• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב ב.מ.וו. הציגה הלילה (ב') חידוש עולמי חשוב לכל בעלי המכוניות החשמליות וההיברידיות-נטענות: מטען אלחוטי אשר מייתר את הצורך לחבר את המכונית עם כבל חשמלי לעמדת טעינה.

     

     

    המטען האינדוקטיבי החדש מוצע בשלב ראשון רק בהחכרה (ליסינג), ורק עבור דגם 530e iPerformance, אולם מרגע שהוצג זאת רק שאלה של זמן עד שהוא יוצע בכל מגוון הדגמים החשמליים וההיברידים-נטענים של החברה, ולאחר מכן גם אצל יצרניות נוספות.

    רעיון ה"טעינה אלחוטית" לא חדש, ואף מוכר לנו ממכוניות חדשות שבהן מותקן משטח טעינה אינדוקטיבית לטלפונים חכמים בתוך הקוקפיט. אלא שלהבדיל ממכשיר חשמלי קטן – טעינת מכונית דורשת הספקים גבוהים מאד ויוצרת שדה חשמלי משמעותי שצריך להיות מאובטח כך שלא יהווה סכנה לבני אדם ולבעלי חיים, ושלא יגרום נזק לציוד סביבו.
    מצד שני, ברור גם שכאשר הדבר הזה עובד כראוי הוא מאפשר, כפי שאנשי ב.מ.וו. מצהירים, לטעון את המכונית באנרגיה באופן "פשוט יותר מאשר תדלוק של מכונית עם מנוע קונבנציונאלי".

    כפי שאפשר לשער, החלק הפשוט של הטכנולוגיה בנוי מרכיב טעינה אינדוקטיבית שאנשי ב.מ.וו. מכנים "GroundPad", ואשר כשמו כן הוא – מותקן על הקרקע, ורכיב נוסף אשר מותקן תחת הגחון של כלי הרכב ואותו מכנים אנשי מינכן "CarPad". העברת האנרגיה החשמלית מרשת החשמל לסוללת הרכב מבוצעת באמצעות שדה חשמלי שמופק ב-GroundPad ונקלט ב-CarPad כאשר שתי הפלטות נמצאות במרחק שלא עולה על 8 ס"מ זו מזו.
    ההספק של מערכת הטעינה הוא 3.2 קילוואט, כלומר שאת הסוללות של 530e iPerformance טוענת העמדה האלחוטית ל-100% תוך שלוש שעות וחצי, וברמת נצילות אנרגטית של 85% (כלומר שאובדן האנרגיה מוערך ב-15%).

    היתרון הגדול, כפי שאפשר להבין בקלות, הוא שנהג לא צריך יותר לגשת אל תא המטען של המכונית, לשלוף משם כבל שכבר גולגל אינספור פעמים ובסבירות רבה גם מלוכלך מבוץ ואבק, ולחבר אותו מצד אחד למכונית ומן הצד האחר אל עמדת הטעינה הביתית. במקום כל זאת הנהג צריך פשוט להחנות את המכונית במקום הנכון, מה שמתאפשר בקלות באמצעות תקשורת Wi-Fi בין המכונית לעמדת הטעינה: מצלמה שמותקנת במכונית מציגה לנהג ב"מעוף הציפור" את תמרון החניה שנדרש ממנו. הטעינה מתחילה מיד כאשר הרכב חונה במקום הנכון והנהג לוחץ על כפתור ההפעלה. הטעינה מופסקת אוטומטית ברגע שבו המכונית "מדווחת" לעמדה שהסוללה טעונה במלואה או במקרה של תקלה או סכנה בטיחותית.

     

     

    אגב, הנהג לא צריך להחנות את המכונית "בול" מעל למשטח התחתון, למערכת הזאת יש "מרחב טעות" של כ-7 ס"מ לאורך (קדימה – אחורה) ו-14 ס"מ לרוחב. אנשי ב.מ.וו. מבטיחים שה-GroundPad יכול להיות מותקן לא רק בתוך חניונים סגורים ומוגנים אלא גם על חניה חיצונית חשופה היות שהוא עמיד בכל תנאי מזג האוויר – משמש קופחת ועד לשלג וגשם, וגם אם עולים עליו עם צמיגי רכב הוא לא ייפגע.

     

     

    אבל מה שהכי חשוב זה שאנשי החברה מבטיחים שכל הקרינה האלקטרומגנטית אשר נוצרת בעת טעינה מוגבלת לחלקו התחתון של הרכב, ומערכת אבטחה כלשהי (שלא פורטה בהודעה) מפסיקה אוטומטית את הזרם החשמלי אם משהו עובר בסביבה המיידית ועלול להימצא בסכנה (הכוונה, יש להניח, היא לילד או בעל חיים).

     

    כאמור, מערכת הטעינה האינדוקטיבית של ב.מ.וו. זמינה בשלב ראשון רק עבור 530e iPerformance ורק בשיטת ליסינג. עדיין לא ברור מתי תוצע מערכת דומה גם בדגמי i8 ו- i3. השקת עמדת הטעינה האינדוקטיבית מתוכננת בשלב ראשון בגרמניה, שם היא תוצע כבר בתוך כחודש, ולאחר מכן בבריטניה, ארה"ב, יפן וסין. ב.מ.וו. מציעה גם שירות התקנה של העמדות אצל לקוחותיה על-ידי צוותים טכניים של החברה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.