• Ad
  • בית הנבחרים האמריקאי סולל את הדרך למכונית ללא נהג

    סנסציה בארצות הברית: ועדה של בית הנבחרים ממליצה על שינוי תקנות, רגולציה וחקיקה שיאפשר למעשה לכלי רכב אוטונומיים לנוע על כבישי ארץ הדוד סם באופן חופשי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ועדה של בית הנבחרים האמריקאי אישרה אמש הצעת חוק לשינויים מרחיקי לכת בתקנות הפדרליות והרגולציה בכל הנוגע למכוניות אוטונומיות אשר, אם תתקבל בהצבעה שתערך בספטמבר לאחר פגרת הקיץ, תאפשר ליצרני הרכב להעלות כ-100 אלף כלי רכב אוטונומיים על כבישי ארצות הברית ללא צורך בכך שיעמדו ברגולציות ובתקני הבטיחות הקיימים.

    אם יתקבלו ויאושרו ההמלצות, תהיה זאת למעשה החקיקה הפדרלית המשמעותית הראשונה בכל הנוגע למכוניות אוטונומיות ובעקבותיה יצרני הרכב וחברות הטכנולוגיה תוכלנה להאיץ את הפיתוח, וכך תוכל ארה"ב לעמוד בחזית הטכנולוגיה בכל הקשור למעבר לנהיגה אוטונומית.

    על פי הצעת החוק, יצרני הרכב יוכלו להטמיע במכוניות הנעות על כבישים ציבוריים טכנולוגיות חדשות שיפתחו מבלי שיצטרכו לקבל לכך את אישור הרשויות מבעוד מועד, אם כי עדיין יצטרכו להגיש דו"חות בטיחות מפורטים בנוגע לתפקוד המערכות החדשות וכמו כן יצטרכו לשלב בכלי הרכב האוטומיים מערכות בקרת כשל המאפשרות לבן אנוש להשתלט על המכונית במקרה שמשהו משתבש.

    עוד ב-TheCar:
    אפל סוף סוף מאשרת באופן רשמי: אנו מפתחים מכונית אוטונומית
    הטכנולוגיה כבר כאן, אבל האם הלקוחות בכלל רוצים מכונית אוטונומית?
    שנחאי נגד עמק הסיליקון: מי תציג ראשונה מכונית אוטונומית?

    על פי החוקים הפדרליים כיום, יצרני רכב או מפתחי טכנולוגיה שרוצים להעלות על הכבישים כלי רכב בעלי יכולות אוטונומיות מלאות או חלקיות צריכים לעמוד ב-75 תקנות בטיחות שונות אשר חלקן הגדול נקבע עוד הרבה לפני שמישהו חשב בכלל על פיתוח טכנולוגיה ללא נהג, מתייחסות לכלי רכב בהם יושב נהג אנושי מאחורי ההגה ולמעשה יוצרות בעיות רגולטיביות חמורות במקרה שתנאי זה לא מתקיים.

    כבר מספר שנים בהן השחקנים המובילים בתחום כמו פורד, טסלה, ג'נרל מוטורס, אלפאבית (גוגל) ואחרים מנסים לשדל את בית הנבחרים לשנות את התקנות ובהעדר חקיקה פדרלית בשלב זה מצליחים להעלות מכוניות אוטונומיות על הכבישים בתנאים מסוימים בזכות הקלות ושינוי תקנות מקומיות בחלק ממדינות ארה"ב כמו קליפורניה ונבאדה.
    על פי ההצעה המדוברת, מדינות עדיין יוכלו לקבוע כללי רישום, רישוי, אחריות, ביטוח ובדיקות בטיחות, אבל לא יוכלו לקבוע סטנדרטים טכנולוגיים למכוניות אוטונומיות.

    לא כל חברי הוועדה היו שלמים לגמרי עם הנוסח עליו הוסכם. כך למשל, אחד מנציגי המפלגה הרפובליקנית, רוברט לאטה, סבור כי יש לבחון ביצוע שינויים בהצעה לפני שתוגש לבית הנבחרים.
    עם זאת, גם סנאטורים שמרניים רבים תמכו בהצעה, זאת על רקע עליה משמעותית במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בארה"ב בשנים האחרונות על אף השיפור המתמיד בבטיחות כלי הרכב המודרניים – מנתונים ממשלתיים עולה כי מספר ההרוגים מתאונות בארצות הברית עלה ב -7.7% ב -2015 לעומת השנה שקדמה לה, הקפיצה השנתית הגבוהה ביותר מאז 1966, ובתשעת החודשים הראשונים של 2016 אחוזי התמותה עלו בכ-8% נוספים.

    על אף העלייה המדאיגה במספר הנפגעים בדרכים, איגודי צרכנים אמריקאים טוענים כי הצעת החוק עדיין זקוקה לשינויים נוספים שיגנו על האנשים ויבטיחו כי במרוץ להגעה מהירה לפני המתחרים ליעד, יצרני הרכבים האוטונומיים לא יסכנו את הצרכנים ואת משתמשי הדרך האחרים.

    על אף שהדאגה של ארגוני הצרכנים בהחלט מובנת ועל אף שאין ספק שתאונות אכן יכולות לקרות גם במכוניות אוטונומיות ובשלב זה לא נראה באופק שום כלי שיכול לחסל באופן מוחלט את הסיכוי לתאונה, מומחים מדגישים שלמרות התהודה הרבה לה זכו תאונות בהן היו מעורבים מכוניות אוטונומיות, יש לזכור שמערכות אוטונומיות אינן נתונות לשינוים במצבי הרוח, אינן צורכות חומרים משני תודעה ולא מתעסקות בסמארטפון תוך כדי נהיגה ועל כן ברוב המוחלט של המקרים הן בטוחות יותר מנהג אנושי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.