• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מגזין גרמני מדווח על מגעים כביכול בין קבוצת פולקסוואגן לקבוצת פיאט-קרייזלר בקשר לרכישה אפשרית של החברה האיטלקית בידי הגרמנית. דוברי החברות מכחישים

    מגזין המנהלים הגרמני Manager Magazin מדווח היום (ה') על שיחות שהתנהלו כביכול בין בכירי קבוצת הרכב הגדולה פולקסוואגן לבין מנהלי פיאט-קרייזלר בקשר לרכישה אפשרית של החברה האיטלקית-אמריקנית בידי הגרמנים.

    לפי "מקורות" בלתי מזוהים בחברת פולקסוואגן, שנותרו עלומי שם בכתבה בעיתון, קיים פרדיננד פייש, יו"ר קבוצת פולקסוואגן, מגעים עם בני משפחת אניילי, נצר למייסדי החברה ובעלי מניות בה, בנוגע לעיסקת מכירה אפשרית.

    לטענת המגזין, משפחת אניילי רוצה להתרכז בפעילות פרארי-מזראטי ולצאת משאר פעילויות הרכב, בעוד שבפולקסוואגן לוטשים עיניים דווקא לקרייזלר, אשר יכולה לסייע לפולקסווגן במכירות בארצות הברית.

    אנשי המגזין, שכתבתם צוטטה בהרחבה בכלי תקשורת עולמיים כמו סוכנויות הידיעות בלומברג ורוייטרס ועיתון תעשיית הרכב אוטומוטיב ניוז, כתבו בכתבתם ש"ישנם מספר מכשולים כמו בכל סוג של עסקה, ובכלל זה בנושאי כספים ואסטרטגיות שונות של שתי החברות".

    חשוב לזכור ששמועות בנוגע לרכישת פיאט בידי פולקסוואגן, או רכישת חלקים של פיאט – בעיקר חטיבת אלפא-רומיאו – מתרוצצות מידי כמה שנים בגרסאות שונות ומשונות, לכן גם אלה הידיעה הזאת ראוי להתייחס בחשד סביר.

    חשוב להזכיר גם שקבוצת פיאט-קרייזלר – אשר אך לפני כחודשיים פרסמה את תוכנית החומש לכל אחת מחטיבותיה – נמצאת כעת בעיצומו של מהלך להנפקת מניות בבורסה האמריקנית.

    מנגד, בקבוצת פולקסוואגן לוטשים עיניים אל המקום הראשון במכירת רכב בעולם, שאותו הם רוצים לקחת מטויוטה, ורכישת קרייזלר-פיאט תעיף אותם לשם באבחה אחת.

    מצד שני – מיזוג פיאט, על חמשת מותגיה (פיאט, אלפא, לנצ'יה, איווקו ואברת') לתוך קבוצה שכבר כעת מכילה ארבעה מותגי מכוניות נוסעים (פולקסוואגן, אאודי, סיאט וסקודה) ושני מותגי משאיות (סקניה ומאן) עלול ליצור בעיה לא קלה לממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, כמו גם בדרום אמריקה.

    בפעם האחרונה שבה "מכרה" משפחת אניילי את אחזקותיה בפיאט ליצרנית רכב אחרת היא עשתה את עסקת חייה: ג'נרל מוטורס, אשר רכשה את פיאט בעסקת החלפת מניות, יצאה בשן ועין מן ההרפתקה הלא מוצלחת הזאת ואף נאלצה לפצות את פיאט במיליארד דולר.

    בינתיים, המרוויחה העיקרית מן הכתבה, גם אם באופן זמני, היא פיאט, שערך המניה שלה זינק היום ב-5.1%.

    דוברי כל הצדדים המעורבים – פיאט, פולקסוואגן וחברת האחזקות של משפחת אניילי – סרבו להתייחס לידיעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם פולקסוואגן תקנה את פיאט?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.