• Ad
  • הוגאס פאבר, מנכ"ל אינפיניטי מערב אירופה
    מנכ"ל אינפיניטי מערב אירופה מספר ל-thecar על הייחוד של אינפיניטי, על ייחודו של השוק הישראלי ומה הם מתכננים לשנים הקרובות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "אנחנו מותג טכנולוגי ונועז," אומר הוגאס פאבר (Fabre), מנכ"ל אינפיניטי מערב אירופה, שהגיע לביקור בארץ. "זה הייחוד באינפיניטי ועל זה ניתן דגש".

    מה זה בדיוק אומר?
    "הבט על החרטום בדגמים החדשים." אומר פאבר, "החזית שלנו אומרת משהו אחר, שונה, נועז וייחודי. כך גם מבחינה טכנולוגית כמו למשל הניהוג האלחוטי שיש בדגמים החדשים. אין לי ספק שאת הטכנולוגיה הזו נראה גם אצל המתחרים וכבר בשנים הקרובות, אבל אנחנו ראשונים וזה מייצר עבורנו יתרון משמעותי."

    מהיכן התעוזה?
    "אינפיניטי נולדה לפני 29 שנים, זהו מותג צעיר וכצעיר אתה רואה את העולם אחרת ומבצע את הדברים אחרת."

    את שנת 2014 סיימה אינפיניטי עם כ-200,000 מכירות בעולם מרביתם בשוק האמריקני. השוק הסיני הוא הבא אחריו מבחינת גודלו כשאירופה נמצאת במקום השלישי עם כ-7,000 מכירות בשנה שחלפה. "אנחנו אולי מותג צעיר," אומר פאבר, "אבל כיום ניתן למצוא אותנו בלמעלה מ-150 שווקים וכמעט בכולם הצגנו גידול בשנה האחרונה. יש לנו יעד ואנחנו נעמוד בו – לעבור את 500,000 מכירות בעולם עד סוף העשור."

    מהיכן יגיע הגידול?
    "בעיקר משווקים חדשים כמו מסין ואירופה. לאירופה למשל נכנסו רק לפני 8 שנים (בשנת 2008). נכנסו עם דגמים יפים כמו FX, אבל לא מתאימים לטעם האירופאי בעיקר מבחינת מנועים וגודל פיזי. אנחנו כרגע עובדים על מוצרים אחרים גלובליים שיתאימו גם למגוון שווקים וגם על מוצרים בסוג של תפירה אישית עבור השוק האירופאי."

    כיצד ישראל משתלבת בתוכניות?
    "ישראל היא שוק מאוד חשוב עבורנו. מבחינתנו היא חלק מאירופה אבל בגלל שהיא פתוחה יותר נמכרים כאן דגמים ייחודיים. למשל אינפיניטי QX60 החדש לא מגיע לאירופה אבל כן לישראל. עבור אירופים הוא נתפס כגדול מדי בעוד שבישראל הוא נתפס אחרת."

    רגע, QX60 היא לא מכונית גלובלית?
    "לא. הדגם פותח ומיועד בעיקר לארה"ב ונמכר בעוד שווקים מרכזיים כמו סין, רוסיה והמזרח התיכון. מדינות בהן יש ביקוש למכוניות גדולות יותר. נכון שעיקר המאסה של אינפיניטי היא בייצור דגמים גלובליים ובעתיד הסינרגיה תהיה גבוה יותר. אבל עדיין כאשר נזהה פוטנציאל בשוק מסוים נפעל שם אחרת. הדוגמה הטובה ביותר היא סין. שם הם אוהבים מכוניות עם בסיס גלגלים ארוך. אנחנו, כמו גם המתחרות שלנו, דואגים לענות על הדרישה עם דגמים שנתפרו במיוחד עבורם."

    מה בשלב הבא?
    "אני לא יכול לומר יותר מדי אבל דגמי הקונספט שלנו מרמזים על הבאות. Q80 קונספט למשל שהוצגה בתערוכת פריז, מציגה רכב פאר שנראה אחרת. היא יותר סוג של קופה-ארבע-דלתות מפוארת מאשר מכונית הפאר המוכרת. מבחינה זו היא יותר בכיוון של פורשה פאנאמרה מאשר מרצדס S קלאס וזה שוב מחזיר אותנו לנושא העיצוב הנועז, השונה מהתלם ומהמוכר. מעבר לכך היא גם מקור ההשראה שלנו לכל הדגמים החדשים שיוצגו בשנים הקרובות, גם מבחינה עיצובית וגם טכנולוגית."

    אז היא תגיע ליצור?
    "התגובות שקיבלנו בתערוכה היו מצוינות ואנחנו מאוד רוצים שהיא תצטרף למבחר אבל עדיין לא קבענו לוח זמנים."

    עד שהיא תופיע מה הכיוון?
    "בדיוק מהעבר השני יש את Q30 ו-QX30 שיוצגו כדגמי קונספט בתערוכת ז'נבה הקרובה. הן מכניסות אותנו לנישות חדשות שטרם היינו בהן, והן גם מאוד ממוקדות אירופה – שוק בו אנו מצפים לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות."

    Q30 ו-QX30 הן פרי שיתוף פעולה חדש בין קבוצת רנו-ניסאן לבין קבוצת דיימלר, יצרנית מרצדס. למעשה זהו שיתוף פעולה נוסף שכבר קיים בין הקבוצות וכולל את דגמי הדור החדש של סמארט הבנויים על פלטפורמת רנו טווינגו החדשה ומרצדס 'סיטאן' – הטנדרון של מרצדס שנבנה על בסיס רנו קנגו.

    במקרה של Q30 ו-QX30 מדובר על הפלטפורמה המודולרית הקטנה של מרצדס, שנקראת MFA כשעל בסיסה מיוצרות כיום סדרות A ו-B קלאס. "זו אותה פלטפורמה אבל השקענו המון בהמשך פיתוחה." אומר פאבר, "כאשר תנהג ב-Q30 היא תרגיש לך ספורטיבית יותר מה-A קלאס. אנחנו לא רוצים לאבד את הייחוד שלנו."

    שיתוף הפעולה גם כולל את מנועי הטורבו-בנזין וטורבו-דיזל של מרצדס, בנפח 2.0 ליטר. "המנועים האלה גם ייוצרו במפעל חדש של אינפיניטי בארה"ב." אומר פאבר, "זהו המפעל הראשון שהוא רק של אינפיניטי והוא ייצר את המנועים גם עבור מרצדס."

    infiniti Q30 - 001

    פאבר מדגיש שהשותפות עם מרצדס תלך ותעמיק לפלטפורמות נוספות ומנועים נוספים, ובאופן כללי הוא מאוד אופטימי לגבי המשך שיתוף הפעולה ומידת הצלחתה של אינפיניטי בעולם. אבל הוא לרגע לא משלה את עצמו ומודע לכך שאף אחת מהמתחרות לא מתכוונות לעשות שום הנחות.

    בעבר ראיתם את ב.מ.וו כאמת מידה. את מי אתם רואים כיום?
    "אנחנו כבר לא שם." אומר פאבר וממשיך בדיפלומטיות, "אנחנו לא רואים רק ביצרנית אחת אמת מידה ואנחנו לא רוצים להידמות או להיתפס כמחקים אף אחת. כי כאשר אתה ננעל רק על יצרנית אחת אתה לא בהכרח פועל בכיוון הנכון ובמקביל אתה גם לא מסוגל ליצור לעצמך יתרון. כיום השוק נשלט על ידי שלוש היצרניות הגרמניות אבל יש מתחרות נוספות מצליחות מאוד. לדעתי בשוק שכזה גם לאינפיניטי יש מקום, ובהיותנו מותג צעיר אני רואה בכך יתרון. אין לנו את המורשת שיש למתחרות הגרמניות הפועלות באופן מאוד שמרני. הן לא יכולות להרשות לעצמם לקחת סיכונים. אנחנו כן."

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אינפיניטי: "אנחנו מותג טכנולוגי ונועז"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.