• Ad
  • מומחי אבטחה הצליחו לחדור בקלות למחשבים השולטים על מכונה אוטומטית לשטיפת רכבים ולשתול בה קוד חדש שהפך אותה למכונת תקיפה המסוגלת לחבוט ברכב, ללכוד את הנוסעים בתוכו ולחסום את היציאה מהמתקן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על אף שפייסבוק מכחישה בתוקף את הידיעות שנפוצו לפני מספר ימים בדבר רובוט בעל בינה מלאכותית שהחברה פיתחה ויצא משליטה, אין ספק שככל שאנחנו מעבירים עוד ועוד מטלות שבעבר היו באחריותנו למחשבים קיים גם סיכוי שמשהו שם ישתבש.

    ברוב המוחלט של המקרים סביר להניח שהגורם לשיבוש לא יהיה רובוט חכם מדי שפיתח דעה עצמאית והחליט להתנקם בבני האנוש אלא האקרים שהצליחו להשתלט באמצעות תוכנה זדונית על מערכות שונות. כך למשל, אם עד לפני מספר שנים דיבורים על השתלטות מרחוק על רכבים נשמעה כמו משהו שלקוח מסרטי מדע בדיוני מיושנים, כיום נושאים אלה בהחלט מעוררים דאגה של ממש בתעשיית הרכב וללא ספק יצריכו בשנים הקרובות הרבה תשומת לב על רקע כניסתן של יותר ויותר מערכות בטיחות אקטיביות השולטות בפעולת המנוע, ההגה והבלמים במצבי חירום.

    עוד ב-TheCar:
    הכי בטוח: כך תנקו את הרכב לבד
    שביעות רצון במוסך: שיפור בארה"ב גרוע יותר בישראל
    קוראים לי קישקשתא: סיטרואן קקטוס במבחן צברי

    יחד עם זאת, מסתבר שגם למשהו לכאורה לא מאוד חדשני ולא מזיק כמו מכונת שטיפה אוטומטית לרכב יש פוטנציאל להפוך, בידיים הלא נכונות, למכשיר הרסני.

    אמנם חלק לא מבוטל של מכונות השטיפה לרכב כלל לא מחובר לרשת ופועל על ידי שילוב בין מערכות הידראוליות, חיישני אינפרא ומעגלים מודפסים פשוטים, אבל מכונות מתקדמות ובמיוחד כאלו בשירות עצמי שאינן מצריכות נוכחות של עובד במקום בהחלט נשלטות על ידי מחשבים מרחוק.

    כמה חוקרי אבטחה שהזהירו כבר לפני זמן מה מפני הסכנות אליהן חשופים בעלי רכבים שבסך הכל רוצים לחזור הביתה עם רכב נקי הצליחו לשכנע בעלי מכון שטיפה בווושינגטון לתת להם לנסות להשתלט על מכונות השטיפה שלו והוכיחו כי אכן מדובר באיום ממשי ביותר.

    החוקרים הצליחו לעקוף בקלות את שלב סיסמאות הגישה ומשם הדרך ללב המערכת היתה פשוטה ביותר.
    הם כתבו קוד חדש ששינה את פעולת המכונה ולמעשה הפך אותה למכשיר הרסני המסוגל לתקוף רכבים בעזרת זרועות המכונה, ללכוד את הנוסעים ברכב באמצעות סילוני מים וסבון בלתי פוסקים ולחסום את היציאה מהמתקן על ידי פתיחת וסגירת דלתות המתקן במהירות אין סוף פעמים.

    מה שחמור במיוחד הוא שמעבר להשתלטות על התוכנה שמפעילה את מכונת השטיפה, חוקרי האבטחה מצאו בקלות דרכים לעקוף ולבטל את פעולתן של מערכות האבטחה וההגנה של המערכת כמו למשל חיישני אינפרא שאמורים למנוע פגיעה פיזית ברכב או כפתורי עצירת חירום של המערכת.

    אמנם יש להניח שמכנות שטיפה אוטומטית לרכב לא יהיו בדיוק היעד הראשון לפריצה ברשימה של האקרים או ארגוני ביון עוינים מסביב לעולם, אבל לטענת עורכי הניסוי בהחלט מדובר בסכנה שיש להתייחס אליה ברצינות ובהתאם לכך הם מתכננים להגיש בימים הקרובים את הממצאים שלהם למחלקת הביטחון הלאומי של ארה"ב.

    צילום: וויקיפדיה

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אפוקליפסה עכשיו: מכונת שטיפת הרכב עשויה לתקוף אתכם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.