• Ad
  • התקלקל לכם ההגה בסוזוקי? אתם לא לבד
    החקירה של משרד התחבורה היפני בנושא זיופי תוצאות של מבחני תצרוכת דלק גרמה לסוזוקי להודות ב"אי עמידה בנהלים". מניית החברה צללה ב-15% והמנהלים מתנצלים אך טוענים שלא בוצעה מירמה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עוד מעמד מביך בתעשיית הרכב היפנית: מנכ"ל סוזוקי, יצרנית הרכב היפנית הרביעית בגודלה מבחינת היקפי הייצור, התנצל הבוקר במסיבת עיתונאים שנערכה במשרד התחבורה היפני על "אי סדרים" בביצוע מבחני תצרוכת הדלק של רוב דגמי החברה.

     

    סוזוקי באלנו 2016 - 004

     

    אוסאמו סוזוקי, מנכ"ל יצרנית הרכב היפנית, הודה במסיבת העיתונאים שהחברה "לא השתמשה בתקנים הנכונים" כאשר ביצעה את מבחני תצרוכת הדלק למכוניותיה.

    "סוזוקי מתנצלת על העובדה שלא פעלנו לפי הכללים שקבעה המדינה", אמר אוסמו סוזוקי, שהודה שהפרשה נוגעת לכ-2.1 מיליון מכוניות, אולם יחד עם זאת טען גם שהחברה לא שיקרה באופן מכוון כדי להטעות את לקוחותיה או את הרגולטורים.

    מסיבת העיתונאים התקיימה כאמור במשרד התחבורה היפני לאחר שזה הורה לכל יצרניות הרכב במדינה לבחון היטב את נהלי המבחנים שלהן בעקבות חשיפת פרשת זיופי הבדיקות אצל מיצובישי. דובר המשרד הסביר שמטרת החקירה היא לוודא שהתעשייה פועלת לפי הכללים וזאת בעיקר במטרה למנוע פגיעה בתדמית ובמוניטין של תעשיית הרכב היפנית.

    ככל הידוע, למעט מיצובישי שכבר הודתה, התנצלה, איבדה מערכה והשליטה בה נרכשה על-ידי קבוצת רנו-ניסאן לאחר שניסאן רכשה 34% מן המניות שלה, וסוזוקי שהודתה היום בנהלי הבחינה הלקויים שלה – אף יצרנית רכב יפנית נוספת לא הודיעה למשרד התחבורה על גילוי תקלות – מכוונות או אחרות – בביצוע מבחני תצרוכת דלק.

    במיצובישי, אגב, גרמה הפרשה לא רק להשתלטות של ניסאן אלא גם לפרישתו של הנשיא, טטסורו איקאווה (Aikawa), למרות שהוא הודיע שהנהלת החברה לא הייתה מודעת לשיטת המרמה בנושא זה.

    סוזוקי איננה חברה גדולה באופן אבסולוטי אולם היא שולטת בקרוב למחצית שוק מכוניות המיני היפני, שמהווה את אחד מפלחי השוק הגדולים ביותר מבחינת נפח מכירות. עובדה זאת מציבה את החברה במיקום הרביעי מבחינת היקפי הייצור של יצרניות הרכב היפניות, אחרי טויוטה, ניסאן והונדה. כמו הונדה, גם סוזוקי מייצרת בנוסף למכוניות גם אופנועים, טרקטורונים ומנועים ימיים.

    בסוזוקי, כאמור, מדגישים את העובדה שהם לא רימו במבחנים אלא "השתמשו בשיטות הלא נכונות כדי לבדוק את צריכת הדלק".

    בהודעה מיוחדת שפרסמה החברה נמסר פירוט אודות התקלות בביצוע הבדיקות וגם הסבר, די מסורבל ומשונה יש לומר, לגבי הסיבה לתקלות הללו.

    "בהמשך להוראה ממשרד (התחבורה) בעניין חקירת בדיקות תצרוכת הדלק", נאמר בהודעה, "סוזוקי דיווחה אודות תוצאותיה של חקירה פנימית למשרד היום.
    החקירה שלנו העלתה שלא נמצאו "מעשי עוול", כמו מניפולציה של נתוני תצרוכת דלק. החקירה גילתה מספר סתירות בין שיטת המבחנים שנדרשת בנהלים של משרד התחבורה לבין הדרך שבה בוצעו הבדיקות בפועל (בסוזוקי), ולכן מפרסמת החברה את ההבהרות בנושא. ברצוננו להביע את ההתנצלות העמוקה שלנו לכל הלקוחות ובעלי המניות שלנו בנושא זה.

    סוזוקי ביצעה ביקורת על תהליך מדידת תצרוכת הדלק בכל 16 הדגמים שהחברה מוכרת כיום, ונמצא שבמקום שהנתונים שנמסרו יתבססו על מבחן בפועל של המכונית – הם הושגו באמצעות סדרת מבחנים של רכיבים בודדים, ובמועד הבקשה לתעודה (הגשת מסמכי הרישוי למשרד התחבורה – ג.מ.) הנתונים שהועברו התבססו על התוצאות המצטברות של מספר מבחנים בודדים של מכלולים שונים, למשל צמיגים, בלמים, מבחנים על דינמומטר ובדיקות אירודינמיות במנהרת הרוח.

    הסיבה לאופן ביצוע המבחנים היא שמתקן הפיתוח שלנו שוכן על הר וסמוך לחוף הים, מקום שבו מנשבות רוחות עזות ואשר מושפע באופן משמעותי על ידי תנאי מזג אוויר – מה שלא מאפשר את ביצוע הבדיקות.

     

    סוזוקי באלנו 2016 - 005

     

    טענה כזאת לא מסבירה מדוע לא שלחה סוזוקי את המכוניות שלה למבחני מעבדה במקומות אחרים, למשל מעבדות עצמאיות או אפילו אצל יצרניות רכב אחרות – אולם בהודעת החברה נכתב במפורש שלאור הנחיית משרד התחבורה היפני נשלחו כל הדגמים למבחנים כאלה ונמצא שההפרשים בין תוצאות בדיקת מעבדה סטנדרטית לבין התוצאות שהושגו על-ידי בדיקת כל המערכות בנפרד זו מזו ו"כל הערכים המוסמכים נותרו בטווח של סטיית מדידה…. ולכן אנחנו לא מוצאים צורך לתקן נתונים כלשהם".

    ההודעה מפרטת את רשימת כל 16 דגמי החברה שנוגעים לעניין, ומדגישה שמדובר אך ורק במכוניות שנמכרות ביפן, ולא במכוניות שנמכרו תחת המותג סוזוקי מחוץ ליפן.

    כך או אחרת, ולמרות שבסוזוקי טוענים שלא צפויה כל השפעה של הפרשה על המכוניות, הלקוחות או על רווחי החברה – מניית סוזוקי צנחה במהלך היום ב-15%, כאמור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גם סוזוקי מודה בתקלות במבחני צריכת דלק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.