• Ad
  • אאודי מציגה: יוקרה בעידן חשמלי ואוטונומי
    קונספט 'גראנד ספייר' , כך על-פי אאודי, הוא הדבר הקרוב ביותר ל"מטוס פרטי שמיועד לכביש", ויש בו כמה חידושים ורעיונות שמותאמים לעידן האוטונומי שמתרגש עלינו בסערה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נאמנה להבטחתה מלפני שבועות אחדים חשפה אאודי בסוף השבוע את מכונית התצוגה 'גראנד ספייר', "כדור גדול" אם תרצו, אשר מציגה בפנינו את החזון העיצובי של אאודי אודות מכוניות העתיד שלה. גראנד ספייר תוצג לצד מספר דגמים חדשים נוספים של אאודי בתערוכת מינכן שתיפתח השבוע, והכותרת שלה, כך לפי אאודי, היא שמכונית יוקרה עתידית מתוצרתם תקנה למשתמש את התחושה שהוא מתנייד, לא פחות, במטוס פרטי על גלגלים.

     

    אאודי מציגה: יוקרה בעידן חשמלי ואוטונומי

     

    עם אורך כולל של 5 מטרים ו-35 סנטימטרים, רוחב של שני מטרים וגובה של מכונית נוסעים גבוהה, אך לא קרוסאובר אופנתי (139 סנטימטרים) – "כדור גדול" מציגה מכונית שתיבנה על פלטפורמת PPE ("פרימיום פלטפורם אלקטריק") החשמלית החדשה של קבוצת פולקסווגן, עם בסיס גלגלים באורך של 319 סנטימטרים. אנחנו מדברים על מכונית ארוכה ומרווחת יותר מן הגרסה המוארכת של מכונית הדגל הנוכחית של החברה – A8 – שאותה היא צפויה להחליף.

    גימיק עיצובי ידוע ומוכר מעשרות אבות טיפוס של יצרניות רכב שונות, אשר רק לעיתים נדירות עשה את כל הדרך עד למכוניות מייצור סדרתי, הוא הסרת הקורה האמצעית (קורה B) ובניית הדלתות האחוריות בתצורת "דלתות התאבדות" שנפתחות הפוך מכיוון הנסיעה. כך מתאפשרת כניסה קלה ונוחה אל שורת המושבים השנייה, שבה הוצבו רק שני מושבים, לשני נוסעים בלבד. אלא שבשונה מכל מה שתעשיית הרכב עשתה לאורך מאה ועשרים שנים במכוניות יוקרה שאינן ספורטיביות – הפעם עובר "הבוס" לשבת מלפנים מפני שמי שנוהג את המכונית הוא… המחשב ולא נהג בשר ודם.

     

    אאודי מציגה: יוקרה בעידן חשמלי ואוטונומי

     

    אז אפשר להתעכב על ההגדרה של "יוקרה בעידן החדש" ולדבר על הבחירה של מעצבי הקונספט להשתמש בחומרים שמתקשרים ל"קיימות" כמו עץ, צמר, בדים שארוגים מטקסטיל סינתטי שעשוי מחומרים ממוחזרים או על המתכות הממוחזרות, אבל חבל לבזבז אוויר על מה שנשמע טוב בהודעה לעיתונות אך ספק אם יגיע לייצור מסחרי. לעומת זאת, מעצבי "כדור גדול" מכינים אותנו לעידן שבו מכוניות ינהגו את עצמן בעצמן, ולכן שורת המושבים הראשונה תהיה המקום שבו נוסעים המכובדים.

    אנשי אאודי מציגים לנו גרסה אחת של הקונספט הזה עם ציור של גלגל הגה, ואחת שבה ההגה והדוושות נבלעים לתוך הרכב, והם מבטיחים שמכונית סדרתית כזאת תושק כבר "באמצע העשור" הנוכחי. עד אז הם מבטיחים לשלוט כבר באוטונומיה ברמה 4, כלומר בנהיגה עצמונית מלאה באזורים שמוכרים למכונית ומוגדרים מראש. אז אם נותנים לדמיון לעבוד שעות נוספות נספר שבמצב של נהיגה אוטונומית מבוצע ה"תפעול" של המכונית באמצעות מחוות יד, ומה שתראו במצב כזה על מסכיםהרחבים שמשתרעים לכל רוחב הקוקפיט יהיו, בעיקר, סרטים, תוכניות טלוויזיה, או – אם אתם ממש עסוקים – ועידות וידאו.

     

    אאודי מציגה: יוקרה בעידן חשמלי ואוטונומי

     

    אגב, בהקשר זה לא מיותר להדגיש את העובדה שמעצבי רכב בני ימינו מקדישים לא פחות זמן ואנרגיה – אולי אפילו יותר – לעיצוב ותכנון חוויית הנסיעה של יושבי הרכב, ובעיקר בכל הקשור לחוויה האור-קולית המקושרת שלהם, מאשר לעניינים שקשורים בביצועים, בנהיגה או בשימושיות. עובדה זאת מוצאת ביטוי – לראשונה מעולם במילים מפורשות – כאשר אנשי יחסי הציבור של אאודי מודים בפה מלא ש"מערכת ההנעה והיכולות הדינמיות כבר אינם בראש מעייני המעצבים בדור החדש של המכוניות. במקום זאת, נקודת המוצא היא המרחב הפנימי, מרחב המחיה והחוויה של הנוסעים במהלך נסיעה. הצרכים והרצונות שלהם מעצבים את המרחב, הארכיטקטורה והפונקציונליות, וזה משנה גם את תהליך העיצוב עצמו. דיונים (בקשר לעיצוב) מתחילים בסביבת תא הנוסעים ורק לאחר מכן אנחנו מעצבים את "החבילה", הקווים החיצוניים והפרופורציות כיצירה אמנותית כוללת, יחד עם הדרישות והמאפיינים הטכנולוגיים".

     

    אאודי מציגה: יוקרה בעידן חשמלי ואוטונומי

     

    מותר להניח שעד שמחליפתה החשמלית של A8 תיכנס לייצור סדרתי תהיה התקדמות נוספת בטכנולוגיית הסוללות של כלי רכב חשמליים, ובהיותה מכונית דגל היא בטח תקבל את החידוש האחרון שיצוץ, אבל מכונית התצוגה מסתפקת כרגע במערך סוללות עם תכולת אנרגיה של 120 קילואט שעה. זו מזינה שני מנועים חשמליים חזקים שמניעים את שני הסרנים עם הספק משולב של 710 כוחות סוס ומאיצים את המטוס הפרטי הזה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך קצת יותר מ-4 שניות.

    אנשי אאודי מבטיחים טווח נסיעה של יותר מ-750 קילומטרים, בהתאם לתצורת ההנעה ולהספק ושעשר דקות של טעינה מהירה יוסיפו 300 קילומטרים של דרך. טעינה מהירה מ-5% ל-80% אמורה לארוך "פחות מ-25 דקות". כל הדבר הזה מתגלגל על גלגלי 23 אינטש שמחוברים למערכת מתלים אדפטיביים רב חיבוריים מלפנים ומאחור, שבנויים כמובן מאלומיניום.

    כפי שכבר סיפרנו כאן בעבר, "כדור גדול" הוא השני מבין שלושה דגמי קונספט שאאודי מכינה במטרה להציג את החזון שלה למכונית העתיד, אחד מהם – "כדור שמיים" – כבר הוצג בארה"ב ואחד נוסף יושק בתחילת השנה הבאה.

     

    אאודי מציגה: יוקרה בעידן חשמלי ואוטונומי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.