• Ad
  • גוגל ואפל נכנסים לשאראן המחודש

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שאראן המחודש מבוסס על הפלטפורמה של פאסאט הקודמת, אבל עבר כעת מתיחת פנים שכוללת שדרוג מנועים. שאראן מצויד בממשקי המשתמש החדשים של אפל ושל גוגל

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, בעוד פחות משבועיים, תחשוף פולקסוואגן את מתיחת הפנים הראשונה, והקלה מאד, של המיניוואן בגודל מלא שלה – שאראן.

    דור ראשון של שאראן הושק בשנת 1995 כפרויקט משותף לפולקסוואגן ולפורד, והוא נמכר בעולם גם כפורד גאלאקסי וכסיאט אלהמברה.
    במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לייבאו לישראל, אולם אלה לא צלחו במיוחד אפילו בימים שבהם שוק המיניוואנים שלנו היה יותר משמעותי מכפי שהוא כיום.

    דור שני של שאראן הושק בשנת 2009, הפעם באופן עצמאי ועל בסיס הפלטפורמה של הדור הקודם של פאסאט (PQ46), ואלינו לישראל הוא הגיע לפני כשנה וחצי תחת הסמל של סיאט אלהמברה.

    כעת עובר שאראן (יחד עם אלהמברה) מתיחת פנים של אמצע החיים, והחלק החשוב בה הוא החלפת המנועים בכאלה שעומדים בתקני אירו 6 ומפחיתים את תצרוכת הדלק עד כדי 15% בחלק מהם.

    שני מנועי הטורבו-בנזין (1.4 ו-2.0 ליטר) מוצעים מעתה בהספקים של 150 ו-220 כ"ס, ואילו שני מנועי הטורבו-דיזל (1.6 ו-2.0 ליטר) מוצעים בהספקים של 115 כ"ס, 150 כ"ס ו-184 כ"ס. כל המנועים, למעט הדיזל הבסיסי, מוצעים עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול ו-6 יחסי העברה. תיבה זאת מתוכנתת כיום עם פונקציית "שיוט" אשר מזהה מצבים בהם הנהג משחרר את דוושת התאוצה ואז מפרידה את המצמדים כדי לנתק את המנוע מן הגלגלים.

    מחובר לאינטרנט

    שאראן, שמיועד להסעת נהג ועוד שישה נוסעים, נבחר להיות אחד מכלי הרכב הראשונים בקבוצת פולקסוואגן שמקבל מערכת מולטימדיה חדישה עם ממשקי משתמש לאפל (Car Play) ולאנדרואיד (Android Auto) – באמצעותם אפשר להשתמש במספר רב של אפליקציות סלולריות על-גבי מסך המגע המרכזי של המכונית (בגודל 6.5 אינטש).

    Der neue Volkswagen Sharan

    בפולקסוואגן מבטיחים מעבד מחשב מהיר במיוחד שמאפשר אתחול מהיר של המערכת וכן ביצועים מהירים במיוחד של מערכת הניווט האינטגרלית (שמותאמת מן הסתם לאירופה, אך לא לישראל), כמו גם ביצועים מהירים של תצוגת מסך ברזולוציה גבוהה.

    מתיחת הפנים של המכונית עצמה קלה מאד וקוסמטית בעיקרה, העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה למעט גלגל הגה, פנסים אחוריים, וחישוקי גלגלים חדשים, אבל היא כוללת שדרוג לחומרי הפנים, עיצוב משופר של סביבת הנהג ושל ממשק המולטימדיה לנהג. כמו כן מציע כעת שאראן את כל מגוון מערכות הסיוע לנהג – לפחות כאופציה בתוספת תשלום – ובהן התראת התנגשות עם בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, התראת נטישת נתיב עם החזרה אקטיבית לנתיב הנסיעה (המערכת דוחפת בעדינות את ההגה לכיוון הנחוץ), בקרת שיוט אדפטיבית, סייען חניה, והתראת כניסה לנתיב נסיעה חסום.

    שאראן ואלהמברה מיוצרים בפורטוגל, ובהנחה שסיאט תוסיף לשלוח אלינו אלהמברות במחירים סבירים ייתכן שדווקא מערכת המולטימדיה תהפוך את הכלי הזה לאטרקטיבי ביחס למתחרים כמו פורד SMAX החדש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.