• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאסק, מייסד יצרנית המכוניות החשמליות, כבר לחץ ידיים עם חברו לארי פייג', מייסד גוגל, אבל המו"מ למכירת טסלה לענקית הטכנולוגיה מקליפורניה הופסק לאחר שהחברה נחלצה מהבוץ והחלה להרוויח

    1-newspress_tesla_detroit_bigבחודש מרץ 2013, כאשר עתידה של יצרנית המכוניות החשמליות היוקרתיות טסלה נראה בסכנה, פנה אלון מאסק, מייסד החברה, אל ידידו לארי פייג' – ממייסדי גוגל ומנכ"ל החברה, והציע לו שגוגל תקנה את טסלה תמורת 6 מיליארד דולר.

    לפי ספר אודות מאסק, שפרטים ממנו נחשפו הלילה על-ידי סוכנות הידיעות בלומברג, פייג' הסכים לתנאים שהציב מאסק וכללו השקעה נוספת של כחמישה מיליארד דולר של גוגל במפעלי הייצור של טסלה.

    העסקה כללה גם הבטחה שלא לסגור את החברה לכל הפחות עד לאחר השקת הדור השלישי של מוצרים – שכולל מכוניות "עממיות" יותר, והבטחה שמאסק יוסיף לנהל את החברה למשך שמונה שנים.

    לפי אשלי ואנס, מחבר הספר "אלון מאסק: טסלה, ספייס X והמסע אל עתיד פנטסטי" (Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future), פייג' ומאסק לחצו ידיים ושתי החברות נכנסו למו"מ מפורט להשלמת פרטי העסקה במרץ-אפריל 2013.

    חודש מאוחר יותר, בתחילת מאי 2013, פרסמה טסלה תוצאות רבעוניות חיוביות לראשונה מאז היווסדה: רווח של 11 מיליון דולר ומכירות של 562 מיליון. מחיר המניה של היצרנית נסק לשמים, ומרגע זה הופסק המו"מ והעסקה לא יצאה לפועל.

    דוברי שתי החברות סירבו להתייחס אמש לשאלות של בלומברג, ולא אישרו או הכחישו את הידיעה, אשר מתפרסמת בתקופה מעניינת – לאחר חרושת שמועות בדבר מכירה אפשרית של טסלה לחברת אפל.

    ממעמקים קראתיך
    לקראת סוף 2012 נמצאה חברת טסלה בבעיה קשה: על אף שדגם S שלה זכה לתשבחות בתקשורת המקצועית, ורשימת ההמתנה של לקוחות שנחשבים ל"מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה" הייתה ארוכה למדי, המכירות של המכונית כמעט נעצרו, ומאסק הפסיק בשקט את הייצור.

    שתי הסיבות העיקריות לכך היו תקלות איכות שהתגלו בחלק מן המכוניות, בעיקר בסוללות ובפרטים שקשורים לאיכויות הייצור, וכן מחסור באבזור שמקובל במכוניות ברמת המחיר הגבוהה של המכונית, כמו חיישני חניה או בקרת שיוט אדפטיבית.

    לדברי שני עובדים שמצוטטים בספר, מאסק פיטר כמה מנהלים בכירים בחברה ומינה תחתיהם עובדים צעירים ורעבים, וכינס את כל עובדי החברה לפגישה שבה אמר להם לעזוב כל פעולה אחרת שהם עושים ולהתרכז בהפיכת ההזמנות הקיימות למסירות בפועל.

    במקביל יצא מאסק בהכרזה ללקוחות לפיה הוא מוכן לקנות מכספו הפרטי את מכוניתו של כל לקוח שלא יצליח למכור את מכוניתו כמשומשת, במחיר דומה לזה של דגם יוקרה מקביל במחירו. כידוע, הלחץ של מאסק עשה את שלו והמכירות הותנעו מחדש, החברה נחלצה מן המשבר ועסקת גוגל לא הייתה נחוצה עוד.

    בדיעבד, מאסק עשה בחירה נכונה כשלא מכר את יצרנית המכוניות החשמליות לגוגל. טסלה רושמת בשנים האחרונות הצלחות וסיימה את הרבעון הקודם עם מכירות של יותר מעשרת אלפים יחידות של דגם S. בקרוב היא צפויה להשיק את דגם X, שיהיה פחות יקר, ומצבה כיום נראה טוב ויציב.

    עם זאת, לא מן הנמנע שדווקא גוגל מסכנת כיום את עתידה של טסלה, ככל שענקית הטכנולוגיה – וחברות טכנולוגיה אחרות, כמו למשל אפל – אכן צפויות להיכנס לייצור של מכוניות אוטונומיות, חלקן גם חשמליות.

    >> טסלה רוצה לייצר סוללות ולהוזיל את המכוניות החשמליות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלון מאסק כמעט מכר את טסלה לגוגל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.