• Ad
  • בחזרה לעבר: המוניות של צ'קר חוזרת בשנה הבאה?

    המונית הקלאסית משנות ה-60' וה-70' חוזרת עם מנועים ומערכות מתקדמות ותיוצר במהדורה מוגבלת למי שמתגעגע לניו יורק של פעם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשך כמה וכמה עשורים המכוניות של צ'קר שלטו באופן כמעט בלעדי בשוק המוניות בארצות הברית והפכו לאייקוניים ולחלק מהנוף בערים כמו ניו יורק.
    הצ'קר הצהובה כיכבה באין סוף סרטים משנות ה-60' וה-70' של המאה העשרים שאולי המפורסם שבהם הוא "נהג מונית" בכיכובו של רוברט דה נירו שהיה אז שחקן צעיר.

    על אף שהצ'קר הייתה מבוססת על עיצוב מיושן מראשית שנות ה-60', חברות המוניות דבקו בה בשל הסכמי בלעדיות שהם חתמו עם צ'קר והמבנה המוצק והקשוח של הרכב, שאפשר לו לשרוד שירות קשה מסיב לשעון על הכבישים המצולקים של התפוח הגדול, וגם משום שהמכוניות הציעו מרווח אחורי נדיב במיוחד שאפשר התקנת מחיצה בין הנהג לנוסעים בימים בהן הפשע השתולל ברחובות.

    עוד ב-TheCar: 
    לונדון קולינג: נחשפה המונית החדשה של בירת הממלכה הבריטית 
    ניו יורק לא מחכה: יותר נהגי אובר מאשר מוניות צהובות 
    איך מזמינים מונית בסינית?

    עיקר המכירות של צ'קר התבססו על שוק המוניות האמריקאי, אך היא שווקה גם בהיקפים קטנים מעבר לים, אפילו בישראל, אבל לקראת סוף שנות ה-70', עם פתיחת שוק המוניות האמריקאי למתחרים שהציעו רכבים מתקדמים יותר וחסכוניים יותר בדלק בימים בהם מחירי הדלק הרקיעו שחקים, היקפי המכירות ירדו משמעותית עד שבשנת 1982 הייצור נפסק.
    החברה המשיכה להתקיים וייצרה חלקי מתכת ליצרני רכב אחרים, אך בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008 היא הכריזה ב-2009 על פשיטת רגל.
    ב-2010 המותג נרכש על ידי חברה קנדית מתחום הרכב שהמשיכה את ייצור החלקים במפעל הניו יורקי בהיקפים קטנים וכעת שוקלת לעשות קאמבק ולחזור לייצר מכוניות תחת המותג האייקוני.

    צילום: Jim.henderson
    אייקון אמריקאי. צילום: Jim.henderson

    לצ'קר אין את היכולת, המשאבים או הכוונה לתכנן כלי רכב חדשים והכוונה היא לחזור ולייצר את הדגם המפורסם והאייקוני תוך שימוש בטכנולוגיה מודרנית.
    המהלך מתאפשר בזכות תקנה אמריקאית מקלה מסוף 2015, המאפשרת לייצר בהיקפים קטנים של עד 500 רכבים בשנה מכוניות שלא עומדות בתקנות זיהום האוויר והבטיחות העדכניות.

    הכוונה של צ'קר היא להציג שני דגמים שיתבססו על העיצוב הקלאסי: סדאן מוארכת – סטייל לימוזינה עם שש דלתות, 4 שורות מושבים ואפשרות להסעת 12 נוסעים וטנדר ספורט-פיק אפ נמוך בהשראת השברולט אל קמינו הקלאסי משנות ה-70'.
    מתחת למרכב הרטרו שישמור על נאמנות מלאה לעיצוב המקורי, תושתל טכנולוגיה מודרנית שתכלול מנוע וי 8 מתקדם של ג'נרל מוטורס מסדרת פלקסי פיול שיכול לעבוד גם על אתנול ועל ביו דלק, וגם מערכות היגוי, מתלים ובלמים מודרניות.

    המחירים צפויים להיות לא מאוד נמוכים ולנוע בין 50 ל-60 אלף דולרים.
    "האתגר שלנו הוא לקחת את הרכב שרבים כל כך גדלו עליו ובעזרת שימוש בחלפים הנמצאים על המדף של ספקים שונים", הסביר סטיב קונטרינו, המנהל של צ'קר החדשה, "להפוך אותו לעדכני תוך שמירה על ה-DNA של אגדה מוטורית אמריקאית שאני מאמין שרק תתחזק בעתיד".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.