• Ad
  • המהפכה האוטונומית מגיעה במקביל לפריצת כל הגבולות המחשבתיים שמוכרים לנו. למשל, מדוע לנסוע אל הסופרמרקט אם הסופר יכול לבוא אלינו, ואם כבר הסופרמרקט מתגלגל בכבישים, מדוע שבית המלון לא ייסע בעקבותיו?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    במוקדם או מעט יותר מאוחר יהפכו מכוניות אוטונומיות לחלק בלתי נפרד מן החיים שלנו, ואפשר לצפות לראות אותן מסתובבות בינינו כבר בדור הקרוב. מכוניות כאלה יוזמנו על-ידי המשתמשים בהן באמצעות אפליקציה, או כל דרך תקשורת אחרת שתתפתח בינתיים, ובמהלך הנסיעה בהן אפשר יהיה להתרווח, לצרוך תוכן או לעבוד. לקראת מציאות כזאת, כך מדווח המגזין האינטרנטי האמריקני OZY, נערכים כבר לא מעט יזמים אשר מתכננים את השלב הבא של המהפכה.

     

     

    אחת האפשרויות היא שבשלב הבא אולי כלל לא נצטרך לזמן את המכונית שתאסוף אותנו אל החנות או אל ה"סופר", לקולנוע או למזללת מזון מהיר, מכיוון שבמקום זה אנחנו נזמין את אותן חנויות אלינו הביתה. החנויות, או נותני השירותים השונים, ינועו אלינו ברכב אוטונומי, יחנו מחוץ לבית שלנו, ויאפשרו לנו לרכוש מוצרים בלי להחליף את תחתוני הבוקסר או את כפכפי הקרוקס (או כל מה שיבוא במקומם).

    המיזם הסיני מובי מארט (Moby Mart) פועל בדיוק כך: כבר כעת הוא מייצר מודלים ממונעים של חנויות נטולות עובדים, ואלה כוללות מערכות תשלום ומערכות ביטחון. חנויות כאלה מתניידות כרגע במתחמי בדיקות בעיר שנחאי, והן עדיין נגררות ממקום למקום על ידי משאיות נהוגות בידי נהגים אנושיים. ביצוע הרכישה וה"שיטוט" בחנות מבוצע לאחר   שהלקוחות פתחו את הדלתות שלהן באמצעות אפליקציה.

     

     

    בחברה כבר מייחלים, כמובן, ליום שבו מכוניות אוטונומיות יורשו לנוע באופן חוקי וללא נהג על כבישים ציבוריים, ולדברי היזמת שמאחורי הרעיון – לינה מזארטי, ברגע שזה יקרה יוכלו שלושת סוגי החנויות שהחברה פיתחה להיות אוטונומיות לגמרי לא רק מבחינת תנועה אלא גם מבחינת מסחר.

    חברה אחרת שעובדת על קונספט דומה היא 'ספייס 10' (Space10) אשר החלה את דרכה במעבדת עתידנות של איקאה ואף ממומנת על ידי ענקית הרהיטים השוודית. עד עתה עיצבה החברה שבעה מודלים לחללי מסחר עם פוטנציאל אוטונומי, החל בחנויות איקאה ניידות וכלה במתחמי משחקים על גלגלים. לדברי באס דן וה פול, אחד מבכירי החברה,  השלב הטבעי הבא של המהפכה האוטונומית יהיו חללי עבודה אוטונומיים. ״פלטפורמות נסיעה אוטונומיות הן כמו אפליקציות לאייפון״, הוא אמר בשיחה עם המגזין. ״כל אחד יכול לבנות מה שהוא רוצה – החל במשרד שנע אליך על גבי הפלטפורמה, דרך חדר מלון, ואפילו עד חווה חקלאית״.

     

     

    בדומה לספייס 10, גם פירמת העיצוב הבינלאומית Ideo, עוסקת כעת ביישום קונספטואלי של חללים אוטונומיים. בחברת העיצוב חוקרים כעת כיצד ינועו בני אדם וחללים בעוד 15 שנים מהיום. ״המשוכה הנוכחית היא להאיר את דעותיהם של קובעי המדיניות בעולם״, אמר למגזין דני סטיליון, שותף ב-Ideo. ״צריכים להאיר אותם כדי שנוכל לשגשג בייצור חוויות ניידות חדשות״.

     

     

     

    צילומים: IDEO, MOBY MART, יח"צ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    במקום להזמין מצרכים מהסופר תזמינו את הסופר אליכם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.