• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מאות חידושים מוצגים כעת בתערוכת הטכנולוגיה הבידורית הגדולה בעולם, CES בלאס וגאס, ולא מעט מהם מגיעים מארץ הקודש. הארמן, למשל, כיום בבעלות סאמסונג, רכשה אך בחודש ספטמבר האחרון את CAARESYS הישראלית אשר פיתחה מערכת לניטור מצב הנהג (In-Car sensing). בתערוכת CES היא מציגה – יחד עם מספר טכנולוגיות משיקות אחרות שלה – את טכנולוגיית ReadyCare שמבוססת על מצלמות ורדאר כדי לזהות את מצבו הבריאותי של נהג, כמו גם את רמת הערנות ותשומת הלב שלו.

     

    הארמן מציגה בתערוכת CES מערכת לניטור מצב הנהג והנוסעים

     

    פתרונות כאלה נדרשים כיום על-ידי פרויקט הבטיחות החשוב בעולם – Euro-NCAP – כדי לקבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות והריסוק. המשמעות, מבחינת תעשיית הרכב, היא שכל היצרניות חייבות ליישם מערכת כלשהי שעונה על דרישות אלה, אחרת לא יקבלו את הציון הנחשק ויאבדו את אמון הלקוחות שלהן.

    CAARESYS הוקמה בשנת 2017 על-ידי ארבעה מייסדים – ואדים קוטלר, אלכס ארשבסקי, איליה סולואוץ' וקונסטטנטין ברזין במטרה לפתח מערכת שתנטר את מצב הנהג והנוסעים באמצעות טכנולוגיית תדרי רדיו. המערכת  שלהם מנטרת "סימנים חיוניים" כמו קצב לב ומצב ערנות כדי לזהות מתח ועייפות, כמו גם את המיקום הפיזי ואת מצבו הבריאותי והקוגנטיבי של הנהג ושל כל נוסע. בין השאר המערכת מזהה אם נמצאים ברכב ילדים ותינוקות או חיות מחמד, והיא עונה – כאמור – לדרישות של Euro-NCAP.

    לאחר שהחברה נרכשה, לפני מעט יותר משלושה חודשים, היא הוטמעה בחטיבת מערכות הסיוע לנהיגה של הארמן, וזו אמנם לא יכולה לציין את זה במפורש אבל מודה בחצי קריצה שהטכנולוגיה הזאת מותקנת כבר בדגמים שונים של ב.מ.וו. הארמן גם מנועה מלספר על לקוחות אחרים שכבר חתמו איתה או שאולי בוחנים את הטכנולוגיה הזאת ביחס לאחרות.

    אנשי CAARESYS מספרים שהייחוד של הטכנולוגיה שלהם, בין השאר, נובע מכך שהיא לא רק מזהה אם הנהג עוסק בדברים שהוא לא אמור לעסוק בהם בעת נהיגה, או אם הוא סובל מעייפות או מצב רפואי – אלא גם מפעילה משוב שנועד לנער קצת נהג מתרשל או מנמנם, למשל באמצעות הגברת עוצמת השמע. דרך השפעה אחרת היא התממשקות עם מערכות ניווט ובחירת מסלול נסיעה חלופי למסלול מלחיץ כדי להוריד עומס מנהג שאינו במיטבו.

     

    The post הארמן מציגה בתערוכת CES מערכת לניטור מצב הנהג והנוסעים appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הארמן מציגה בתערוכת CES מערכת לניטור מצב הנהג והנוסעים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.