• Ad
  • ג'נרל מוטורס וצבא ארצות הברית משתפים פעולה בתכנון טנדר מימני

    טכנולוגית תא הדלק עולה על מדים לניסוי בתנאי שטח קיצוניים שיבחן אם יש בהקשרים צבאיים יתרונות למה שמכונה דלק המחר 
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    7888767הקולורדו, טנדר הפיק אפ בגודל בינוני של ג'נרל מוטורס, יעלה בקרוב על חאקי ויצטרף לצבא ארצות הברית. לכאורה אין בכך שום דבר יוצא דופן, שהרי טנדרים נמצאים בשימוש של כוחות מזוינים, רשמיים יותר או פחות, כבר המון שנים, אבל הפעם מתחת למדים במקום מנוע בעירה פנימית הפועל על בנזין או דיזל, הקולורדו הצבאי יהיה מצויד במנוע חשמלי שיקבל את האנרגיה שלו ממערכת תא דלק המפיקה אנרגיה על ידי תגובה כימית של ערבוב מימן וחמצן.
    כבר לא מעט שנים מדברים על המימן כדלק המחר במיוחד בהקשרים של איכות הסביבה משום שבניגוד למנועי בעירה פנימית ודלקים מחצביים, טכנולוגית תא הדלק אינה פולטת מזהמים כלל ותוצר הלוואי היחיד של תהליך ההפקה הוא מים טהורים.

    עם זאת, בהקשרים צבאיים ושימוש בשטח מן הסתם חשיבות השמירה על איכות הסביבה היא משנית אך יש בהחלט סיבות אחרות ויתרונות למעבר לטכנולוגית תא דלק בשדה הקרב: בראש ובראשונה מכוניות תא דלק, המניעות מנועים חשמליים, הן שקטות מאוד ומאפשרות לנוע בחשאיות מבלי להיחשף מרחוק על ידי האויב.
    בנוסף, מערכת תא דלק מסוגלת להפיק אנרגיה חשמלית ולהוות תחליף לגנרטור בשטח ובתנאי שדה גם לתוצר הלוואי של תהליך ההפקה – מים טהורים הניתנים לשתיה – יש חשיבות עצומה.

    כדי לבחון את השימושיות ובמיוחד את יכולת השרידות של הטכנולוגיה בתנאי שטח קשים, ג'נרל מוטורס, בשילוב המחלקה לכלי רכב קרביים בצבא ארצות הברית, תחל בקרוב בניסוי רחב היקף שיתפרס על משך שנה ויכלול מספר טנדרי מימן שיעברו טירונות קשה בתנאים צבאיים קיצוניים.

    אמנם גם אם הניסוי יצליח סביר להניח שייקח עוד זמן עד שמנועי הבעירה הפנימית יזדכו על המדים ויפנו את מקומם לרכבי תא דלק, אך אין ספק שכמו במקרים רבים בעבר, הטמעה ופיתוח טכנולוגיות לצרכים צבאיים מעניקים להן כעבור זמן מה דריסת רגל משמעותית גם במחוזות אזרחיים.

    3234

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.