בנלי 502C במבחן דרכים

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

השורה התחתונה תחילה
חובבי הקרוזרים מוגבלי הרשיון ימצאו שבנלי 502C הוא אופנוע מושקע שיודע לספק את הפוזה הנכונה ונראה כמו גדול. באופן מפתיע, הוא יקר מהמתחרה הישיר שלו מבית הונדה

מי אתה בנלי 502C?
בנלי 502C הוצג לפני כשנתיים על-ידי המותג האיטלקי הוותיק ששייך כיום ליצרנית האופנועים הסינית הענקית Qianjiang, והוא מיוצר בסין ומשווק ברחבי העולם.

502C הוא "אופנוע תקציב" פשוט עם מנוע דו-צילינדרי בנפח 500 סמ"ק אשר מעוצב בעיצוב "קרוזר" קלאסי, ואם היינו רוצים לסכסך היינו מעלים את ההשערה שאנשי בנלי קיבלו השראה מדוקאטי 'דיאבל' הייחודי והמפורסם. עיצוב האופנוע כולל חלק קדמי עתידני למראה שמחובר אל תנוחת רכיבה קרוזרית קלאסית, וכך יוצא שהסך הכולל משדר ערימות של סטייל ונוכחות.

502C הושק בישראל במקביל להשקתו העולמית, ומחירו בישראל כעת משאיר עודף של כמה שקלים מ-50,000 ש"ח. למקרה שהמוצא הסיני עדיין מטריד מישהו בימינו – היצרנית והיבואנית שלו מעניקות חמש שנות אחריות, אם כי באופן משונה ומטריד הן ניתנת רק לרוכש המקורי של האופנוע ואין אפשרות להעביר את האחריות לבעלים הבאים. אחריות של חמש שנים נחשבת חריגה לטובה לא רק בתחום הדו-גלגלי אלא בתחום הרכב בכלל, לכן מצאנו צורך להתייחס אליה כבר בתחילת הדברים, והיא חלה רק על המנוע ומוגבלת ל-50,000 קילומטרים בלבד. על שאר המכלולים – כמו תיבת הילוכים, שלדה, מערכת חשמל וכיוצ"ב מוענקת אחריות סטנדרטית יותר, של שנתיים בלבד.

502C מתמודד כרגע בישראל בעיקר מול הונדה Rebel CMX 500 ובאופן מאד לא שגרתי הוא יקר מגרסת הבסיס שלו בכ-3,000 ש"ח. תמורת אותו סכום אפשר לקבל את הגרסה המאובזרת והיקרה יותר של ההונדה. מעל שני אלה נמצאים גם קרוזרים גדולים יותר, עם מנועים בנפח 650 סמ"ק, כמו קאוואסאקי וולקן 650 ו'יוסאנג' "אקילה" custom 650 pro.

מנוע וביצועים
מנוע בתצורת "טווין" מקביל, בנפח 500 סמ"ק, מפיק 47 כוחות סוס ב-8,500 סל"ד ו-4.6 קג"מ ב-5,000 סל"ד. באופן מפתיע לטובה הוא מושך יפה מסל"ד נמוך וגם משדר תחושה טובה בתאוצות מעמידה וגם בהאצות ביניים, אם כי בסל"ד גבוה "נגמר לו האוויר". ככל שמדובר בשיוט במהירויות של עד 120-130 קמ"ש מתקבל מנוע נעים שמותיר תחושת "רזרבה" מכובדת לצורך עקיפות. המצמד רך, וזה נעים לשימוש. תחושה זאת מודגשת על-ידי תנוחת רכיבה שממקמת את הרגליים רחוק קדימה, וכדי להחליף הילוכים נדרשת תנועת קרסול מאומצת.

התנהגות כביש
בסיס הגלגלים ארוך יחסית – כמקובל בקרוזרים, ומשתרע על-פני 160 סנטימטרים, וזה מקנה יציבות ברכיבה מנהלתית על כבישים ישרים. התלונה העיקרית בהקשר הזה היא שמהלך הבולם האחורי קצר מידי. עם זאת, ברכיבה בין עירונית שגרתית תורמת רכות הבולמים לנוחות הרכיבה ול"גיהוץ" הכביש. כל עוד שהמהירויות סבירות הכלי הזה מתפקד היטב, וכך גם לתוך ובתוך הטיות גוף. כאשר הקצב עולה מסמנים נדנודי הגוף המודגשים את ההתקרבות למגבלות.

כאשר רוכבים על כבישים מפותלים מסתבר שתנוחת הרכיבה לא מאפשרת מספיק חופש לתפעול הכידון בעיקר מפני שהוא מעט מרוחק מידי. זה, אגב, מציק אפילו יותר בהתנהלות עירונית. למרות זאת, האופנוע משדר תחושה של כלי קל משקל שמגיב בזריזות לפקודות היגוי ושינויי כיוון.

יכולות הבלימה של האופנוע מצוינות וחבל שהוא לא מצויד באף מערכת בטיחות זולת ABS. נחמה יחידה היא שלכל הפחות מתקבלת תחושת בלימה טובה, עם פעולה יעילה של ה-ABS.

נוחות שימושיות
502C הונדס, כאמור וכפי שניכר גם בתמונות, עם תנוחת רכיבה "קרוזרית", וזו דורשת מתיחת גפיים ניכרת, מה שלא ממש תורם לנוחות הרכיבה. מזוכיסטים או ארוכי גפיים יכולים להרחיק עוד יותר את הרגליות, ובסך הכל זה לא האופנוע שאיתו הייתי מתכנן מסעות ארוכים. מושב הרוכב מותיר מקום למשחק קטן של תנוחת הישיבה, וזאת תרומה קטנה אך חשובה מאד בטיולים ארוכים. מושב המורכב, לעומת זאת, ממש קטנטן והוא עלול להוות טריגר להפרעות אכילה… גם הצנומים ביותר מבנינו ירגישו רחבים מידי כשישבו עליו.

לוח השעונים, או מסך התצוגה, לא מוצלח בלשון המעטה. בשעות היום מתקבלת תצוגה קריאה אלא שהיא מחזירה יותר מידי אור ומסנוורת ממש כמו מראה. בלילה יש תאורה טובה עם צבעים נוחים, אבל המידע מוצג בגופנים קטנים מדי.

חשוב לציין לטובה את צמיגי ה'פירלי 'Angel ST שאיתם האופנוע מגיע, וזאת יחד עם סעפת פליטה, זרוע אחורית שנגמרת בלוחית הזיהוי, וקאליפרים שנראים נפלא ומתחברים היטב אל שפת המיתוג האחידה של אלמנטים רבים באופנוע הזה.

שורה תחתונה
בנלי 502C הוא קרוזר בנפח בינוני שמעוצב בעיצוב שרירי, והוא מספק יכולות דינמיות טובות מאוד עם שפע של סטייל. המחיר שלו אמנם נגיש והוא מתאים לרוכבים עם רישיון שמוגבל ל-A1, אבל למרות המוצא הסיני, ובאופן תמוה, זה אופנוע יותר יקר ממתחרה ישיר מתוצרת הונדה.

קהל היעד של 502C הם בהכרח אוהבי הז'אנר אשר מוכנים להתפשר על נוחות ושימושיות שתמורתם הם מקבלים עיצוב איטלקי ושפע מחמאות של עוברים ושבים, כמו גם ממביני עניין.















The post בנלי 502C במבחן דרכים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.