• Ad
  • ארצות הברית: משלוחי פיצה אוטונומיים

    דומינו'ס פיצה ופורד מתחילות בימים אלה בניסוי למשלוחי פיצה ללא נהג. מעבר להיתכנות הטכנית בשתי החברות מתעניינים בעיקר בתגובות הלקוחות ובאינטראקציה שלהם עם רכב השליחויות האוטונומי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ברשת הפיצריות הגדולה בעולם הבינו כבר לפני מספר שנים שהחוליה האחרונה בדרכו של משולש הפיצה הלוהט אל פיו של הלקוח היא מעט ארכאית ובעייתית. בעוד שבכל הנוגע לתהליך ההזמנה והכנתן של הפיצות חלו בעשור האחרון שינויים מרחיקי לכת, דווקא בקטע הקריטי – המשלוח לבתי הלקוחות – לא הרבה, אם בכלל, השתנה בעשורים האחרונים.

    בארצות הברית, בניגוד לישראל, הרוב המוחלט של משלוחי הפיצה מתבצע על ידי רכבי חלוקה (ולא קטנועים) ובכל קצוות ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מדי שבוע גומאים רכבי דומינו'ס לא פחות מ-10 מיליון קילומטרים בדרך ללקוחות שהזמינו פיצה מהרשת.

    באופן פרדוקסלי משהו את הכמות הבלתי נתפסת הזו של קילומטרים עושים שליחי החברה ברכבים רגילים לחלוטין שמן הסתם תוכננו להסיע נוסעים ולא מגשי פיצה. למעשה, כל שליח ושליח נאלץ לאלתר ולמצוא קומבינה כזו או אחרת כדי לסדר את מטען המזון והשתיה.

    לפני כמה שנים החליטו בדומינו'ס שיש צורך לתכנן רכב משלוחים במפרט שיתאים בדיוק לצרכים של שליח הפיצה האמריקאי.

    עוד ב-TheCar:
    בית הנבחרים האמריקאי סולל את הדרך למכונית ללא נהג
    וספה מציגה את המזוודה האוטונומית הסקרנית
    מבחן דרכים: קיה ספורטאז' מול יונדאי טוסון וניסאן קשקאי

    הנהלת הרשת פנתה לחברה בשם "Local Motors" בפיניקס המתמחה בהסבה ובהתאמה מיוחדת של רכבים ובשנה שעברה נחשף רכב משלוחי הפיצות הייעודי הראשון בעולם המבוסס על הספארק העירונית של שברולט וכולל וכולל תנור בילט אין, דלת צד הידרואלית, מקרר, מערכת ניווט מתקדמת ועוד.

    כעת החליטו בדומינו'ס שהגיע הזמן לחשוב גם על העתיד הלא מאוד רחוק והחליטו לבחון יחד עם ענקית הרכב פורד את האפשרות להפוך את משלוחי הפיצה לאוטונומיים ברכבים ללא נהג.

    כמו יצרניות רכב אחרות ומספר ענקיות טכנולוגיה, גם בחברה שהמציאה את הייצור הסדרתי סימנו את 2021 כתאריך היעד להשקת מכונית עם יכולות אוטונומיות מלאות בייצור סדרתי.

    מעבר ליכולת של רכב אוטונומי להביא את המשלוח ליעדו בזמן, בדומינו'ס ובפורד יחלו בשבועות הקרובים בניסויים משותפים של רכבי משלוחים ללא נהג בעזרת אבות טיפוס אוטונומיים, כשהמטרה המרכזית היא לבחון את תגובות הלקוחות ואת האינטראקציה עם הרכב האוטונומי בעת תהליך אספקת המזון.

    מבחינה טכנית רכב המשלוחים האוטונומי יגיע לחזית ביתו של המזמין ובמקום צלצול בדלת זה יקבל הודעה לסלולרי שהמשלוח הגיע ושעליו לצאת כדי לקבל אותו. כדי למנוע טעויות הלקוח יצטרך להקיש על מסופון שיותקן בחלקה החיצוני של מכונית החלוקה את 4 הספרות האחרונות של מספר הטלפון שלו וקוד שנשלח אליו ואז החלון יפתח וזרוע הידראולית תוציא ללקוח, מתנור החימום, את הפיצה שהזמין.

    מאחר שלפחות בשלב ראשון ברכבים האוטונומיים לא יהיו רובוטים שיוכלו לצאת מהרכב ולהשלים את המטרים האחרונים של המשלוח עד לדלת הלקוח, המזמינים מצידם יאלצו לצאת לרחוב כדי לאסוף את המשלוח מרכב החלוקה האוטונומי – לא משהו מסובך מדי אבל בהחלט משהו שעלול לפגום מעט באווירת הביתיות של הזמנת טייק אוויי ויאלץ את המזמינים להתלבש כדי לצאת לרחוב ולהיות מוכנים למפגש מזדמן השכן הנודניק או עוברי אורח שונים.

    הניסוי, כאמור, יצא לדרך בקרוב ובמהלך השבועות הבאים לקוחות אקראיים של דומינו'ס בעיר האונברסיטאית אן ארבור שבמישיגן יקבלו את ההזמנה שלהם על ידי אב טיפוס של פורד פיוז'ן אוטונומית. כל התהליך יהיה ללא מעורבות אנושית אך משום שמדובר באב טיפוס בעמדת הנהג  ישב מהנדס בטיחות פורד שאמנם לא יהיה אחראי בשום דרך שהיא לטיב המשלוח אך יוכל לקחת את ההגה לידיו במקרה שמשהו משתבש.

    "משלוחים הם חלק מרכזי במהות של דומינו'ס והפיתוחים החדשים בתחום המכוניות האוטונומיות יכולים להוביל לשינוי יסודי ודרמטי בדרך שבה אנו פועלים", העריך פטריק דויל, מנכ"ל ענקית הפיצה.

    "מעבר ליכולת לשחרר את בני האדם ממטלות הנהיגה והצפי לירידה דרמטית במספר הנפגעים בכבישים", מסביר שריף מרקאבי, סמנכ"ל הפיתוח של פורד והאחראי על תחום הרכבים האוטונומיים, "לכלי רכב אוטונומיים צפויה להיות השפעה דרמטית בכל הנוגע להובלה ולשינוע סחורות, משיירות של משאיות ענק שינועו בכל קצוות העולם ללא נהג ועד לרכב עירוני קטן שיביא ללקוחות הסופיים את הפיצה שהם הזמינו".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.