• Ad
  • האם טסלה מודל Y תגיע אלינו מסין, ארה"ב או מגרמניה?
    לאחר 9 חודשי עיכוב נראה שמפעל "ג'יגה ברלין" של טסלה בגרמניה יוצא לדרך. תחילת הייצור מתוכננת לשבוע הבא וטקס פתיחה חגיגי תוך פחות מחודש. האם מודל Y יגיע אלינו מגרמניה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אתר החדשות הגרמני Der Tegesspiegel מפרסם, לפי מקורותיו, שהמפעל החדש של טסלה בגרמניה, לא הרחק מן העיר ברלין, קיבל סוף סוף את כל האישורים הרגולטוריים וצפוי להתחיל לייצר מכוניות בקרוב. הצפי הוא שהייצור הסדרתי יחל כבר ביום חמישי או שישי השבוע (3 או 4 במרץ). אירוע פתיחה חגיגי של המפעל החדש צפוי ב-22 או ב-23 במרץ, ובמהלכו יימסרו 30 מכוניות ראשונות מדגם Y ללקוחות נרגשים.

     

    האם הטסלה שלכם תגיע מגרמניה?

     

    מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הכריז על כוונת החברה להקים את מפעל הייצור הגרמני שלה בנובמבר 2019, וזמן קצר לאחר מכן החלה הבנייה שלו תחת ההבטחה להתחיל לייצר שם את דגם Y בייצור סדרתי כבר בחודש יוני 2021. העיכוב הניכר בתחילת הייצור נובע בחלקו מכך שלטסלה יש הרגל קבוע להבטיח קבועי זמן לא ריאליים, ובחלקו מפני שהרגולציה הגרמנית הייתה מסורבלת מידי עבור האמריקנים ואולי גם הייתה נגועה בשיקולים "לא תומכים" כאלה ואחרים.

    חלק מן העיכוב נבע גם מהפגנות ומחאות של ארגוני הגנת הסביבה שטענו טענות שונות ומשונות כנגד ההשפעה של טסלה וסוללותיה על הסביבה ועל שימוש מוגזם במים בתהליכי הייצור, ואפילו בגלל שתי קבוצות של פעילים סביבתיים שפנו לבית המשפט בגרמניה בדרישה שטסלה תעביר מן השטח של המפעל אוכלוסייה של לטאות חול שנמצאות בסכנת הכחדה וגם נחשי פתן שהם הטורפים הטבעיים שלהן ונחשבים ל"מין מאוים". בכל מקרה, כעת נראה שההמתנה מורטת העצבים הסתיימה, ובאופן אבסורדי – ייתכן שדווקא למלחמה שרוסיה כפתה על אוקראינה האיצה את קבלת האישורים האחרונים. ביום שלישי שעבר נערכה ישיבה של "כוח המשימה טסלה" של ממשלת גרמניה עם דיטמר ווידקה, ראש ממשלת ברנדנבורג (המדינה בתוך גרמניה הפדרלית שבה הוקם המפעל), ולאחר דיון לא ארוך באישור הסופי של הפרויקט נפסק שטסלה עמדה בכל הדרישות והאתגרים שהושלכו עליה.

    ככל הידוע, "ג'יגה ברלין" ייצר עד כה כ-1,000 מכוניות טרום-ייצור מדגם Y, אשר לא מיועדות למכירה, ובאמצעותן נבחנו קווי הייצור ותהליכי ההרכבה במפעל. כולנו תקווה שהעיכוב הארוך נוצל היטב על-ידי מנהלי הקומפלקס הזה כדי לשפר את התהליכים ולאפס היטב את בקרת האיכות. זה גם אומר שמרגע הינתן האות טסלה תוכל להגיע מהר מאד לרמות תפוקה גבוהות. מבחינת טסלה מדובר, כמובן, בעיתוי מושלם – כאשר תודות לפוטין זינקו מחירי הנפט אל כ-100 דולר לחבית, לא סופי.

     

     

    נקודת הציון הבאה של טסלה, שגם בעזרתה היא תוכל לטפס מעל היקפי ייצור של מיליון מכוניות בשנה, הוא המפעל החדש שהולך ומוקם במדינת טקסס, ארה"ב. אלינו, לישראל, הגיעו בתחילת הדרך בעיקר מכוניות מארה"ב אולם אלה הוחלפו מהר מאד במכוניות שמגיעות מן המפעל בסין, ועליהן מוטל כרגע מכס. מכוניות שמיוצרות באירופה ובארה"ב, לעומת זאת, לא חייבות במכס, והמשלוח מאירופה פחות יקר מאשר מסין. אלא שההחלטה של טסלה לגבי מקור הייצור של מכוניות שנשלחות לישראל תנבע לא רק מן המיסים ועלויות המשלוח אלא גם מן הביקוש למכוניות שלה באירופה.

    בכל מקרה, למרות שהמפעל בברלין מסוגל לייצר מכוניות מדגם 3, ההתמקדות שלו היא בדגם Y, אשר צפוי להיות הלהיט הבא של טסלה גם בישראל. מודל Y, אשר נכון לרגע זה עדיין לא פתוח להזמנות לישראל (למרות שמכונית אחת כבר עברה תקינה בשנה שעברה), ייוצר בכל ארבעת המפעלים של טסלה, וזאת לעומת מודל 3 שמתוכנן כרגע רק לקליפורניה ושנחאי. סביר להניח שבסמוך לאחר תחילת הייצור של מודל Y בגרמניה ייפתחו ההזמנות גם לשוק הישראלי וזאת בזכות העובדה שכושר הייצור של טסלה יגדל. בין אם מודל Y יגיע אלינו מגרמניה או מיפן, או בעתיד מארה"ב, העיקר שיגיע.

    אגב, עם ובלי קשר – עד עתה הוכיח הציבור הישראלי שהוא הרבה יותר פראייר מכפי שהוא מדמיין את עצמו, ומחיריה של טסלה אצלנו הם כמעט הגבוהים ביותר בעולם. המשמעות – עבור האלגוריתם שמתכנן את הקצאת המכוניות של טסלה – היא שהרגישות למחיר אצלנו לא כל כך גבוהה וישראלים מוכנים לשלם כל מחיר, ולכן טסלה תשלח אלינו מכוניות לפי מה שמסתדר הכי טוב מבחינתה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.