• Ad
  • טויוטה וסוזוקי חושפות את פרטי תכנית איחוד הכוחות בין החברות, תוך הקפדה מעוררת השראה על הכבוד של סוזוקי. אנחנו נקבל קורולה וראב 4 מתוצרת סוזוקי, וגם דגמים של טויוטה עם מנוע של סוזוקי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר ביפן ואחת משתי היצרניות הגדולות בעולם (תלוי מה סופרים), וכאשר פרסמנו כאן, לפני כשנתיים וחצי, על מגעים שהיא מנהלת עם סוזוקי בנוגע ל"שיתוף פעולה" בין החברות – זה נראה כמו תחילתה של השתלטות בלתי נמנעת של טויוטה על סוזוקי. סוזוקי היא אמנם חברה עם התמחות יוצאת דופן בייצור זול של מכוניות קטנות, ויש לה גם דריסת רגל מכובדת מאד בהודו ובשווקי דרום מזרח אסיה, אבל היא לא מסוגלת לגייס את המשאבים האדירים שנדרשים לקראת עידן התחבורה החכמה, ההנעה האלטרנטיבית והרכב האוטונומי.

     

     

    בעידן שבו גם יצרניות רכב יריבות מתאחדות (לכל הפחות לצורך פרויקטים משותפים), נשקל איחוד בין פיג'ו-סיטרואן לבין פיאט-קרייזלר, ויצרניות רכב סיניות רוכשות נתחים של יצרניות רכב אירופאיות ותיקות – סוזוקי הייתה חייבת לבחור אם היא מצטרפת לברית רנו-ניסאן-מיצובישי או נכנסת תחת כנפיה של טויוטה לצד יריבתה משכבר הימים דייהטסו, וליד סובארו ומאזדה.

    אתמול (ד') פרסמו טויוטה וסוזוקי פרטים נוספים ומעניינים אודות שיתוף הפעולה שמתגבש בין החברות, ולזכותה של טויוטה צריך לומר ראשית לכל שהיא מקפידה הקפדה יתרה על כבודה של בת חסותה הקטנה, ומתאמצת להציג את המהלך הזה כשיתוף פעולה בין שווים.
    ההודעה המשותפת של שתי החברות לעיתונות מחולקת לשלושה חלקים, כאשר כותרת החלק הראשון היא "החוזקות של טויוטה", כותרת החלק השני היא "החוזקות של סוזוקי", ואילו כותרת החלק השלישי היא "שיתופי פעולה בתחומי פיתוח טכנולוגי וייצור אשר ממנפים את החוזקות של שתי החברות".

     

    כפי שאפשר היה לצפות, סוזוקי צריכה מטויוטה בעיקר את הפלטפורמות החשמליות וההיברידיות והיא נותנת בתמורה אפשרות חדירה אל שוק הרכב העצום של הודו (כיום זה השוק שמתפתח במהירות הגדולה ביותר בעולם), אבל באופן די מפתיע טויוטה לוקחת מסוזוקי גם את מנוע הטורבו-בנזין החדש שזו פיתחה ומעניקה לה את הפלטפורמה הגלובלית הקומפקטית החדשה שלה.

    החדשות החשובות והמעניינות מבחינתנו הן, ראשית לכל, שבתוך שנים בודדות נוכל לקנות בישראל מכוניות היברידיות עם הסמל של סוזוקי אשר ייבנו על בסיס טויוטה ראב 4 וטויוטה קורולה, ואילו דגמים שונים של טויוטה, שיימכרו באירופה, יונעו באמצעות מנוע הטורבו-בנזין של סוזוקי אשר ייוצר במפעל של טויוטה בפולין.
    במקביל, סוזוקי תבנה עבור טויוטה שני כלי רכב קומפקטיים – האחד על בסיס 'סיאז' – (Ciaz) שהיא מכונית קומפקטית שסוזוקי בונה בהודו, סין ותאילנד (מבוססת על סוזוקי 'קרוסאובר') , והאחרת על בסיס 'ארטיגה' (Ertiga) – שהוא מיקרו ואן על בסיס 'סוויפט' שסוזוקי מוכרת בעיקר בהודו ובאינדונזיה. שתי המכוניות האלה ישווקו על-ידי טויוטה בהודו. בנוסף, טויוטה תדביק את הסמל שלה על דגמי סוזוקי שמיוצרים בהודו ותמכור אותם ("מכוניות מדבקה") בשוק האפריקני.

    חשוב להזכיר שממשלת הודו קיבלה החלטה אסטרטגית חשובה, ודומה לזו שקיבלה ממשלת סין, להעביר כמה שיותר מהר את שוק הרכב שלה להנעה חשמלית. לצורך זה גובשה תוכנית להקמת תשתיות טעינה ברחבי תת היבשת, וכן מתן סובסידיות לרכישת מכוניות, משאיות וכלי רכב דו-גלגלי מונעים חשמלית. סוזוקי, אחת השחקניות החשובות בשוק הרכב ההודי, תעשה שימוש בפלטפורמה ההיברידית של טויוטה (THS) – מן הסתם לאחר שדרוג למצב היברידי-נטען, והיא תקבל מטויוטה את כל רכיבי מערכת החשמל והסוללות.

    שתי החברות יפתחו יחד מיניוואן קומפקטי (לפלח שוק C) אשר ייוצר במפעל של טויוטה ויסופק כ"מכונית מדבקה" לסוזוקי, ואילו החל משנת 2022 טויוטה תייצר עבור סוזוקי את הגרסה ההודית של 'ויטארה' (Brezza) שפותחה במקור בהודו, וזה יקרה במפעל של טויוטה בהודו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איחוד של חזקים: טויוטה שומרת על הכבוד של סוזוקי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.