• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    חברת 'טרוייאן אנרגיה' הסקוטית, אשר הוקמה בשנת 2016, פיתחה פטנט מדליק במיוחד לטעינת רכב חשמלי, ועל פניו הוא מתאים מאד לסביבה עירונית: עמדות טעינה מוסלקות. שיטה זאת פותרת, לכאורה, שתי בעיות – מצד אחד את הפגיעה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בנוף העירוני ובמרחב ההליכה של הולכי הרגל, ומצד שני את הזמינות של עמדות טעינה, מה שנחשב למחסום קריטי בדרך לאימוץ תחבורה חשמלית.

     

    עמדות הטעינה האידאליות לרכב חשמלי יצוצו מתחת למדרכה

     

    כאשר מדמיינים מצב עתידי שבו רוב המכוניות בעיר זקוקות לטעינה חשמלית, ובהנחה שלרוב בעלי הרכב אין חניה פרטית או קבועה, התמונה שמצטיירת היא של רחובות עם מדרכות שמתוכן צומחים אלפי עמודים קבועים ולכל עמוד מחובר כבל טעינה. לכאורה – זאת הדרך היחידה – חוץ מאשר טעינה אינדוקטיבית (באמצעות השראה חשמלית) – להנגיש טעינה לכל המכוניות בעיר. אלא שהמחיר כבד: בין אם חונות מכוניות או לא, ובין אם רובן נטענות ברגע נתון או לא – המרחב העירוני מופקע מחזקתם של הולכי הרגל ותושבי העיר לטובת יער של עמודים מכוערים.

    על רקע זה קל להתאהב בפתרון של 'טרוייאן אנרגיה'. עמדות הטעינה שלהם בנויות מתחת למדרכות הרחוב, ושם גם נמצאת תשתית החשמל שדרושה להן – הרחק מהישג ידם של ילדים ובעלי חיים, ורחוק מן העין, יחד עם שאר התשתיות העירוניות הרגילות של מים, חשמל, גז וביוב.

    כאשר בעל רכב חשמלי מעוניין להתחבר לעמדה כלשהיא הוא מוציא מן המכונית שלו מתקן מתאים – מעין מוט מיוחד שאליו מחובר כבל טעינה לרכב – ומחבר אותו אל חיבור חשמלי קטן קוטר שמוטמע, סלול, בתוך המדרכה. במילים אחרות לא מדובר בעמדות של ממש – כאלה שתופסות שטח מדרכה ונפח אוויר, אלא במעין עיגולים לא גדולים במיוחד שמותקנים במרחק של 5 מטרים זה מזה לצד שפת המדרכה.

     

    עמדות הטעינה האידאליות לרכב חשמלי יצוצו מתחת למדרכה

     

    כל עוד ששום דבר לא מחובר לנקודת הטענה היא לא מפיקה חשמל ולכן גם לא מסכנת את העוברים והשבים, ההשפעה החזותית שלה אפסית, היא לא תופסת נפח ולא מפריעה לשימוש במדרכה. כאשר נהג של מכונית חשמלית מוצא חניה בסמוך לנקודה כזאת ומחבר אליה את "צינור הטעינה" שלו, שנראה כמו משאבה עבה לניפוח צמיגי אופניים, העמדה הופכת לפעילה ומאפשרת הטענה בשתי רמות הספק: 7.4 קילוואט ו-22.1 קילוואט. החברה מתכננת לגבות בשלב ראשון תעריף של 35 סנט אמריקני לקילוואט בטעינת לילה איטית, או 42 סנט לקילוואט בטעינה מהירה.

    עמדות הטעינה האידאליות לרכב חשמלי יצוצו מתחת למדרכה

    בימים אלה סיימה 'טרוייאן' להתקין את חמש הנקודות הראשונות מתוך 150 "נקודות הטענה" שיוצבו בשתי שכונות לונדוניות טיפוסיות – 'קמדן' ו'ברנט'. החלק הראשון של הניסוי שלה יתחיל בספטמבר הקרוב ויימשך עד לחודש מרץ 2022, ולטובתו יותקנו 15 נקודות טעינה בכל אחד משישה רחובות בשכונת ברנט ו-15 עמדות טעינה בכל אחד מארבעה רחובות נוספים בשכונת קמדן. כל 15 נקודות טעינה מחוברות לנקודת אספקת חשמל מרכזית אחת אשר יכולה להימצא במרחק של עד 100 מטרים מנקודת הטעינה הרחוקה ביותר.

    עד כה נרשמו לניסוי 140 בעלי רכב חשמלי, וגם 75 נהגים שאין להם עדיין רכב כזה וזאת מכיוון שחלק מן הרעיון הוא לראות אם עצם האפשרות לטעון רכב חשמלי באופן זמין ונוח תעודד בעלי רכב להמיר את המכוניות שלהם לחשמליות. אגב, סקרים אחרונים שנערכו בבריטניה בקרב בעלי רכב חשמלי העלו שכמחצית מבעלי המכוניות החשמליות טוענים שאפשרויות הטעינה הנוכחיות שלהם לא נוחות והם זקוקים לפתרונות טובים יותר. כ-70% מן הנשאלים טענו שזמינות נקודות הטעינה היוותה גורם משמעותי בשיקולי רכישת הרכב החשמלי שלהם.

     

    עמדות הטעינה האידאליות לרכב חשמלי יצוצו מתחת למדרכה

    הניסוי כולו, שיימשך שלוש שנים, ממומן על ידי "המשרד לכלי רכב עם אפס פליטות" – גוף ממשלתי בריטי שהוקם במטרה לעודד ולהקל על החדרת הרכב החשמלי למדינה. במהלך הניסוי תיבחן, למשל, תגובת תושבי העיר למערכת ההטענה השטוחה על מדרכות העיר. המשרד לכלי רכב עם אפס פליטה (OZEV) הוא צוות ממשלתי בינמשרדי שפועל בין השאר בקרב כל משרדי הממשלה הרלבנטיים במטרה לקדם מעבר לכלי רכב עם אפס פליטה (ZEVs). משרד זה מספק תמיכה בכלי רכב פלאג-אין היברידים ומימון להרמת תשתיות טעינה מקומיות וארציות ברחבי בריטניה.

     

     

    The post האם עמדות הטעינה האידאליות לרכב חשמלי יצוצו מתחת למדרכה? appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.