• Ad
  • ג'ילי מחשמלת את רנו: יבנו בקוריאה מרכז ייצוא לרכב חשמלי
    רנו תחבר את המפעל שלה בקוריאה לזרם, ותפיח בו רוח חדשה עם יעד יצוא של 200 אלף כלי רכב חשמליים בשנה. חלק מן המכוניות עשויות להגיע גם לישראל. לממשלת קוריאה יש אינטרס להיאבק בסינים על ההגמוניה בתחום הרכב החשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו הצרפתית וג'ילי הסינית מעלות הילוך בשיתוף הפעולה הקוריאני שלהן ומעבירות אותו לפסים מעשיים: חלק ממפעל הייצור של רנו בעיר בוסאן, שבדרום-מזרח דרום קוריאה, יוסב כבר בשנה הבאה ויהפוך למרכז יצור ויצוא עולמי של רכב חשמלי. חלק מן המכוניות החשמליות שייוצרו שם צפויות להגיע גם לישראל.

     

    ג'ילי מחשמלת את רנו: יבנו בקוריאה מרכז ייצוא לרכב חשמלי

     

    המפעל בבוסאן, עם כושר ייצור של כ-300,000 כלי רכב בשנה, נבנה במקור על-ידי קונצרן (צ'ייבול) סאמסונג כאשר זאת חשקה להיכנס לעסקי הרכב בשנות ה-90. בשנת 2000 רנו רכשה את שרידי חברת סאמסונג מוטור ובמשך יותר מ-20 שנים ייצרה במפעל הזה כמה עשרות אלפי כלי רכב בשנה, אבל מעולם לא הצליחה להעמיד אותו על הרגליים ולהפוך אותו למרכז ייצור חשוב בדרום מזרח אסיה.

    במהלך השנים רנו בנתה בקוריאה מכוניות עבור ניסאן, שנמכרו תחת שמה, אך בעיקר סיפקה כלי רכב שמבוססים על פלטפורמות של רנו-ניסאן לשוק המקומי. מקצת מן הדגמים יוצאו, בעיקר לדרום אמריקה, ומעטים, למשל רנו 'קולאוס', הגיעו גם לישראל.

    בשנה שעברה רנו מכרה לג'ילי כשליש מן הבעלות באופרציה הקוריאנית (לרנו נותרו כ-50% ולסאמסונג כ-13%). ההערכה הסבירה היא שאנשי ג'ילי שואפים להפוך את בוסאן לבסיס ייצור שממנו יוכלו לייצא בחופשיות לארה"ב כדי להתגבר על הקושי לייצא רכב מסין לארה"ב בגלל המתח בין שתי המדינות.

    בשבוע שעבר ביקר בצרפת פארק הונג-ג'ון, ראש עיריית בוסאן, ונפגש עם גידו האק, סגן נשיא קבוצת רנו. בהצהרה משותפת של השניים נמסר שרנו תסב את המפעל – שבו מיוצרים כרגע דגמי מכוניות עם מנועי בעירה – למפעל לייצור רכב חשמלי ול"בסיס יצוא" של רכב חשמלי. משמעות ההסבה היא לא רק טכנית, כלומר שלא מדובר בסוג המכונות שיוצבו באולמות הייצור או בתרשים ההצבה שלהן, אלא בראש ובראשונה בתשתיות של ספקיות המשנה של החברה בדרום קוריאה, בכלל ובפרט באזור בוסאן, ובהכשרת כוח האדם במפעל.  לצורך ייצור רכב חשמלי נדרשות, למשל, חברות שמייצרות סוללות ויצרניות של מנועים חשמליים, ואלה מצידן זקוקות לטכנולוגיה ולעובדים מיומנים – ובמידה רבה גם לתמיכה ממשלתית.

    מן ההצהרה המשותפת משתמעת עובדה חשובה – גם עבורנו בישראל – לפיה רנו מתכוונת להשתמש בקוריאה כבסיס לייצוא, ומכיוון שלקוריאה יש הסכמי סחר עם ישראל ורנו כבר שלחה מכוניות מבוסאן לאילת – זה יכול כמובן להגדיל את התחרות בשוק שלנו.

    הסכם שיתוף הפעולה בין רנו לג'ילי, לעומת זאת, צפוי להשפיע עלינו פחות. ראשית לכל, ג'ילי דווקא תייצר באותו מפעל בבוסאן גם כלי רכב עם מנועי בעירה ולאו דווקא כלי רכב חשמליים (אם כי סביר שגם ג'ילי תעבור לרכב חשמלי גם שם). בנוסף, לא סביר שג'ילי תעדיף לייצא לאירופה מקוריאה במקום מסין, אבל ימים יגידו. מכל מקום ההסכם בין רנו לג'ילי מגדיר שהשתיים יתחילו ייצור משותף בבוסאן כבר בשנה הבאה.

    גידו האק, אגב, ניצל את ההזדמנות וקרא לממשלת קוריאה לתמוך במאמץ הסבת המפעל ולהפיכתו למרכז ייצור עתידי של רנו. הוא יותר מאשר רמז על כך כאשר הזכיר שממשלת קוריאה מסייעת ליונדאי, אשר הכריזה בחודש שעבר על כוונתה להשקיע כ-1.5 מיליארד דולר בהקמת מפעל ייעודי לרכב חשמלי באותה עיר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.