• Ad
  • ג'יפ רנגייד מלפנים
    ג'יפ רנגייד ואחיו התאום פיאט 500X יגיעו לישראל כמעט במקביל אבל במחירים שונים מאוד. בעוד יבואנית פיאט מבטיחה להיות תחרותית עם הדגם החדש, יבואנית ג'יפ נאלצת להתמודד עם רצון היצרנית להפוך לפרימיום ומחיר הדגם צפוי להיות בסביבות 160,000 שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מותג ג'יפ הוא אולי אחד המוכרים בעולם ופיאט בעלת הבית החדשה של קבוצת קרייזלר הכוללת את ג'יפ (וגם דודג', ראם ו'מופאר' חטיבת החלפים והשיפורים) מתכוונת לרכב על גל הביקוש העצום לג’יפים ולקרוסאוברים דמויי ג’יפ. הרעיון הוא להפוך את ג'יפ למותג גלובלי הרבה יותר, להרחיב את מגוון הדגמים ולהגדיל את היקף הייצור והנוכחות בשווקים שונים בעולם, בעיקר בסין ובמזרח הרחוק בכלל.
    אבל ג'יפ לא רוצה להפוך למותג גלובלי עממי כמו פיאט למשל, אלא למותג גלובלי יוקרתי יותר ולהילחם על מקומה מול היצרניות הגרמניות ויצרניות פרימיום אחרות.

    מי תייבא לישראל את קרייזלר ג’יפ ודודג’?

    זו חזונה של פיאט לגבי ג'יפ (ובמידה מסוימת גם קרייזלר עצמה) ועל כן דגמי ג'יפ כיום נמכרים במחירים גבוהים במעט מאלה בעבר. המצב עם רנגייד, הדגם החדש בקבוצה, לא צפוי להיות שונה למרות שאחיו התאום מבית פיאט צפוי להיות זול משמעותית.

    בתערוכת ז'נבה לפני שנה (2014) הציגה ג'יפ את רנגייד – המכונית הראשונה שפותחה במשותף עם פיאט. במובן מסוים קדמה להם אלפא רומיאו גולייטה שעל בסיסה נבנתה דודג’ דארט החדשה. אבל בדארט היה זה רק שימוש בפלטפורמה ובחלק מהמכלולים (כמו תיבת ההילוכים), ואילו רנגייד ואחיו התאום פיאט 500X תוכננו יחדיו ונבנים על אותו פס ייצור (במלפי, איטליה) ומשם משווקים לשאר העולם. בנוסף רנגייד הוא הדגם הראשון של ג’יפ שתוכנן מלכתחילה לשוקים מחוץ לארצות הברית וזו כבר בשורה של ממש בנוגע לנחישות של פיאט להפוך את המותג לגלובלי הרבה יותר.

    רנגייד ו-500X מבוססים על פלטפורמת פיאט 500L, שהיא למעשה פלטפורמת פונטו שפותחה במקור בשיתוף פעולה עם ג’נרל מוטורס. השניים חולקים מכלולים, מנועים ותיבות הילוכים ונבדלים בעיקר בעיצוב ובייעוד. בעוד פיאט מותחת (עוד יותר) את גבולות מכונית הרטרו, 500, ופונה לקהל עממי ומעלה, ג'יפ רוצה לשווק את הדגם גבוה יותר ובזירה יחסית נטולת מתחרים (בינתיים).

    500X יוצע בישראל עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (110 כ"ס) ותיבה ידנית או טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) בשילוב תיבה אוטומטית (TCT). רנגייד לעומת זאת מיוצר רק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר בהספק גבוה יותר (160 כ"ס) ובארה"ב משווק גם עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.4 ליטר (187 כ"ס). העובדה שלרנגייד אין מנוע קטן יותר, או בהספק מופחת יוצרת בידול בין הדגמים. זה טוב עבור פיאט שמבקשת להימנע מקניבליזציה, קצת פחות לג'יפ שנאלצת לפנות רק לקהלים אחרים ועמידים הרבה יותר.

    פיאט 500X צפוי להגיע אלינו במהלך הרבעון השני ובסמל"ת מבטיחים להיות תחרותיים ולהציע את גרסת ה-1.6 ליטר במקביל לדגמי המתחרות, קרי סביבות 120,000 שקלים ואת הגרסה האוטומטית מעט מתחת ל-140,000 שקלים. מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ, יחלו בשיווק רנגייד כמעט במקביל (מאי-יוני) ומחירו צפוי להיות יקר הרבה יותר, בסביבות 160,000 שקלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'יפ רנגייד יגיע בקרוב וצפוי להיות יקר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.