לפני המודל S שהיממה את העולם, המודל X עם דלתות השחף והמודל 3 ששוברת בימים אלה שיאים חדשים של הזמנות מראש, בשנת 2008 טסלה, חברה קטנה שייסד גאון ההייטק אלון מאסק, השיקה את הדגם הראשון מתוצרתה.
מדובר היה במכונית ספורט דו מושבית קטנה וקלה שיוצרה במספרים קטנים, בעיקר על מנת לבחון את מערכת ההנעה החדשנית שבטסלה פיתחו וכללה מנוע חשמלי רב עוצמה ומערך סוללות ליתיום שסיפקו ביצועים לוהטים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-4 שניות וטווח של 400 קילומטרים בין טעינות.
עוד ב-TheCar:
המודל 3 של טסלה נחשפת ושוברת שיאים חדשים
טסלה מציגה: מכונית מיוחדת לטבעונים
אלון מאסק כמעט מכר את טסלה לגוגל
לבד ממערכת ההנעה, הרודסטר הייתה מבוססת על הפלטפורמה והמכלולים של הלוטוס אליס וגם נראתה כמעט זהה לה.
בסך הכל יוצרו קצת פחות מ-3000 רודסטרים חשמליים עד לשנת 2012, בה הסתיים החוזה עם לוטוס וטסלה בחרה להתמקד במודל S שבדיוק הושקה ובפיתוח הדגמים עתידיים שלה.
נראה שכיצרנית רכב המציעה בדגמיה השונים ביצועים לוהטים, בטסלה לא באמת נטשו סופית את סגמנט רכבי הספורט הקטנים ומזה זמן רצות בתעשיית הרכב שמועות עיקשות לפיהן טסלה תוסיף להיצע מכונית ספורט חשמלית – הפעם בייצור ובתכנון עצמאיים לחלוטין.
אמנם בינתיים אין שום אישור לכך בהודעה רשמית של היצרנית מעמק הסיליקון בנדון, אך פטר ברדנפלט-הנסן, האחראי על המדינות הנורדיות בטסלה (הנחשובת לשוק השני בגודלו של המותג אחרי ארצות הברית), חשף בראיון לאחרונה כי "פיתוח מכונית הספורט של טסלה כבר החל ושהיא תראה שונה מהרודסטר, גדולה יותר ובעיקר יותר מהירה".
ככל הנראה מכונית הספורט של החברה תבוסס על גרסה משודרגת ומחוזקת של הפלטפורמה שפותחה עבור המודל 3 ועל פי מקורות בחברה תכלול יחידת הנעה עוצמתית שתהפוך אותה לטסלה המהירה ביותר (לא משימה פשוטה עם דגמים כמו גרסת P90d של המודל S המאיצה למהירות תלת ספרתית ב-3 שניות) משום תכלול מצב האצה "maximum plaid", במחווה לסרט "ספייס-בולס", שישגר את הספורטיבית החשמלית למאה קמ"ש בתוך כ-2.8 שניות.
בשלב זה אין עדיין רמז באשר לשמה של מכונית העל הספורטיבית החשמלית ובכל מקרה אם אתם חושבים להחליף את הפורשה או הפרארי שלכם ומחפשים משהו שונה לחלוטין ככל הנראה תאלצו להמתין מספר שנים להשקה שצפויה להיות לא לפני 2019.