• Ad
  • האם פורד ברונקו סובל ממחלות ילדות?
    אלפי ברונקו נצפו חונים ליד המפעל של פורד במישיגן במקום להישלח ללקוחות שמחכים להם בכליון עיניים ברחבי העולם.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם הדגם החדש החשוב ביותר של פורד לשנת 2021, פורד ברונקו, סובל מתקלות ייצור או מ"מחלות ילדות" שטרם נפתרו? ואם התשובה חיובית, האם הניסיון של פורד לפתור את הבעיה יצליח?

     

    האם פורד ברונקו סובל ממחלות ילדות?

     

    לפני שנמשיך בספקולציות, הנה העובדות. מייק ווב מפורום Bronco6G – פורום של מעריצי פורד ברונקו בארה"ב – העלה וידאו של אלפי פורד ברונקו חדשים חונים תחת השמש הקופחת במגרשי החנייה העצומים שסמוכים למפעל של פורד במישיגן, שם מיוצר ברונקו. "פקק" כזה, של אלפי כלים, לא רצוי לאף יצרנית רכב – ובטח שלא עם תחילת השיווק של דגם חדש, בעת שאלפי לקוחות בארצות הברית וברחבי העולם כולו ממתינים בכיליון עיניים לכלים שהזמינו.

    אז מה עלול לגרום ליצרנית רכב לתקוע את המשלוחים אצלה בבית, ולא לשחרר אותם למסירה? תיאורטית יכולות להיות לכך סיבות רבות, כמו למשל תקלה לוגיסטית של חברת רכבות או של חברות הובלה במשאיות שאמורות להפיץ את הכלים לסוכנים. זה יכול לקרות, אבל מכיוון שאנחנו מדברים על אחת מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר בעולם – לא היינו שמים כסף על הימור כזה.

    יכול להיות שכל כלי הרכב ממתינים לרכיב בודד שאי אפשר לספק אותם בלעדיו, אבל במקרה כזה לא מדובר ברכיב פשוט שאפשר להתקין גם בסוכנויות – סתם לדוגמא – מצית סיגריות או מכשיר מולטימדיה, אחרת היו אנשי פורד שולחים את הרכיב הזה לכל הסוכנויות בנפרד במקום להתמודד עם בעיית אחסנה לא פשוטה. גם משבר השבבים שפקד השנה את תעשיית הרכב עלול להיות אחראי לבעיה כזאת, למשל – ונדגיש שמדובר בספקולציה – אם אלפי הכלים האלה ממתינים למודול אלקטרוני של בקרת יציבות או ניהול מנוע, ואנשי פורד רוצים לוודא שכאשר הוא יתקבל אצלם הוא יותקן כראוי וייבדק בבקרת איכות רצינית.

     

    האם פורד ברונקו סובל ממחלות ילדות?

     

    מכאן והלאה נראה שהעניינים עלולים להיות מורכבים ומסובכים יותר – ושוב – אנחנו כרגע במישור ספקולטיבי בלבד. ייתכן שאנשי פורד גילו תקלת ייצור או תקלה באחד הרכיבים שהורכבו בברונקואים, והכוונה לסוג הדברים שמחייבים קריאות לתיקון אם הם מתגלים לאחר שכלים נמסרו כבר ללקוחות. למשל – רק כדוגמא – ייתכן שהסתבר שאחד הרובוטים על קו ההרכבה לא התקין או לא ריתך חלק כפי שנדרש, או שנמצא כשל בתכנון של הכלי עצמו – למשל צמת חוטי חשמל שעוברת דרך אזור שחושף אותה לבלאי, חום או לחות.

    אם תקלה מסוג כזה התגלתה אחרי תחילת הייצור הסדרתי אבל לפני המשלוחים הספציפיים האלה – טוב עשו אנשי היצרנית אם עצרו את האספקה כדי להשתלט על הבעיה בעת שהכלים נמצאים תחת היד שלהם. כל ניסיון לתקן תקלה סדרתית בשלבים מאוחרים יותר יהיה יקר ומורכב יותר, וגם יפגע במוניטין האמינות של היצרנית ושל הדגם.

    ובחזרה לעובדות. אף יצרנית רכב לא רוצה לצבור מלאים של אף דבר: לא של חומרי גלם, לא של רכיבים ומערכות, ובוודאי לא של כלי רכב מושלמים, מכיוון שכל מלאי תקוע עולה לה המון כסף כשמדובר במכפלות של ייצור סדרתי. הנזק הקטן ביותר במקרה הזה, על אף שהוא מטריד בפני עצמו, הם לקוחות חסרי סבלנות שממתינים לכלי הרכב שלהם. עלויות האחסנה, הלוגיסטיקה, ומימון המלאי – הרבה יותר כואבות בכיס.

     

    האם פורד ברונקו סובל ממחלות ילדות?
    אלפי פורד ברונקו חונים בהמתנה. צילום: מייק ווב מפורום Bronco6G

     

    דובר מטעם חברת פורד אשר הגיב לשאלות שנשלחו אליו בעניין זה טען שהברונקואים "ממתינים לבדיקות איכות לפני המשלוח שלהם", וייתכן שזאת חלק מן האמת, מפני שההגדרה "בדיקות איכות" יכולה לכלול את כל מה שנאמר כאן קודם. החלק החסר בתגובה הזאת הוא האם פורד החלה לבצע פתאום בדיקות איכות במגרשי חניה במקום בנקודת הסיום של קו ההרכבה במפעל שלה, כמקובל. נדמה שהתשובה לשאלה הזאת די ברורה.

    על-פי פרסומים בארה"ב ישנם לקוחות שקיבלו לידיהם ברונקואים ראשונים ודיווחו על בעיות איכות שונות – החל מחיבורים רופפים של גגות (בגרסת גג מתנתק, hardtop) וכלה בבעיות בקרת איכות אחרות כמו שחיקת רכיבים ורעשי רוח במהירויות של יותר מ-80 קמ"ש, וזאת לא הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה מתגלות "מחלות ילדות" בדגם חדש מתוצרת אמריקנית.

     

    האם פורד ברונקו סובל ממחלות ילדות?

     

    ייתכן – שוב ספקולציה – שאנשי פורד ניתחו את התקלות ופועלים לתקן אותן, גם אם זה אומר שביותר מ-100 סוכנויות (פרטיות) שמוכרות פורד ברחבי ארה"ב (ובהן נבנו אולמות תצוגה נפרדים לברונקו) ממתינים כרגע לכלים למסירה. מה שבטוח זה שהשארת כלי הרכב האלה בחוץ, בחום אוגוסט (אפילו במישיגן) לא משפרת את בריאותם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם פורד נאבקת במחלות ילדות של ברונקו?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.