• Ad
  • אלפא רומיאו טונאלה נחשפה רשמית
    אלפא-רומיאו חשפה את הדגם החדש הראשון שלה מאז 'סטלביו', עם מערכת היברידית ראשונה בתולדותיה. טונאלה תוצע עם חמש שנות אחריות יצרן וקישוריות מלאה כולל עדכונים דרך האוויר. אצלנו בארץ עוד השנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלפא-רומיאו חשפה היום (ג') את המכונית החדשה החשובה ביותר לעתידה המיידי – קרוסאובר קומפקטי שהוטבל תחת השם 'טונאלה', והיא מבטיחה להציג דגם חדש בכל שנה בשנים הבאות. בתפריט: מערכות היברידיות, יומרות ספורטיביות, מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד, קישוריות מלאה, וחמש שנות אחריות מלאה של היצרנית.

     

    אלפא רומיאו טונאלה נחשפה רשמית

     

    טונאלה הוא קרוסאובר קומפקטי (באורך 453 סנטימטר, רוחב של 184 סנטימטר וגובה של 160 סנטימטר) אשר מבוסס על פלטפורמה של פיאט-קרייזלר שתוכננה עוד לפני המיזוג עם פיג'ו-סיטרואן – זה שהוליד בשנה שעברה את חברת 'סטלנטיס'. העיצוב החיצוני, לפחות בתמונות, נראה מרשים, ואנשי אלפא מהללים אותו וטוענים שהוא "שואב השראה" מהיסטורית המרוצים של המותג האיטלקי וכולל אפילו "נגיעה עיצובית ספורטיבית" בעיצוב הפנים שלו.

    אנשי אלפא גם מפליגים בשבחי היכולות הדינמיות של 'טונאלה', על אף שהכלי מצויד במתלי מק-פרסון די שגרתיים, ומבטיחים שבעזרת בולמי זעזועים אדפטיביים, חלוקת משקל טובה, "מערכת בלמים משולבת", וחשוב מכל – "ההיגוי הישיר הטוב ביותר בפלח השוק שלו" – זה לא סתם כלי שמציע את "דינמיקת הנהיגה הטובה מסוגה" אלא, לא פחות, "אמת מידה בפלח השוק שלו".

    למרות זאת, בשלב הזה אין צורך לתלות תקוות גבוהות מידי ביכולות הדינמיות של הכלי, מפני שאחרי הכל מדובר בקרוסאובר. בעיקר אפשר לקוות שהוא יצליח לעשות את מה שהאיטלקים באמת צריכים: לייצר סוף סוף נפח מכירות משמעותי עבור המותג החבוט. אצלנו, בישראל, צפויה השקת טונאלה ברבעון השלישי השנה.

     

    אלפא רומיאו טונאלה נחשפה רשמית

     

    כפי שכתבנו כאן, טונאלה יוצע עם שלוש אפשרויות הנעה עיקריות: בבסיס (בחלק מן השווקים) יוצע מנוע טורבו דיזל, מעליו יוצעו שתי גרסאות הספק של מנוע טורבו-בנזין שמחובר למערכת היברידית קלה במתח 48 וולט, ובקצה הפירמידה תוצע הגרסה החזקה ביותר,Q4, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטר שיניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי שיניע את הגלגלים האחוריים. כך מתקבלת למעשה הנעה כפולה עם הספק מאוחד של 275 כוחות סוס.

    מנוע הטורבו-בנזין הבסיסי, בנפח 1.5 ליטר, הוא מנוע חדש עבור אלפא-רומיאו ובעזרת מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה הוא מספק 130 או 160 כוחות סוס, בהתאם לגרסה, ומניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה. מנוע חשמלי שמספק כ-5.6 קג"מ מאפשר למכונית לנוע במהירויות נמוכות גם כאשר מנוע הבעירה כבוי.

    גרסת Q4 היא "היברידית-נטענת" עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 15.5 קילוואט שעה. לטענת האיטלקים, לאחר טעינה מלאה של הסוללה היא יכולה להשיג טווח נסיעה "חשמלי" של כ-80 קילומטרים במהירויות עירוניות או 60 קילומטרים ב"מחזור משולב" עירוני ובינעירוני. כאשר שני המנועים נרתמים יחד למשימה הם מאיצים את המכונית מעמידה -100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות.

    אלפא-רומיאו צפויה להשיק בשנה הבאה מכונית חשמלית טהורה ראשונה בתולדותיה, אבל עד אז – וממש בניגוד ל"זרם", היא מציעה כאמור את האפשרות (במספר שווקים) לבחור במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר שמספק 130 כוחות סוס ומחובר לתיבת הילוכים עם מצמד כפול ו-6 יחסי העברה. בכל שאר הגרסאות מותקנת, כאמור, תיבה עם מצמד כפול ו-7 יחסי העברה. בנוסף לאלה יוצע בשווקים נבחרים (צפון אמריקה למשל, אולי גם בישראל) מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 256 כוחות סוס ומעביר אותם לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים.

     

    אלפא רומיאו טונאלה נחשפה רשמית

     

    אגב, לא מיותר להזכיר שאלפא-רומיאו טונאלה מיוצרת באחד ממפעלי הרכב האחרונים שעדיין מייצרים מכוניות באיטליה, ומדובר במפעל שאלפא-רומיאו אולצה לבנות בנאפולי בסוף שנות ה-60 עוד כאשר הייתה בבעלות ממשלת איטליה ולפני שנרכשה על-ידי פיאט. מפעל זה הוקם כ"פרויקט אלפא-דרום" ("אלפאסוד"), והמכונית הראשונה שיוצרה בו, בשנת 1972, הייתה… אלפאסוד. האלפא רומיאו האחרונה שיוצרה בו, בשנת 2011, הייתה אלפא-רומיאו 159, ומאז יוצרה שם פיאט פנדה. המפעל עצמו עבר מספר שדרוגים לאורך השנים, כולל שיפוץ משמעותי בשנה שעברה, ולטענת האיטלקים זה אחד המפעלים המודרניים ביותר בעולם כיום.

    חמש שנות אחריות וקישוריות מלאה

    עם טונאלה נכנסת אלפא-רומיאו לעידן חדש ככל שהדברים אמורים במערכת היחסים שלה עם הלקוחות. ראשית לכל, אלפא-רומיאו תעניק 5 שנות אחריות מלאה לכלי עצמו ו-8 שנות אחריות לסוללה החשמלית של הגרסה ההיברידית-נטענת. במקביל היא תציע תוכנית חדשנית לטיפולים ברכב, כולל האפשרות לשקף טיפולים שמבוצעים ברשת השירות של היצרנית כדי לשמור על ערך הרכב כמשומש.

    מול הנהג והנוסע לצידו בולטת מערכת מולטימדיה ושליטה שמשתקפות מבעד לשני מסכים גדולים, האחד בגודל 12.3 אינטש והאחר בגודל 10.25 אינטש – מה שיוצר שטח מסך כולל של 22.5 אינטש. אנשי אלפא מבטיחים שמדובר ב"מסכי ה-Full TFT הגדולים והטובים מסוגם בפלח השוק". המסכים ממוקמים מעל לקוקפיט מפוסל היטב ונעים מאד לעין שנראה מאד "ממוקד בנהג", ועל פניו נראה שהארגונומיה – סידור הקוקפיט – טובה מאד. מערכת המולטימדיה, אגב, חדשה לגמרי ומבוססת אנדרואיד, עם חיבור סלולרי ומערכת קישוריות שמאפשרת עדכונים דרך האוויר (OTA).

     

    אלפא רומיאו טונאלה נחשפה רשמית

     

    אלפא חברה עם שירות המשלוחים של אמזון, אשר מספקת גם את "העוזרת האישית" אלקסה, וזה אומר שבשווקים שבהם אמזון פעילה יוכלו הלקוחות לקבל את המשלוחים שלהם "לתוך המכונית" גם בלעדיהם: השליח יוכל לפתוח מרחוק את דלת תא המטען ולהשאיר בתוכו את החבילה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלפא רומיאו טונאלה נחשפה רשמית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.