• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת אחזקות מהונג-קונג רכשה את הזכויות על המותג האיטלקי האגדי 'דה טומאסו' שפשט רגל לפני 11 שנים. האם בקרוב נראה מאנגוסטה מודרנית?

    מותג-העל האיטלקי והאגדי 'דה-טומאסו', אשר ייצר מכוניות ספורט אקזוטיות מאז שנת 1959 ואף בנה שלדה לפורמולה 1, נמצא כעת בידיה של חברת אחזקות סינית אשר מתכננת לייצר מכוניות ספורט מודרניות בסין. זאת לאחר שניסיון להחיות את המותג באירופה, על-ידי חברה שוויצרית, לא צלח.

    דה טומאסו חדלה מפעילות בשנת 2004, וחלק מ-900 עובדיה לא מצאו את מקומם עד היום למרות הפריחה של פרארי, מזראטי ולמבורגיני – שכנותיה לצפון איטליה.
    בין השנים 2008-2012 נעשו מספר ניסיונות להחיות את החברה, כולל גם באמצעות מענק ממשלתי, אבל חלק מן הנסיונות הללו היו ככל הנראה כרוכים גם בפרשות מרמה ואחד המעורבים בהן אף נכלא.

    בשנת 2012 נדמה היה שהמותג האיטלקי החשוב עומד בפני תחיה לאחר שקבוצת משקיעים איטלקית, שהונהגה על-ידי אחד מבכירי פיאט לשעבר, רכשה את זכויות המותג ואף הציגה תכניות אופרטיביות להקמתו מחדש.
    למרבה הצער התכנית לא צלחה וכעבור שנתיים הוצע המותג למכירה פומבית שבה זכתה חברת אחזקות שוויצרית, החברה היחידה למעשה אשר הציגה תכנית עסקית שלמה והגיונית למראה.
    השוויצרים, שרכשו בשעתו את המותג תמורת 2,050,000 אירו, תכננו להקים מפעל ייצור חדש בסמוך לטורינו, לשכור 360 עובדים ולייצר עד כ-4,500 מכוניות ספורט יוקרתיות בשנה.
    אלא שהשוויצרים לא הצליחו לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלהם והמותג נותר בסופו של דבר בידי המציעים שלו, אשר הוציאו אותו שוב למכירה החודש.

    על-פי היומון האיטלקי 'לה-סטאמפה' נרכשו כעת הזכויות לשם המותג בידי קבוצת אחזקות סינית שמשרדיה הראשיים ממוקמים בהונג קונג, וזאת תמורת 1,050,000 אירו.
    לדברי מקורותיו של היומון האיטלקי מתכננים הסינים לבנות מכוניות ספורט שנושאות את שם המותג האיטלקי בסין, אם כי עדיין לא ברור על איזו טכנולוגיה הן תתבססנה.

    דה טומאסו נושאת את שמו של תעשיין ארגנטינאי ואיש עסקים עשיר שהקים אותה (בדומה לפרוציו למבורגיני, אגב) כהתרסה על הדומיננטיות של פרארי (האיש, והאגדה), ומאמצע שנות השבעים ועד לתחילת שנות התשעים היא הייתה הבעלים של המותגים האיטלקיים המפורסמים והחשובים מזראטי ,אינוצ'נטי ומוטו-גוצי. הדגמים הידועים שלה הם 'ואלאלוגה' (1963), 'מאנגוסטה' (1966), 'פאנטרה' (1971), וכעבור זמן גם 'גוארה' (1993).
    בשנת 1970 בנתה החברה שלדה לפורמולה 1, אולם זו לא זכתה להצלחה מרשימה במיוחד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם הסינים יחזירו את דה טומאסו מעולם המתים?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.