• Ad
  • ניסאן רנו וג'ילי מקימות בריתות חדשות ומחודשות
    במקביל לפיצול עסקיה של רנו לחטיבת רכב חשמלי וחטיבת מנועי בעירה רנו תפחית את אחוז הבעלות שלה בניסאן, ניסאן תשקיע ברנו, וג'ילי משקיעה ברנו יחד עם ניסאן, מיצובישי וחברות נוספות. מסובך? זאת רק ההתחלה של סיפור חדש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במהלך הימים הקרובים, כשבועיים בלבד לאחר ההכרזה הרשמית על הקמת מיזם משותף חדש בין ג'ילי הסינית לרנו הצרפתית על בסיס חטיבת מנועי הבעירה של רנו, צפוי להיחתם סוף סוף הסכם השלום בין רנו לניסאן אשר בין השאר יאפשר לניסאן להשקיע כשלושת רבעי מיליארד דולר ברנו.

     

     

    שלושת האירועים האלה, שקשורים במידה רבה זה בזה, נמצאו בדיונים במשך תקופה ארוכה – חלקם כשנה ואחרים במשך מספר שנים. במהלך התקופה הזאת דיווחנו אודותיהם כאן לא מעט. אלא שכל הסימנים מצביעים על כך שכעת הדברים קורמים עור וגידים ומתרחשים במציאות, ושעוד לפני סוף השנה הנוכחית תתקיים בתעשיית הרכב ברית חדשה ומורכבת בין רנו, ניסאן, מיצובישי וג'ילי הסינית.

    הסכסוך הארוך ביותר, שצפוי להסתיים בתוך ימים ספורים, הוא בין רנו וניסאן ששותפות בברית רנו-ניסאן-מיצובישי. בתום כעשרה חודשים של משא ומתן אינטנסיבי, וכשלוש שנות סכסוך מתוקשר, צפויות ניסאן ורנו להכריז על ברית מחודשת שבו מעמדן של כל אחת משתי החברות יהיה שוויוני יותר.

    במקביל, רנו מבצעת כרגע מהלכים לחלוקת החברה הצרפתית לשני חלקים: חלק אחד, שייקרא 'אמפר', יכלול את חטיבת הרכב החשמלי על כל אמצעי הייצור, הידע וזכויות הקניין הרוחני שיש לה בתחום הזה, והחלק השני, שנקרא 'סוס', יכלול את כל תחום הנעת הבעירה. רישום 'אמפר' כחברה נפרדת צפוי להיות מושלם עד לרבעון הראשון של השנה הבאה.

    בימים הקרובים, כאמור, צפויות ניסאן ורנו להכריז על פרטי ההסכם המחודש ביניהם ולאחר ביצוע הליכים פורמליים נדרשים תחזיק ניסאן בין 10-15% מחטיבת הרכב החשמלי החדשה (ככל הנראה קרוב יותר ל-10%), ואילו רנו תמכור נתח משמעותי מן האחזקות שלה בניסאן, שעומדות כרגע על כ-43%, ולהחזיק מקסימום 15% ביצרנית הרכב היפנית. ניסאן צפויה להשקיע כ-725 מיליון דולר בחטיבת הרכב החשמלי המשותפת החדשה. בצרפת מעריכים שהשווי של 'אמפר', יהיה עד 11.2 מיליארד דולר.

     

    רנו וניסאן מאשרות מגעים בנוגע לעתיד הברית ביניהן

     

    בנוסף לניסאן ברנו בונים על השקעה כספית של מיצובישי, שתחזיק בוודאי באחוזים בודדים, וזאת לאחר שכבר הובטחה השקעה של ענקית השבבים האמריקנית 'קוואלקום'. ההשקעה של ניסאן חשובה לא רק ברמה הכלכלית או האסטרטגית – היא מסמלת גם את פירות הסכם השלום בין שתי בעלות הברית המסוכסכות. לניסאן יהיה חבר בדירקטוריון של 'אמפר' והחברה החדשה תקפיד – כך לפי ההסכם המתגבש – לשמור על זכויות הקניין הרוחני של ניסאן שהתגלגלו למיזם המשותף כתוצאה של שיתוף הפעולה במסגרת הברית הנוכחית בין החברות.

     

    ג'ילי נכנסת לתמונה

    בעוד שטרם פורסם האם גם לג'ילי יש עניין כלכלי ב'אמפר', לפני כשבוע פרסמו רנו וג'ילי הצהרה משותפת על הקמתו הרשמית של מיזם 'סוס' בבעלות משותפת של 50%-50% של שתי היצרניות.

    כפי שפרסמנו עוד בנובמבר שעבר, עסקי מנועי הבעירה של רנו – שכוללים כיום 17 מפעלים לייצור מנועים וחמישה מרכזי מחקר ופיתוח בשלוש יבשות – אבל חידוש מעניין שנחשף בהצהרה המשותפת של שתיהן מעיד על כך שלג'ילי יש כוונה לקחת חלק פעיל במיזם הזה לא פחות מאשר רנו.

     

     

    המבנה הראשוני של החברה החדשה ישמור על המשכיות עסקיה הנוכחיים של חטיבת המנועים של רנו, אבל יפעל מעתה משני מרכזים תפעוליים: אחד בהאנגג'ואו שבסין, ממנו יפעלו אנשי ג'ילי וישלטו בפעילות בסין, והאחר במדריד, ספרד, שם יישבו אנשי רנו וישלטו בפעילות באירופה ובדרום אמריקה.

    גם ג'ילי, כמו רנו, תעביר לרשות המיזם הזה טכנולוגיה וקניין רוחני שבבעלותה כך ש"למרכזים התפעוליים יתאפשר להיות אוטונומיים לחלוטין בפיתוח טכנולוגיות הינע עתידיות המסוגלות לענות על כל ציפיות השוק". אגב, אם זה לא מסובך מספיק, אז לחברה יהיה מטה חדש, שיוקם בבריטניה, ובו יפעל צוות מנהלים שיפקח על "התפעול, מינוף סינרגיות והתוויית אסטרטגיות עתידיות".

    שתי החברות הצהירו על כוונתן להשקיע יחד עד 7.7 מיליארד דולר כדי לקדם פיתוח של מנועי בנזין, דיזל ומנועים היברידיים, וברקע ידוע שגם ענקית הנפט והגז הסעודית 'ארמקו' שוקלת השקעה במיזם הזה, שצפוי לייצר בכל שנה כ-5 מיליון צרכני בנזין וסולר, יחד עם מערכות היברידיות ותיבות הילוכים.

    בשונה מן המבנה הבעייתי שהיה לרנו וניסאן, מיזם מערכות ההנעה המשותף לא רק יהיה בבעלות בשיעורים זהים אלא גם לכל צד יהיה כוח דומה מבחינת מספר נציגים בדירקטוריון. עם

    המיזם החדש יספק מנועים ומערכות הנעה לרנו, דאצ'יה, ניסאן, מיצובישי וקבוצת ג'ילי (כולל וולוו ופרוטון), ובעתיד ישאף להשיג לקוחות נוספים שיעדיפו לקנות מנועים במקום לייצר כאלה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ניסאן רנו וג'ילי מקימות בריתות חדשות ומחודשות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.