• Ad
  • ג'ילי מכרה חלק מן הבעלות בוולוו, ערך המניה צנח ב-25% מתחילת השנה
    ג'ילי הסינית צמצמה את שיעור האחזקה שלה בוולוו ל-78.7% ומכרה מניות וולו בהיקף של כ-350 מיליון דולר אשר "מיועדים לפיתוח עסקי בתוך הקבוצה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע השלימה יצרנית הרכב הסינית ג'ילי מכירה של כ-21.3% מאחזקותיה באחד הנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר שלה, ויש שיאמרו שמדובר בחברה שבזכותה מתקיים רוב הקסם של ג'ילי: וולוו השבדית.

     

    סטורדוט הישראלית תספק תאי סוללה לוולוו

     

    ג'ילי רכשה לפני 13 שנים את הבעלות בוולוו מידי פורד, והפכה את יצרנית הרכב השבדית למרכז הפיתוח העיקרי שלה, דה פקטו, וזאת לא רק עבור מוצרים אירופאים ואמריקנים שלה אלא עבור קבוצת ג'ילי כולה. בין השאר פותחו במרכזים של וולוו בשבדיה פלטפורמות חדשות לרכב חשמלי ולרכב היברידי, כמו גם מותגים חדשים לגמרי כמו 'פולסטאר' ו'לינק אנד קו'.

    לפני כשנתיים ג'ילי הנפיקה את וולוו בבורסה בשבדיה ונותרה עם בעלות של 82% בחברה כששאר המניות מוחזקות בידי משקיעים וקרנות שונות, ובסוף השבוע היא מכרה, כאמור, קצת יותר מ-3% נוספים.

    המכירה, שתכניס לקופתה של ג'ילי כ-350 מיליון דולר, בוצעה במחיר נמוך ב-9.4% ממחיר השוק של מניות וולוו, וכפועל יוצא צנח ביום שישי ערך המניה ב-14% (אך נסגר בירידה יומית של 11% בלבד). כך הושלמה צניחה של 25% בערך המניות של יצרנית הרכב השבדית מתחילת השנה.

    בהצהרה שפרסמו אנשי ג'ילי הם מסבירים את המהלך בכך שהוא "נועד להגדיל את הנזילות של וולוו ולהציע הזדמנויות נוספות ליצירת ערך בר-קיימא לטווח ארוך עבור משקיעים מוסדיים וקמעונאיים".

    "כבעלי מניות הרוב אנחנו נשארים איתנים במחויבותנו להמשיך את תמיכתנו בוולוו מכוניות בטרנספורמציה שלה לקראת הפיכתה ליצרנית מכוניות חשמליות לחלוטין, ואנחנו מצפים להמשיך בסיפור ההצלחה הגלובלי המתמשך הזה", אמר דניאל דונגהווי לי, מנכ"ל חברת האחזקות ג'ילי בהצהרה שפורסמה ביום שישי.

    אנשי ג'ילי מסרו ש"תמורת המכירה מיועדת לתמיכה בפיתוח העסקי בתוך הקבוצה", אולם שהכסף לא מושקע בוולוו. מוקדם יותר השנה חתמה ג'ילי על הסכם השקעה בחטיבת מנועי הבעירה 'סוס' שרנו פיצלה מתוך עסקיה, וזו תתבסס בין השאר על חטיבת מנועי בעירה אחרת שג'ילי פיצלה מתוך וולוו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'ילי מכרה חלק מן הבעלות בוולוו, ערך המניה צנח ב-25% מתחילת השנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.