתימכר לווימו.

     

    ג'ילי וגוגל חשפו את הרכב החשמלי-אוטונומי שלהן

     

    SEA-M היא אחת הנגזרות של פלטפורמת SEA של ג'ילי, והיא פותחה באופן ייעודי לשמש כבסיס ל"מוצרי ניידות עתידיים", בהם מוניות רובוטיות, כלי רכב רב-תכליתיים וכלי רכבים לוגיסטיים. הייחוד שלה – מעבר למבנה פיזי שנגזר מן הצרכים הנ"ל – הוא חבילת אלקטרוניקה שפותחה, ועודה מפותחת, עבור יישומי נהיגה אוטונומית.

    אחד הדברים המעניינים בחשיפות (הנפרדות) של שתי החברות הוא העיתוי: רגע קט לאחר שאנשי פולקסווגן החליטו לדחות את לוחות הזמנים של פרויקט הנהיגה האוטונומית שלהם, 'טריניטי' במקביל לכך ש'טסלה' מתחרבשת עם שלה, וכשבועיים לאחר סגירת חברת ARGO AI – אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח נהיגה אוטונומית.

    ג'ילי חשפה את הפרויקט באמצעות מכונית הקונספט M-Vision, ואנשיה מסבירים שפלטפורמת SEA-M שעליה הוא מבוסס מאפשרת למתכנני הרכב גמישות רבה ואפשרות לבנות "חדר מגורים" מרווח – בעיקר בזכות העובדה שאפשר להוציא את ההגה מתוך הסלון. הפלטפורמה מתוכננת, מבחינה הנדסית, כך שאפשר לבנות מרכב שאין לו קורות מרכזיות ("קורות B") וזה כמובן מקל מאד על הכניסה והיציאה לתוכו, קל יותר למקם את מושבים ולבחור גדלים שונים שלהם, והפלטפורמה החשמלית-מחשובית מאד חזקה ותומכת בקישוריות במהירות ובהספק גבוה.

     

    ג'ילי וגוגל חשפו את הרכב החשמלי-אוטונומי שלהן
    רצפת הפלטפורמה שטוחה לגמרי ומפתח הגלגלים רחב במיוחד, כך שמעצבי הרכב יכולים למקסם את החלל הפנימי, ולפי ג'ילי – "עמוד השדרה האלקטרוני" של פלטפורמת SEA-M מאפשר התקנת מסכים רב תכליתיים גדולים שבאמצעותם יכולים הנוסעים להשקיע את זמנם בבידור ובעבודה.

    אחד הדגשים של מתכנני הפלטפורמה – כך מבטיחים אנשי ג'ילי – הוא על רמת בטיחות גבוהה ועמידה בתקנים המחמירים ביותר של כל מבחני הבטיחות בעולם, ויש להם גם הבטחה נוספת – לא פחות מעניינת. בהודעתה של ג'ילי לעיתונות נכתב שהמכונית שפותחה עבור ווימו מדגימה את היכולת של 'זיקר' לבנות כלי רכב ייעודיים לפי דרישת הלקוחות שלה. מנכ"ל זיקר, אנדי אן, מצוטט בהודעה לעיתונות כאומר ש:"חשיפת (פלטפורמת) SEA-M של זיקר מראה את החוזקות והפוטנציאל הטכנולוגי של המותג, ומשקפת את יכולתו להתאים אישית את הפיתוח בהתאם לצרכים של כל משתמש. בעתיד תעבוד זיקר עם שותפים גלובליים נהדרים כדי לתמוך בניידות חכמה טובה יותר ובת קיימא יותר".

     

    ג'ילי וגוגל חשפו את הרכב החשמלי-אוטונומי שלהן

     

    הבדל חשוב בין הרכב החדש של 'זיקר' לעומת יגואר I-Pace או קרייזלר 'פסיפיקה' שבהן וויימו משתמשת כעת הוא שזיקר פיתחה רכב מדף נייר חלק בשיתוף פעולה צמוד עם וויימו ולפי הצרכים הייחודיים שלה. שתי החברות גם פיתחו יחד פלטפורמת שירותי "ניידות כשירות" (TaaS) שתשמש את שירות הניידות של וויימו – Waymo One בשנים הקרובות.
    במונית הרובוטית של וויימו אין הגה והיא בנויה להסיע חמישה נוסעים במושבים מאד מרווחים אשר משום מה בנויים בתצורה הקלאסית של שניים מלפנים ושלושה מאחור. מלפנים מותקן מסך מגע גדול ומסך שעליו מצויינים נתוני הנסיעה, ומאחור מותקנים מסכים גדולים למידע ובידור. וויימו עדיין לא מסרה מתי תשיק את הרכב החדש בשורותיה ובאילו מתארים הוא יוכל לשמש כרכב אוטונומי מלא ללא כל שליטה של "נהג".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'ילי וגוגל חשפו את הרכב החשמלי-אוטונומי שלהן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.