Ad

תקלת ייצור מביכה של ניסאן: תחליף מכוניות שלמות

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ריתוכים חסרים או חלשים במכוניות מדגם ליף עלולים לאלץ את ניסאן להחליף ללקוחות את המכוניות החשמליות שלהם

ניסאן צפויה לבצע את אחת הקריאות-לתיקון המביכות ביותר של השנים האחרונות, במהלכה תחליף עד כמאתיים מכוניות מדגם ליף בגלל ריתוכים חסרים. גם על רקע עשרות מיליוני המכוניות שנקראו כבר לתיקון מתחילת שנה זאת על-ידי לא מעט יצרני רכב, ואפילו לנוכח פרשת סוויצ'גייט שמזעזעת עת התעשייה (ואולי אף האיצה בעצמה חלק מן הקריאות לתיקון), מדובר בקריאה לתיקון מאד לא שגרתית.

במקרה של כ-276 מכוניות מדגם ליף, שבהן ככל הנראה חסרים ריתוכים, ניסאן עלולה להחליף את כל המכונית ולא רק לעדכן תוכנה או להחליף רכיב כזה או אחר כמו ברוב רובן של הקריאות לתיקון. המבוכה נובעת משתי סיבות. ראשית, ליף היא לא פחות מאשר "מכונית דגל" עבור ניסאן, אחת המכוניות החשמליות המתקדמות ביותר כרגע וכנראה גם המצליחה ביותר מבין מעט המכוניות הסדרתיות מסוגה שמשווקות בעולם.

שנית, ברוב הקריאות לתיקון נובעות התקלות מרכיבים אשר מיוצרים על-ידי יצרני משנה. נכון אמנם שליצרני הרכב יש אחריות לוודא שרכיבים אלה עוברים בקרת איכות מקצועית, והם עצמם מבצעים בקרה נוספת, אבל יש גבול ליכולת שלהם להימנע לגמרי מתקלות, ומאד סביר שיידרשו קריאות לתיקון במכונית שמכילה אלפי רכיבים שונים. במקרה זה מדובר בריתוכים אשר מבוצעים על-ידי היצרן עצמו, על קו ההרכבה שלו, כחלק מאחד התהליכים הבסיסיים ביותר של ייצור רכב.

הקריאה לתיקון מתייחסת למכוניות שיוצרו במהלך החודשים פברואר-מרץ השנה, והריתוכים החסרים או החלשים התגלו בחלק שמותקן בחזית המכונית. תקלה זו עלולה לגרום למצב שבו בעת תאונה לא תוכל המכונית להגן כראוי על היושבים בה. הריתוכים החסרים – במכוניות בהן קיימת תקלה – לא מאפשרים למכונית לעמוד בתקנות הבטיחות הפדרליות בארה"ב, וגם לא בתקנות הנוגעות למניעת פריצת-נוזלים מן הסוללה ומניעת התחשמלות.

לדברי מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני, שקיבל מניסאן דיווח על התקלה, מדובר בסך הכל ב-276 מכוניות (211 מהן בארה"ב ו-65 בקנדה) מתוך כמה עשרות אלפים שכבר יוצרו עד היום, ואנשי ניסאן מסרו שלא ברור עדיין כמה מכוניות מתוך סך זה אכן יוחלפו. בכל מקרה, כל המכוניות תיבדקנה על-ידי מערך השירות של החברה ואם אכן יימצאו בהן פגמים לא יהיה מנוס אלא להחליף את המכונית כולה.

ליף הייתה מעורבת אך לאחרונה בקריאה לתיקון שבמהלכה נדרשה בדיקה ועדכון תוכנה לכרית-האוויר של הנוסע לצד הנהג. בסמוך לאחר השקתה גם התגלו בעיות התנעה שתוקנו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad