• Ad
  • ב.מ.וו חוגגת 100 שנה וחוזה את העתיד

    השבוע בדיוק, לפני 100 שנה, נולד המותג ב.מ.וו. לכבוד המאורע יצרנית הפרימיום הגדולה בעולם חשפה את הויז'ן נקסט 1000   שמנסה לנבא את עתיד עולם הרכב בעוד כמה עשורים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    2016-BMWVisionNext100-15ב-7 במרץ 1916, בדיוק לפני 100 שנים ויומיים, נוסדה בבוואריה ב.מ.וו. בשנים הראשונות החברה עסקה בייצור מנועי מטוסים, בהמשך החלה לייצר אופנועים ורק לקראת תחילת שנות ה-30 של המאה ה-20 ב-ב.מ.וו החלו להתעסק גם במכוניות. עם זאת, עברו עוד שנים עד שאופיו של המותג כיצרן פרימיום ספורטיבי התגבש בשנות ה-70 של המאה ה-20.

    כיום ב.מ.וו היא יצרנית הפרימיום הגדולה בעולם ונחשבת לאחד המותגים הנחשקים בעולם הרכב. לציון תחילתן של חגיגות המאה, בחברה בחרו להציג קונספט עתידני המנסה לחזות איך יראו כלי הרכב בעתיד. למרות השם היומרני "ויז'ן נקסט 100" ("חזון 100") ב-ב.מ.וו לא מתיימרים לדעת איך יראו כלי התחבורה בעוד מאה אלא מסתפקים בניסיון לנבא את העתיד בעוד 20-30 שנה.

    הויז'ן 100 מציגה מראה בהחלט מעניין אך לא מאוד יוצא דופן ביחס לדגמי קונספט רבים שהוצגו על ידי יצרנים שונים בעבר. הדבר המעניין ביותר במראה החיצוני, מעבר לגוון הזהוב, הוא מרכב המציג חיפוי מלא לגלגלים הקדמיים והאחוריים. המרכב עצמו עשוי מחומרים מרוכבים שניתן יהיה ליצור בעתיד בעזרת מדפסת 4D.

    עוד ב-TheCar: 
    DS מכוונת גבוה: תציג בז'נבה מכונית-על חשמלית
    האופנוען האוטומטי: הרובוט שמתיימר להביס את ולנטינו רוסי
    המכונית של גוגל נכנסה באוטובוס

    כנהוג בדגמי קונספט רבים, קורה B שניתן למצוא ברוב המוחלט של כלי הרכב בעולם בין הדלתות הקדמיות והאחוריות מפנה את מקומה לטובת מפתח עצום המעניק, יחד עם דלתות שחף ענקיות הנפתחות כלפי מעלה, גישה מאוד נוחה לשתי שורות המושבים.
    עם זאת, נראה כי בב.מ.וו לא סבורים שבעתיד בני האנוש יזדקקו לריפודים מפנקים והרכב כולל 4 מושבי באקט יצוקים שלא נראים כמו משהו שהייתם רוצים לשבת עליו בדרך לאילת.

    2016-BMWVisionNext100-11

    היום כבר די ברור לכולם שמתישהו בעתיד הלא כל כך רחוק המכוניות ינהגו בעצמן. ב.מ.וו משלבת בקונספט החדש בין הצפי לשחרור האדם ממלאכת הנהיגה לבין ערך היסוד של המותג הגרמני המתיימר להעניק את חווית הנהיגה המושלמת והויז'ן כוללת שני מצבי תפעול מרכזיים.

    במצב אוטונומי ההגה מתקפל ומשתלב בדשבורד
    במצב אוטונומי ההגה מתקפל ומשתלב בדשבורד

    הראשון, Boost, מעניק את מלוא השליטה לאוחז בהגה ומעצים את חווית הנהיגה עם תצוגה עילית על כל השמשה הקדמית המספקת שלל נתונים בזמן אמת כמו גם את תצוגה של קווי הנהיגה האידיאליים, המהירות הנכונה לכניסה לפניות ועוד.

    המצב השני נקרא Ease והוא משחרר לחלוטין את בני האנוש ממלאכת הנהיגה. במצב זה ההגה מתקפל לתוך הדשבורד כדי להעניק מרווח משופר וזוויות המושבים משתנות כדי להעניק לנוסעים חוויה שמזכירה יותר בילוי בלאונג'.
    למרות ההתמקדות בפרטים, נראה כי בבמ.וו לא רוצים להתחייב על מקור הכוח שיניע את כלי הרכב בעתיד ובחברה בחרו שלא לנדב יותר מדי פרטים באשר ליחידת ההנעה (מנוע ביערה פנימית? היברידי? חשמלי? תא דלק?) של הויז'ן .

    אדריאן ואן הוידונק, ראש חטיבת העיצוב ביצרנית הבווארית, מסביר: "אם, כמעצב, אתה לגרום לאנשים לדמיין משהו, בהחלט יש סיכוי שזה יהפוך יום אחד למציאות. המטרה שלנו עם הקונספט הזה היא לפתח תרחיש עתידני שיגרום לאנשים לדון בו".

    לצורך כך במהלך השנה דגם הקונספט יוצג במדינות שונות מסביב לעולם ובין היתר הוא צפוי לנחות בסין, בבריטניה ובארצות הברית כשבלונדון יצטרפו אליו דגמי קונספט עתידניים של מותגי הבת מיני ורולס רויס ובתערוכת לוס אנג'לס ב.מ.וו תחשוף את החזון העתידני שלה גם לתחבורה דו גלגלית.

    2016-BMWVisionNext100-15 2016-BMWVisionNext100-07 2016-BMWVisionNext100-13

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.