• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'יפ הדגל החדש של וולבו לא לוקח שבויים: עם מערכות בטיחות משוכללות ופלטפורמה מודולרית חדשה הוא שם על הכוונת שלו את יצרני היוקרה הגרמנים

    תריסר שנים לאחר השקת הדגם המקורי, ולאחר מספר טיזרים מוקדמים, דלפו היום לרשת תמונות יצרן רשמיות של ג'יפ הדגל של וולבו, XC90, אשר יוצג רשמית בפני קהל בתערוכת פריז הקרובה, באוקטובר.

    XC90 החדש הוא הדגם הראשון שוולבו משיקה תחת הבעלות החדשה שלה, הסינית, והוא בנוי על בסיס פלטפורמה חדשה לחלוטין, ומודולרית, שמכונה SPA.

    פלטפורמה זו פותחה בשבדיה במהלך 4 השנים האחרונות, והיא תהווה בסיס למשפחת דגמים חדשה של המותג השבדי.

    Volvo XC90 2014 02

    אנשי וולבו מדגישים יתרונות רבים של הפלטפורמה החדשה, אולם מה שצריך לעניין את הלקוחות הן בעיקר התכונות שקשורות במשקל נמוך שלה, חלוקת משקל טובה, שיפור ביצועי הבטיחות הפאסיבית, וגם היכולת שעליה מעידים הנחתומים לתכנן תא נוסעים מרווח במיוחד.

    הדור השני של XC90 עולה על קודמו בכל תחום, כמובן, אבל גם צפוי להיות אחד המובילים בקטגוריה שלו בתחומי הבטיחות האקטיבית והפאסיבית, ואולי גם בתצרוכת הדלק ובנתוני זיהום אוויר.

    עם הכלי הזה משיקה וולבו שתי מערכות טכנולוגיות חדשות שעדיין לא קיימות אצל אף מתחרה. הראשונה, שאנחנו עוד צריכים ללמוד כיצד היא פועלת, מהדקת את חגורות הבטיחות על הנהג והנוסעים, ו"מפעילה טכנולוגיה סופגת זעזועים" כאשר הג'יפ מאבד שליטה ויורד מן הכביש.

    המערכת השנייה, שאמורה לחלץ אותנו מפגיעה בנהגים שחותכים את מסלול הנסיעה שלנו בצומת (או שאנחנו חותכים את שלהם), עוצרת אוטונומית את המכונית כשהיא מזהה מצב תאונתי מתקרב.

    Volvo XC90 2014 03

    XC90 החדש גדול בכל ממדיו מן הדגם היוצא: הוא ארוך, רחב וגבוה ממנו, ואמור להתחרות במובילי הקטגוריה: פורשה קאיין ופולקסוואגן טוארג, ב.מ.וו. X5, מרצדס ML ועוד.

    כאמור, בהודעות קודמות שלהם לעיתונות מבטיחים אנשי וולבו שבזכות הפלטפורמה החדשה מושגים בין השאר הגדלת המרחב הפנימי אשר מאפשרת להגדיל מאד את המרחב בשורות המושבים השנייה והשלישית, ובזכות שורת מושבים שנייה שנעה על מסילה הם מבטיחים שבשורת המושבים השלישית קיים מרחב נוח גם למבוגרים בגובה של עד 170 ס"מ.

    Volvo XC90 2014 06

    וולבו אמנם דבקה בעיצוב מסורתי יחסית, שלא מותיר מקום לספק בנודע לזהות המותגית של הכלי, כמו גם למורשת שהותיר אחריו XC90 המקורי, אבל החדש מעוצב באופן מתוחכם בהרבה מן הדגם היוצא, והוא גם הראשון לשאת את ה"גריל" הקדמי החדש שיאפיין את דגמי וולבו העתידים לבוא.

    Volvo XC90 2014 05

    ככל הידוע זאת הפעם הראשונה שמעצבי וולבו לוקחים את גאוותם המסורתית שנוגעת ל"עיצוב סקנדינבי" אל המקורות הויקינגיים שלהם: לדבריהם, הפנסים הקדמיים החדשים והמובחנים מזכירים להם, לא פחות, את "פטישו של האל ת'ור", בנו של אודין, מלך האלים במיתולוגיה הנורדית.

    כיאה לכלי חדש שמושק ב-2014 סב עיצוב הפנים של XC90 סביב מסך מגע מרכזי גדול במיוחד, שנראה כמו טאבלט שממנו מופעלות רבות מן הפונקציות שנשלטות על ידי הנהג, וכך נחסך הצורך בכפתורים רבים.
    תחת מכסה המנוע תותקן המשפחה המגוונת של מנועי ה-2.0 ליטר החדשים של וולבו – בנזין ודיזל, כמו גם תצורה היברידית נטענת שמשלבת מנוע 2.0 ליטר עם מנוע חשמלי כדי לספק 390 כ"ס.

    בשלב ההשקה יצעו רק גרסאות כפולות הנעה, ובמהלך השנה הבאה תתווסף גם גרסה פחות יקרה, בעלת הנעה קדמית.

    Volvo XC90 2014 04

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דלפו לרשת: תמונות רשמיות של וולבו XC90 החדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.