• Ad
  • גרמניה בונה אוטובאן לרוכבי אופניים

    דרך מהירה שתיסלל עבור רוכבי האופניים הגרמנים תשתרע על-פני 100 ק"מ, תעלה כ-200 מיליון דולר, ותוריד 50 אלף מכוניות מהכבישים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בין לא מעט תרומות של גרמניה לעולם הרכב והתחבורה אי אפשר שלא למנות את הכבישים המהירים, ה'אוטובאנים', וזאת למרות שתנופת הפיתוח שלהם החלה בתקופת המשטר הנאצי בשנות השלושים המאוחרות של המאה הקודמת.

    השלטון הפאשיסטי באיטליה קיבל באותן שנים השראה והחל בסלילת ה'אוטוסטראדה', ואילו רשת הכבישים המהירים המפותחת ביותר בעולם (לא כולל מה שמתרחש בעשור האחרון בסין) נסללה אמנם בארץ האפשרויות הלא מוגבלות של אמריקה – אבל באחור של יותר משני עשורים.

     

    כביש מהיר לאופניים בדנמרק 002

     

    שוחרי התחבורה הירוקה זכאים אם כן להכתיר את הפרויקט הגרמני החדשני והשאפתני לסלילת 100 ק"מ של כביש מהיר לרוכבי אופניים כ"צדק היסטורי": האוטובאנים, לפחות עד שברובם הוגבלה המהירות הבלתי מוגבלת שהייתה סימן ההיכר שלהם – היו גן העדן לאוהבי הנהיגה המהירה – אבל כעת, כאשר הם ממילא פקוקים, מגיעה שעתם של רוכבי האופניים.

    על פי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית חנכה לא מכבר רשות הפיתוח הגרמנית RVR קטע כביש ראשון באורך 5 ק"מ, ובשנים הבאות – בהנחה שיימצא המימון הנדרש, הוא יתארך לאורך כללי של 100 ק"מ ויחבר בין עשר ערים בחבל הרואר, במרכז מערב גרמניה, ובהן 'דואיסבורג', 'בוכום' ו-'האם', וכן ארבע אוניברסיטאות.

    נתח הארי של הפרויקט מנצל את התוואי של מסילת ברזל נטושה בחבל הארץ התעשייתי הזה, ולאחר סיום הסלילה הוא צפוי לשרת את התחבורה היומית של יותר משני מיליון גרמנים ויאפשר להם להפסיק להשתמש בכ-50,000 מכוניות נוסעים בבעלות פרטית שבהן הם עושים שימוש כיום.

    לא ראשונים, כן הכי גדולים

    חשוב להדגיש שהפרויקט הגרמני אינו ראשון מסוגו.
    בדנמרק סלול כביש ייעודי לאופניים, באורך כולל של כ-22 ק"מ, בין הערים קופנהגן ואלברטסלונד, ובהולנד סלול כביש דומה, אם כי באורך 7 ק"מ בלבד, בין העיר ברדה והעיירה באטן-לאור.

    ממשלת בריטניה מתכוונת להשקיע סכום כסף גדול בסלילת כביש אופניים רחב באורך של כ-30 ק"מ בין העיירה אקטון שבמערב לונדון לבין בארקינג שבמזרח, ובכל זאת אף מדינה עדיין לא חשבה כל כך בגדול ולא הגתה פרויקט בהיקף של זה שמתכננת גרמניה.

    אגב, גם בגרמניה עצמה מתוכנן פרויקט דומה בדרום המדינה, באיזור מינכן, אם כי עדיין לא ברור באיזה היקף.

    מה שהופך את כביש האופניים הגרמני לכזה שראוי לתואר 'סייקל-באן' הוא רמת השירות שהוא מציע לרוכבים.

    ראשית לכל הוא ייסלל ברמת סלילה גרמנית, כלומר שהרוכבים לא יצטרכו לדווש בין בורות, חריצים וגבשושיות שנוצרות בגלל שורשי עצים, והרוחב שלו הוא ארבעה מטרים, מה שמאפשר הפרדה בין התנועה לשני הכיוונים וגם נתיבי עקיפה.

    שנית, וחשוב מאד – הכביש מעניק זכות דרך בלעדית לרוכבי אופניים, כלומר שאין אף אינטראקציה עם כלי רכב מנועי וגם לא עם הולכי רגל – וזאת לכל אורך מאה הקילומטרים המתוכננים.

     

    שביל אופניים ברוטרדם הולנד

     

    כמובן שעם מצב הפליטים באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, ולאחר שנחלצה להצלתה הכלכלית של יוון, לא לגמרי ברור האם לממשלת גרמניה יש כעת משאבים מספקים לתוכנית הזאת, שעלותה כאמור כ-200 מיליון דולר.

    מצד שני, גם הגרמנים, כך מסתבר, יודעים לשנורר כשצריך וכשליש מן המימון צפוי להגיע מקופת האיחוד האירופאי. שני השלישים האחרים יגיעו מחברת הפיתוח המקומית RVR, וממשלת מדינת ריין וסטפליה הצפונית, שבשטחה נסלל הפרויקט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.