• Ad
  • תערוכת ז'נבה 2015: כל החדשות

    תערוכת המכונית הבינלאומית של ז'נבה פותחת את יום העיתונות השני שלה. כל החדשות החשובות לנו יובאו כאן עבורכם במהדורה מתעדכנת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת הרכב השנתית, הבינלאומית, בז'נבה פותחת היום (ה') את שעריה לקהל הרחב ותינעל ב-15 במרץ. כרגיל, רוב יצרניות הרכב פרסמו לכל הפחות פרטים ראשונים אודות המוצגים החשובים שלהן, ואנחנו השתדלנו לעקוב מבעוד מועד ולעדכן כאן, אבל כמעט תמיד נשמרות כמה הפתעות לאירוע ולימים שסובבים אותו – ואותן נשתדל לעדכן בהמשך.

    כתבה מתעדכנת זאת מקושרת, במקרים הנחוצים, אל ידיעות מפורטות יותר שעוסקות בדגמים בעלי חשיבות מיוחדת בכלל או רק בהקשר הישראלי.

    תערוכת ז'נבה מיוחדת מתערוכות חשובות אחרות בעיקר בכך שהיא קטנה ומרוכזת, ונערכת בשוק היוקרתי ביותר באירופה, זה שבו נרכשות לא רק המכוניות היקרות ביותר, בממוצע, אלא גם הגרסאות היותר חמות ומאובזרות של כל דגם. ייחוד נוסף של ז'נבה הוא העיתוי שלה, הרבעון הראשון של השנה, וזה אומר שרוב הדגמים החשובים לישראל, שמוצגים בה, מגיעים אלינו בדרך-כלל עוד במסגרת אותה השנה.

    Geneva 2015 poster

    למעט אסטון מרטין, שזיכיון היבוא שלה לישראל עתיד ככל הנראה להחליף ידיים בקרוב, לא מצאנו טעם מיוחד להתעכב על מותגי הסופר-יוקרה ודגמי העל שלהם, ואת עיקר הדגש אנחנו שמים על דגמים יותר עממיים, למעט שניים שלושה מקרים מיוחדים.

    אאודי

    לאאודי יש שבע השקות בכורה בז'נבה השנה, שלוש מהן הן מהדורות שונות של הדור השני של R8.

    RS3 ספורטבק החדשה, לטענת אאודי, היא חד וחלק: "מכונית הפרימיום הסדרתית הקומפקטית החזקה ביותר בעולם", וזאת בזכות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר ובעל 5 צילינדרים, שמספק 367 כ"ס. המנוע מחובר למערכת ההנעה הכפולה דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והוא מאיץ את ה-RS3 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות ועד למהירות מרבית של 280 קמ"ש.

    אנשי אאודי אישרו בז'נבה שגרסת סדאן של RS3 צפויה להופיע במהלך השנה הקרובה ואולי אפילו עד לתערוכת פרנקפורט.

    אאודי RS3 ספורטבק
    אאודי RS3 ספורטבק

    המירוץ אל המכונית ההיברידית הנטענת נמשך במלוא הכח אצל כל יצרניות הפרימיום, ואאודי הציגה את Q7 בגרסת e-tron קוואטרו, שהיא "המכונית הראשונה בעולם עם מנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרי ומערכת הנעה כפולה".

    מכונית כזאת יכולה לכסות טווח נסיעה של 1,410 ק"מ לאחר טעינה מרשת החשמל ועם מיכל סולר מלא, מהם 56 ק"מ על חשמל בלבד.

    אאודי Q7 e-tron
    אאודי Q7 e-tron

    הדור השני של R8 מבוססת במידה רבה על למבורגיני הוראקאן החדשה, שתי המכוניות פותחו במקביל, והפעם תוצע R8 אך ורק בגרסת הנעה כפולה.

    Audi R8 V10 / Audi R8 V10 plus / Audi R8 LMS
    אאודי R8 גם בגרסה חשמלית וגרסה מוכנה למסלול

    דגם התצוגה 'פרולוג אוונט', מכסה חמישה מטרים ו-11 ס"מ של כביש, לרוחב של כמעט שני מטרים (197 ס"מ), ובנוסף לאמירה החשובה שלו בנוגע לעיצוב בכלל, ולעיצוב דגמים עתידיים של אאודי בפרט – גם הוא מדגיש את המאמץ הטכנולוגי שאאודי (וקבוצת פולקסוואגן בכלל) משקיעה בטכנולוגייה ההיברידית-נטענת. במקרה זה מספקת יחידת הנעה היברידית דומה מאד לזו של Q7 e-tron 455 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות.

    אאודי פרולוג אוואנט
    אאודי פרולוג אוואנט

    אופל

    היוצא מן הכלל מעיד לפעמים על הכלל, וכך עומדת במרכז התצוגה של אופל דווקא המכונית הכי פחות יקרה שלהם – קארל, שבנויה על בסיס פלטפורמת הקורסה אבל אמורה להציע את ה"תמורה למחיר" הטובה ביותר.

    המכונית, שתיוצר בקוריאה כתף אל כתף עם שברולט ספארק שאיתה היא חולקת פלטפורמה ומכלולים עיקריים תעלה בגרמניה 9,500 אירו.

    Opel-Karl-Geneva
    אופל קארל

     

    אינפיניטי

    אינפיניטי מבקשת לפרוש כנפיים ולעוף, סוף סוף, גם באירופה, באמצעות שתי מכוניות קטנות שמכוונות ראש בראש אל הקטגוריה הקומפקטית של עולם הפרימיום.
    Q30 כבר נחשפה כמכונית קונספט ונמצאת על סף תחילת הייצור הסדרתי שלה, ואילו במרכז התצוגה של אינפיניטי בז'נבה ניצבת מכונית התצוגה QX30 אשר מתארת ג'יפון עירוני קומפקטי, מעט מנופח כמיטב האופנה העכשווית.

    QX30 מבוססת על Q30 וגבוהה ממנה ב-3 ס"מ, מרווח הגחון שלה – 19.2 ס"מ יאפשר למכונית הסדתית לנוע לכל הפחות על שבילים, ולצורך זה אולי גם יישמרו פלטות האלומיניום שמותקנות מתחת לגחון ולירכתיים שלה, ודגם התצוגה מתגלגל על גלגלים בקוטר 21 אינטש ומכיל רק ארבעה מושבים – שתי תכונות שלא בהכרח יישמרו במכונית הסדרתית.

    המכונית האמיתית, שתיוצר בבריטניה על אותו קו הרכבה שעליו תיוצר גם Q30, מבוססת כמוה על פלטפורמת מרצדס A קלאס, בגרסה הבסיסית שלה יונעו הגלגלים האחוריים ובגרסה כפולת ההנעה יחולק כח המנוע באמצעות מצמד מסוג האלדקס גם לגלגלים הקדמיים.

    מידותיה – 443 ס"מ לאורך, 181.5 ס"מ לרוחב ו-152 ס"מ לגובה עושים אותה קצרה, רחבה ונמוכה מב.מ.וו. X1 שמולו תתמודד.

    QX30 תוכננה בסדנת העיצוב של אינפיניטי בלונדון, ואנשי החברה מבטיחים ש"מה שאנחנו רואים זה כמעט מה שנקבל": גרסת הייצור תהיה "דומה מאד" למכונית התצוגה, והשיווק שלה יחל כחצי שנה אחרי Q30

     

    אינפיניטי קונספט QX30
    אינפיניטי קונספט QX30

     

    אסטון מרטין

    אחד ממותגי הספורט-פרימיום הנחשבים ביותר בעולם עושה את הקילומטראז' ההתחלתי שלו בישראל, וזיכיון היבוא שלו כבר נמצא במהלך של החלפת ידיים.

    בז'נבה מציגה אסטון מרטין את ונטאג' GT3 שהיא גרסת אקסטרים לונטאג S, וזאת המכונית החוקית לכביש החזקה ביותר שאסטון ייצרה אי פעם. היא מונעת באמצעות מנוע V12 בנפח 5.9 ליטר שמספק כ-600 כ"ס. כמעט מיותר לציין את השימוש הנרחב שנעשה בחומרים קלים ואקזוטיים כמו סיבי פחמן, מגנזיום, טיטניום ואלומיניום, אשר אפשרו להפחית את משקל המכונית בכ-150 ק"ג.

    מה עוד יש לומר, חוץ מאשר לציין את העובדה שהמכונית עולה בבריטניה כרבע מיליון לירות שטרלינג, ושהיא תיוצר בסדרה מוגבלת של 100 עותקים?

    כמובן שישנם גם מי שונטאג' GT3 קטנה עליהם, ומתאים להם להיכלל ברשימה של 24 המעושרים שיפקידו 1.8 מיליון ליש"ט (כל אחד…) בקופתה של אסטון מרטין כדי לקבל את 'וולקאן'.

    כשמדובר במכונית שהמנוע שלה מספק 800 כ"ס נגמר, כך מסתבר, תחום הביצועים שבו אפשר לדבר על "מכונית על" (Supercar), ונדרש מושג חדש, לכן קבלו את ההגדרה "היפר-קאר" שמתייחסת למכונית שמונעת בגרסת ה-7 ליטר של מנוע ה-V12 של אסטון ונדמה שאפילו לדבר על הביצועים שלה זה לא חוקי.

    עם זאת, במכונית הזאת, ששוקלת 1,350 ק"ג, לא יוכלו המעושרים לנהוג על כבישים ציבוריים, אלא רק על מסלולי מירוצים. מרוצים?

    ההפתעה הנחמדה יותר של אסטון מרטין היא מכונית הקונספט הארבעה מושבית DBX שהושקה מבלי שיותר מידי פרטים לגביה דלפו מראש. מכונית הקונספט מגלה אולי כיוון עיצובי חדש שאליו שואף יצרן הספורט-יוקרה הבריטי, או, כפי שמגדירים את זה אנשי החברה: "DBX נוצר כדי לקרוא תיגר על החשיבה הקונבנציונלית בקטגוריית ה-GT היוקרתי ולהגיע לקהל מגוון יותר מאי פעם".

    DBX מתאר סוג של אסטון מרטין שימושית, שזה כבר חידוש מרענן, וכמיטב האופנה הנוכחית היא גם מנופחת קצת למראה טיפה קרוס-אוברי. היות שמדובר במכונית תצוגה אפשר להשתעשע גם עם מערכת ההנעה שלה – במקרה הזה היא חשמלית עם מנועים שמוטמנים בתוך הגלגלים, והאנרגיה שדרושה להם נאגרת בסוללת ליתיום-גופרית חדישה. ההיגוי שלה אלחוטי, והבלמים קרמיים עם מערכת לאיסוף אנרגיה. DBX עוצבה על-ידי צוות העיצוב של החברה בגיידון, אנגליה.

     

    Aston Martin DBX Concept
    אסטון מרטין DBX קונספט

     

    ב.מ.וו.

    ב.מ.וו. ביצעה מתיחת פנים ראשונה לדור השני של סידרה 1, ומעבר לשיפור מנועי הארבעה צילינדרים שחשובים לנו, והוספת מנועי טורבו-דיזל תלת-צילינדריים שלא חשובים לנו, קיבלה המכונית גרסה חדשה של תיבת ההילוכים האוטומטית מתוצרת ZF, עם 8 יחסי העברה.

    במקביל בוצעה גם עבודה לא רעה על הקוסמטיקה החיצונית של המכונית, בעיקר כדי שהיא תוכל להכיל כמה מן המנועים החדשים, וזו כוללת פתחי כניסת אוויר גדולים יותר, פרצוף מחודש ו"חזק" יותר, ופנסים נאים.

    גם מערכת השמע והבידור שודרגה, ורשימת האופציות של מערכות סיוע לנהג (רובן בתוספת תשלום) ארוכה יותר.

    BMW 1er
    חדשות חשובות יותר, במיוחד עבור מי שזקוק לשבעה מושבים, הן הגרסה המוארכת של סידרה 2 'אקטיב טורר', עם שורת מושבים שלישית. לטענת ב.מ.וו, זהו דגם הפרימיום הראשון בעולם עם 7 מושבים (ואפשר כמובן לחלוק על זה) והממדים החיצוניים שלו מציבים אותו דווקא כאחד המונובוקסים הקצרים ביותר (מה שאומר שמצד אחד קל ונוח להסתובב איתו בעיר, אבל מצד שני לא ברור כמה מקום באמת יש ליושבי השורה השלישית). בכל מקרה, אפשר לקפל את המושבים לגמרי ולקבל רצפת הטענה שטוחה.
    אקטיב טורר הוא כלי הרכב הראשון בתולדות ב.מ.וו, עם הנעה קדמית, אבל מי שירצה להתגבר על כך יוכל לרכוש את גרסת ההנעה הכפולה שלו.

    BMW 2er Gran Tourer

    בורגוורד

    לא בכל יום קם לתחיה יצרן רכב שבעבר נחשב חשוב, אבל זה בדיוק מה שקורה השנה בז'נבה עם השקתו מחדש של 'בורגוורד' הגרמני אשר עד לפשיטת הרגל שלו, בשנת 1961, היה היצרן השלישי בגודלו בגרמניה.

    בתערוכה עצמה, וזה מאד מאכזב, לא הוצגה מכונית תצוגה (שלא לדבר על מכונית ממש) או אפילו שרטוט או סקיצה של שרטוט של מכונית עתידית מתוצאת המותג החדש-ישן. ההכרזה המעשית היחידה של האדונים שעומדים מאחורי היוזמה היא שבתוך 5 שנים הם ייצרו 800 אלף מכוניות בשנה.

    Isabella_5920
    בורגוורד איזבלה

     

    Borgward
    הצוות של בורגוורד. סמל גדול יש, אבל איפה המכוניות?

     

    בשיחות רקע סיפרו אנשי בורגוורד שהדגם הראשון של החברה, שייכנס לייצור בתחילת השנה הבאה, לדבריהם, יהיה קרוס-אובר עם מערכת הנעה היברידית-נטענת.

    הונדה

    Honda Hosts Exclusive Preview Event Ahead of 2015 Geneva Motor Show
    סיביק טייפ R בחשיפה מוקדמת ערב התערוכה

    אם גם אתם מרגישים שהונדה נרדמה בשנים האחרונות, באירופה וגם אצלנו, כנראה שאתם לא היחידים: גם במסדרונות הונדה נפל האסימון ומסרים שטוענים שהמצב הזה צפוי להתהפך בקרוב כבר נשלחו משם לעיתונות האירופית.
    עד שזה יקרה מציגה לנו הונדה את גרסת Type R החדשה של סיביק המחודשת (שגם נחשפה לראשונה בתערוכה), וכדי לחמם גם את הלב נלחש את מילות הקסם: "מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו. 300 כוחות סוס".

    מכוניות הרבה יותר חשובות מבחינתנו שנחשפו בז'נבה הן: HR-V – הקרוס-אובר החדש והמבטיח שיתחרה בקטגוריית הג'וק שכבר הוצג בארה"ב וכעת מוצג בבכורה אירופית, וסיביק האצ'בק מחודשת.

    HR-V מבוסס על פלטפורמת הג'אז, והוא ישווק באירופה ואצלנו עם מנוע בנפח 1.5 ליטר שמספק 120 כ"ס ועם תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית (קיימת גם אופציה לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים). כמו בג'אז הקטנה, גם HR-V יציע מושבים אחוריים שמתקפלים לגמרי כדי ליצור ריצפה שטוחה, ובהונדה טוענים שממדי תא הנוסעים שלו הם הגדולים בקטגוריה.

    באירופה הוא יוצע עם מגוון רחב מאד של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, ומעניין יהיה לראות מי מביניהן תהפוך לציוד סטנדרטי כאשר HR-V יגיע אלינו, ברבעון השלישי השנה.

    Italy
    הונדה HR-V

    סיביק האצ'בק עברה בעיקר עדכון קוסמטי שכולל פגוש חדש ופנסים מעודכנים משולבים לד. תא הנוסעים שודרג קלות עם ריפודים ודיפונים שונים ולא הרבה יותר מכך. בהונדה גם מספרים על מערכת בקרת יציבות משופרת שמעניקה תחושה דינמית יותר בפניות, בשל סיוע במערכת שנקראת 'AHA' (ר"ת: Agile Handling Assist) אשר בולמות קלות כל גלגל בנפרד בעת פנייה. בפן הבטיחותי תצויד המכונית המחודשת במערכת בלימה עירונית אקטיבית שמסוגלת לבלום את המכונית באופן מלא (ופעילה עד 32 קמ"ש). אצלנו ברבעון השני של השנה.

    במקביל הושקה, לראשונה בגרסת ייצור, גם ג'אז הקטנה, ובדור החדש שלה הוארך בסיס הגלגלים בשלושה ס"מ והאורך הכללי ב-9.5 ס"מ. גם ג'אז קיבלה מגוון נדיב של מערכות סיוע לנהג, ובהן התראת נטישת נתיב, זיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית. מערכת האינפוטיינמנט שלה שודרגה – כעת היא מוצעת עם מסך מגע בגודל 5 אינטש ואופציה למסך גדול יותר בגודל 7 אינטש.

    גרסת הבנזין של ג'אז תונע באמצעות מנוע ה-1.3 ליטר שמחובר לתיבה רציפה (אצלנו) או ידנית, ואילו הגרסה המערכת ההיברידית – כעת בת הדור החדש של הונדה – מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי שמספקים יחד 135 כ"ס.

    ג'אז עושה את דרכה אלינו ותושק בישראל עוד השנה.

    הונדה ג'אז חדשה. בדרכה לישראל.
    הונדה ג'אז חדשה. בדרכה לישראל.

    טויוטה

    אנשי טויוטה מספרים שאוונסיס, המשפחתית הגדולה שלהם, עברה את "מתיחת הפנים המשמעותית ביותר שטויוטה ביצעה אי פעם".

    טויוטה אוונסיס סטיישן 2015: "מתיחת הפנים המקיפה ביותר אי פעם"
    טויוטה אוונסיס סטיישן 2015: "מתיחת הפנים המקיפה ביותר אי פעם"

     

    יונדאי

    אצל יונדאי חגיגה: חמש השקות – חלקן חשובות מאד – בתערוכה קטנה אחת.
    מן הקל אל הכבד אפשר להתחיל במתיחת הפנים הראשונה של i40 החדשה יחסית, מכונית מעולה שנולדה בתזמון גרוע, אל פלח השוק המתכווץ של מכוניות משפחתיות גדולות. החידושים החשובים כוללים מנועים מחודשים ומותאמים לתקני אירו 6, ותיבות הילוכים אוטומטיות-רובוטיות חדשות.

    לאחר השקת דור שני ל-i20, מכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר בישראל, הופיעה בז'נבה גרסת הקופה שלה, שהיא אמנם די חסרת חשיבות עבור השוק שלנו אבל מאד חשובה לשדרוג המיצוב של יונדאי באירופה.

    על בסיס אותה מכונית בונה יונדאי את ix20, מכונית מיקרו-ואן שמתחרה באירופה במיקרו-ואנים אחרים כמו טויוטה יאריס ורסו, ניסאן נואט, פורד B-MAX או סוזוקי ספלאש.

    מתיחת הפנים של אמצע החיים ל-ix20 לא שינתה בהרבה את המכונית עצמה (למעט שדרוג קוסמטי קל לפרצוף ולאחוריים) אבל ניצלה את ההזדמנות לחידוש יחידות ההנעה, ולהחלפת  תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת (שאיתה נותרה i20 תקועה גם בדור השני שלה) בתיבה אוטומטית חדשה, בעלת שישה יחסי העברה.

    באירופה מוצעת ix20 עם מנועי דיזל בנפח 1.4 ו-1.6 ליטר (25 ו-27 קג"מ בהתאמה), ועם שני מנועי בנזין באותם נפחים, עם 90 כ"ס ו-14 קג"מ למנוע ה-1.4 ליטר ו-125 כ"ס ו-16 קג"מ למנוע ה-1.6 ליטר. רק מנוע הבנזין 1.6 ליטר מקבל את התיבה האוטומטית, ואיתה הוא מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 11.5 שניות.

    יונדאי ix20
    יונדאי ix20

    ix20, שהושקה באירופה בשנת 2010,  היא היורשת של 'מטריקס' שיובאה ארצה באחרית ימיה, אבל יבואני יונדאי לא הצליחו עד עתה להביא אותה ולהציב אותה מול טויוטה ורסו. במהלך השקת i20 החדשה בישראל, השבוע, נרמז שנעשית חשיבה מחודשת גם לגבי דגם זה.

    מכונית הרבה יותר חשובה מן השלוש הקודמות, בראיה הצרה שלנו, היא i30 שעברה כעת את מתיחת הפנים הראשונה שלה. מעבר לשידרוגים הקוסמטיים המתבקשים, ושיפור קל של עיצוב הפנים ושל תכולת האבזור, i30 המתוחה קיבלה עידכונים למנועים – במטרה לשפר את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר שלהם – וגם גרסת "קצה" בכירה עם מנוע מוגדש טורבו שמספק 185 כ"ס. מה שחשוב יותר מבחינתנו הוא הוספת תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול חדשה, עם 7 יחסי העברה.

    אבל הדגם החשוב ביותר בראיה ישראלית, ואירופית, הוא טוסון החדש אשר מיוצר בצ'כיה לצידו של המוצג הקודם, על בסיס פלטפורמה חדשה לחלוטין.

    טוסון החדש גדול יותר בכל ממדיו מן הדגם היוצא, והוא מעוצב בסגנון אגרסיבי יותר עם קווי דמיון ברורים לסנטה פה הגדול ממנו. באירופה הוא יוצע עם מגוון רחב של אופציות למערכות סיוע לנהג (חלקן בתוספת תשלום) החל מסלימת חירום אוטונומית, דרך התראת נתיב חסום התראה נטישת נתיב, ומכסה מנוע שמתרומם פירוטכנית כדי לצמצם את הנזק שנגרם להולך רגל במקרה של תאונה.

    טוסון מוצע בשלב ההשקה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר במקום מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר המוכר בישראל, וגם לזה נצטרך להתרגל (אלא אם הקוריאנים ינפיקו בהמשך גם בנזין בנפח 2.0 ליטר). בנוסף הוא מוצע גם עם מנוע 1.6 בנזין אטמוספירי, ועם מנועי טורבו-דיזל בנפחי 1.7 ו-2.0 ליטר.

     

     

    Hyundai Tucson - Rear

     

    לקסוס

    לקסוס מציגה את מכונית הקונספט LF-SA, שמקדימה מכונית קטנה מאד – ככל הנראה מחליפתה של CT200 או אפילו מכונית קטנה ממנה, ועל הדרך מדגישה את קו העיצוב החדש, והנועז יותר, שצפויה לקסוס להציג בעתיד. כמעט מכל בחינה שאפשר לחשוב על זה מדובר בתרגיל בעיצוב – שהרי מכונית הקונספט הזאת קטנה מאד והקווים שלה מנותקים ובוטים מידי.

    המכונית האמיתית, שעיצובה יושפע מזה של LF-SA, תתחרה באאודי A1 ובמיני קופר, אבל במכונית התצוגה, המוקטנת, יש מושב אחורי דחוס לרמה לא סבירה, אין תא מטען, וקו החלונות שלה נמוך מכדי לייצג משהו שיעבור מבחן ריסוק.

    אין זה סוד שלקסוס חושבת ברצינות על כניסה לפלחי שוק של מכוניות פרימיום קטנות יותר, ושהיא ככל הנראה גם תחליף את CT (שהיא, למעשה טויוטה פריוס) במשהו יותר מושקע. הבעיה שלה, קצת בדומה לאאודי אבל באופן הרבה יותר מוקצן, היא שלקסוס בונה את המכוניות שלה סביב פלטפורמות של טויוטה, אשר נבנות מלכתחילה לייצור המוני של מכוניות לא יקרות, וככל שהפלטפורמות בהן מדובר קטנות יותר – כך גם נקודת הפתיחה שלהן מבוססת על אלמנטים פשוטים ופחות איכותיים.

    לקסוס קונספט LF-SA
    לקסוס קונספט LF-SA

     מאזדה

    אחת המכוניות החשובות ביותר בז'נבה, בראיה ישראלית, היא CX-3 אשר אמנם כבר הוצגה והושקה בתערוכות קודמות אבל כעת מוצגת גרסת הייצור הסדרתי שלה בבכורה אירופית.

    CX-3 תשוגר השנה אל פלח השוק החם והמתפתח ביותר בישראל – שם תפגוש את ניסאן ג'וק, סוזוקי קרוסאובר, סוזוקי ויטארה, שברולט טראקס, רנו קפצ'ור, אופל מוקה, הונדה HR-V – ואת קיה ספורטאז' שמשקיף עליה מן הקטגוריה למעלה עם תג מחיר של 135,000 ש"ח.

    ל-CX-3 יש עיצוב מיוחד ונאה, מאד וממדים נדיבים יחסית, הוא מבוסס על פלטפורמת מאזדה 2 עם בסיס גלגלים באורך של 257 ס"מ, אבל הוא ארוך וגבוה יותר, כמו כל בני מינו.

    CX-3 מוצע בשלב זה עם מנוע טורבו-דיזל שלא ממש רלבנטי אלינו, ועם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 120 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית שלו, ו-150 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה. בשני המקרים נתון המומנט (כח מנוע) זהה, ועומד על 21 קג"מ, ובשניהם הוא מוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה (או תיבה ידנית).

    באירופה מוצע CX-3 עם מגוון רחב של מערכות סיוע לנהג (חלקן בתוספת תשלום) ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, התראת התנגשות, בלימה אוטומטית עירונית ובלימה אוטומטית במהירויות בינעירוניות, התראת כניסה לנתיב נסיעה חסום, התראת נטישת נתיב ועוד.

    מאזדה CX-3. מנוע בנפח 2.0 ליטר עם 120 כ"ס להנעה קדמית, 150 להנעה הכפולה.
    מאזדה CX-3. מנוע בנפח 2.0 ליטר עם 120 כ"ס להנעה קדמית, 150 להנעה הכפולה.

    מיצובישי

    החדשות החשובות הבאות שצפויות ממיצובישי בישראל יהיו (סוף סוף יש לומר) גרסה ידנית (לפחות זה) של ASX, קרוס-אובר בינוני שיתחרה איפה שהוא בין הקטגוריה הלוהטת של ניסאן ג'וק לבין זו של קשקאי. ASX בנוי על אותה פלטפורמה שעליה בנויים אאוטלנדר ולאנסר, וגם חולק איתם לא מעט מכלולים, ומבחינת המידות הוא לא רחוק מאלה של קשקאי.

    ASX הושק כבר לפני מעט יותר מארבע שנים ולכן זקוק כבר למתיחת פנים, ובז'נבה הוצג הקונספט XR-PHEV 2 אשר ככל הנראה מתאר גרסה היברידית-נטענת של הדור הבא שלו.

    מיצובישי קונספט  XR-PHEV II
    מיצובישי קונספט XR-PHEV II

    אורכו של דגם התצוגה הוא כ-4.5 מטרים, ואורך בסיס הגלגלים שלו 267 ס"מ, ומערכת ההנעה ההיברידית-נטענת שלו חזקה מזו של אאוטלנדר ההיברידי-נטען ומספקת 163 כ"ס.

    מיצובישי השיקה בז'נבה את הדור החמישי, החדש יחסית, של L200 , וזאת בבכורה אירופית ופחות או יותר במקביל להופעתו בישראל. הטנדר החשוב של מיצובישי הושק בתאילנד (שם הוא גם מיוצר) בשנה שעברה והוא מוגדר על-ידי היפנים כ"SUT", כדי להדגיש את האופי ה"ספורטיבי" (או, להבדיל, השימושי) שלו.
    את L200 החדש מניע מנוע טורבו-דיזל חדיש וחסכוני בנפח 2.4 ליטר, אשר מוצע עם שתי רמות הספק – 145 כ"ס ו-181 כ"ס, ובתצורת ההנעה הכפולה שלו יש לו גם תיבת העברה להילוך כח.

    Mitsubishi-L200

    מרצדס

    מרצדס משקיעה אנרגיות רבות ביצירת גרסאות היברידיות-נטענות למכוניות שלה, והדגם החדש ביותר לקבל מערכת כזאת הוא C 350e החדשה – דגם היברידי-נטען שני למרצדס, אשר הבטיחה במעמד ההשקה "עשרה דגמים היברידים-נטענים חדשים עד לשנת 2017".

    לאחר טעינה מרשת החשמל הביתית תוכל המכונית הזאת לנסוע למרחק של 31 קילומטרים בכח החשמל בלבד, וההספק המשולב של המערכת ההיברידית הוא 279 כ"ס (עם מומנט של כ-61 קג"מ). לטענת מרצדס המכונית צורכת רק 2.1 ליטר של בנזין לכל 100 קילומטר נסיעה ופולטת רק 48 גרם דו תחמוצת הפחמן לקילומטר.

    Mercedes-Benz at the Geneva International Auto Show 2015
    מרצדס C 350e היברידית-נטענת

     

    ברקע מוצגת גם גרסה מוארכת, בעלת שלוש שורות מושבים ושישה מושבים, של S קלאס, תחת שם המותג מרצדס-מאייבך 'פולמן'.

    Mercedes-Benz at the Geneva International Auto Show 2015
    מרצדס-מאייבאך S600 פולמן

     

    ניסאן

    דגם התצוגה 'סוואי' (SWAYׂ) מתאר את הדור הבא של ניסאן מיקרה, מכונית המיני שבעבר נחשבה למתוקה במיוחד אך במהלך השנים איבדה את החן שלה.

    מיקרה החדשה תושק בעולם בסוף הרבעון הראשון של השנה הבאה, ואם לשפוט על-פי דגם התצוגה נראה שניסאן לא תתקשה להשיב עטרה ליושנה.

    מכונית התצוגה עוצבה באירופה על-ידי אותו צוות שאחראי לעיצוב המוצלח של קשקאי ושל ג'וק, ולדברי אנשי ניסאן היא "שימשה את הצוות לביצוע ניסויים ולבחון רעיונות עיצוביים רעננים באחד מפלחי השוק התחרותיים ביותר".

    סוואי מתארת לא רק את מיקרה העתידית אלא גם כמה מקווי העיצוב שיהפכו לפרצוף המשפחתי של רוב דגמי ניסאן בשנים הקרובות, ועל אף שמיקרה עצמה היא מכונית גלובלית, ושקווי העיצוב החדשים ישפיעו על דגמים שנמכרים בכל רחבי העולם – ניכר בהם המגע האירופאי שככל הנראה יהיה מקובל גם בקנה מידה עולמי.

    עיצוב הפנים של המכונית מושפע, כמעט מועתק, מדגם תצוגה אחר, IDX, שניסאן הציגה לפני כשנתיים, ורמת הבניה והעיצוב שלו נראית קרובה למדי לייצור.

    אם ניסאן תשמר את המידות של מכונית התצוגה גם למיקרה הסדרתית, ולכל הפחות את האורך הכללי (401 ס"מ) והרוחב (178 ס"מ), הרי שהיא תהפוך סוף סוף ממכונית שממוקמת על הגבול העליון של מכוניות המיני (אורך 378 ס"מ ורוחב 166.5 ס"מ), אבל מתחת למקובל בקטגוריית הסופר מיני, למכונית סופר מיני אמיתית.

    Nissan Sway
    ניסאן סוואי

     

    סאנגיונג

    סוף סוף יש לסאנגיונג חדשות בעלות משמעות גם עבורנו, וזהו הקרוס-אובר הקטן החדש שלה, 'טיבולי'.

    Tvoli 2015 - 001s

    סובארו

    סובארו מציגה אאוטבק חדשה, שכבר נמצאת בישראל וממתינה להשקה שלה, וגם את לבורג.

    סובארו אאוטבק
    סובארו אאוטבק

    סוזוקי

    בשנים הקרובות תצמצם סוזוקי את מספר הפלטפורמות שעליהן היא בונה מכוניות מארבע לשלוש, ועל כל אחת מהן תבנה לפחות שני דגמים שונים שיכוונו לקהלים שונים באותו סגמנט.  זאת הפילוסופיה, והנה תחילת המעשה: בז'נבה מוצגות שתי מכוניות התצוגה iK-2 ו-iM-4.

    הראשונה, שצפויה להפוך למכונית סופר-מיני כבר בשנה הבאה, היא iK-2 (שמן הסתם תזכה לשם מסחרי כמו 'סוויפט', או שם חדש ואחר) שמבוססת על אחת הפלטפורמות החדשות.

    היא נראית נהדר, לפחות כמכונית קונספט, ולמרות שקשה להאמין שהיא תשמר את ממד הרוחב של מכונית התצוגה (192 ס"מ, לפחות 10 ס"מ יותר ממה שנקבל בסוף), סביר שהיא כן תשמר את אורך בסיס הגלגלים של 252 ס"מ, מה שימקם אותה במקום בו סוזוקי רגילה להימצא בו: הקצה התחתון של סקלת הממדים בקטגוריה.

    חידוש חשוב יוטמן תחת מכסה המנוע שלה: מנוע טורבו-בנזין, ככל הנראה תלת צילינדרי ובכל מקרה בנפח 1.0 ליטר, שאיתו היא תיישר קו עם כמעט כל יצרני הרכב בימינו.

    iM-4 עשויה לרמוז על מחליפו של ג'ימני, ובכל מקרה על מכונית שתופיע בשנת 2017 עם הנעה כפולה, מנוע בנפח 1.2 ליטר, ופרופורציות ג'ימניות בעליל (אם יישמרו אלה של מכונית התצוגה): בסיס גלגלים באורך 243.8 ס"מ בלבד, ורוחב של 170.9 ס"מ.

    Suzuki iM-4-Concept
    סוזוקי קונספט iM-4
    Suzuki iK-2-Concept
    סוזוקי קונספט iK-2

     

    סיאט

    הדבר הגדול הבא שיגיע מסיאט יהיה קרוס-אובר קטן לקטגוריה של ניסאן קשקאי, ובז'נבה נחשפה מכונית הקונספט 20V20 אשר לא רק רומזת לנו כיצד הוא ייראה אלא גם מתארת את קווי העיצוב העתידיים של סיאט, ועל הדרך (בזכות הממדים שלה) מחזקת את ההשערה שסיאט עובדת גם על קרוס-אובר גדול יותר, מתחרה בקטגוריית הטוארג / Q7.

    Seat_20V20-003
    סיאט קונספט 20V20

     

    סיטרואן

    פיז'ו-סיטרואן משיקה בז'נבה את DS כמותג עצמאי. ההחלטה לגבי הפרדת המותגים התקבלה כבר בתחילת השנה שעברה: סיטרואן תייצר מכוניות בסיסיות ולא יקרות, ואילו DS יהיה מותג הפרימיום של הקבוצה שיציע מכוניות יקרות מאלה של פיז'ו.

    לקראת השקת המותג DS הוא זכה ללוגו חדש, וזהו גם הפרט המעניין ביותר על חרטומה של DS5, שעברה לקראת ז'נבה מתיחת פנים ראשונה. השינויים העיצוביים לא גדולים (למעט אולי פנסי LED חדשים) אבל פנים המכונית שודרג ומציע כעת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 7 אינטש, וכן אפליקציה חדשה של החברה שתאפשר לחבר את המכונית לשירותי ערך מוסף שונים של היצרנית – רובם אגב קשורים במעקב אחר המכונית…

    DS 5

    DS, עם תצוגה עצמאית ונפרדת משלה, מציגה מכונית תצוגה על בסיס DS5 שנקראת "אבק ירח", ואנשיה מפזרים בתערוכה רמזים ראשונים בנוגע לשני קרוס-אוברים עתידיים של המותג אשר יתמודדו מול אאודי Q3 ו-Q5. בנוסף, פיז'ו-סיטרואן לא נרגעת מן החלומות שלה לייצר מכונית דגל גדולה, והשמועות שמתרוצצות הן שתחת הלוגו החדש של DS תוצג בעתיד גם מכונית שתתחרה בב.מ.וו. סידרה 7… נו, טוב.

    New DS 5 Moon Dust
    DS 5 Moon Dust

     

    סיטרואן ברלינגו קיבל עדכון עיצוב עדין שכולל פגוש קדמי חדש, פנסים שבתוכם מוטמעים גופי LED לתאורת יום קבועה, ושבכה קדמית מחודשת.

    כדי להגיע להישגים מכובדים יותר במבחני הריסוק של פרויקט EuroNCAP (וכדי לשפר את הבטיחות באופן כללי) קיבל ברלינגו את מערכת הבלימה האוטונומית במהירויות עירוניות אשר עוצרת את המכונית באופן עצמאי אם היא מזהה סיכוי לפגיעה באדם או בעצם כלשהו.

    סביבת הנהג שודרגה עם מערכת מולטימדיה שכוללת מסך מגע בגודל 7 אינטש וחיבוריות לטלפונים חכמים, ומצלמת רוורס.

    העדכון החשוב יותר עבור ציי רכב ולקוחות עסקיים הוא שדרוג מנועי הדיזל והתאמתם לתקני אירו 6. בנוסף תוצע גם גרסה חשמלית, ואנשי סיטרואן מבטיחים טווח נסיעה של 170 קילומטרים בין טעינה לטעינה.

    Citroen Berlingo 2015
    סיטרואן ברלינגו

     

     

    סקודה

    דור שלישי למכונית הדגל של סקודה, סופרב, מבוסס על פלטפורמת MQB החדשה ומציע מכונית גדולה, מתקדמת ומאובזרת יותר.

    Skoda Superb 2015 - 002

    פולקסוואגן

    במרכז התצוגה של פולקסווגן עומדת "ספורט קופה קונספט GTE", מכונית קופה בעלת ארבע דלתות שמציגה רמז עבה ראשון ליורשת של פאסאט CC, אבל בעיקר מדגימה את קווי העיצוב העתידיים של המותג פולקסוואגן בכלל, ובפרט את אלה של יורשת מכונית הדגל של החברה – פייתון.

    המכונית הסדרתית העתידית תתבסס, כמובן, על הגרסה הארוכה של פלטפורמת MQB המודולרית של הקבוצה, ותהיה ארוכה, רחבה, נמוכה ובעלת בסיס גלגלים ארוך מזה של פאסאט CC הנוכחית. אם המכונית הסדרתית תהיה דומה למכונית התצוגה הרי שהיא תיראה דומה יותר לאאודי A7 מאשר ל-CC היוצאת.

    היות שמדובר במכונית תצוגה שעומדת במרכז העניינים פולקסוואגן לא מבזבזת את ההזדמנות ומציגה גם את המערכת ההיברידית-נטענת שלה (ומכאן, כמובן, האותיות GTE), עם מנוע טורבו-בנזין במבנה V6 ובנפח 3.0 ליטר שמחובר לצמד מנועים חשמליים דרך תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת מצמד כפול (עם 6 יחסי העברה).

    מנוע הבנזין מייצר 295 כ"ס, ויחד עם מנוע חשמלי שמותקן על קדמת תיבת ההילוכים, ומייצר 55 כ"ס, הוא מניע את הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי נוסף, שמייצר 115 כ"ס, מנוע את הגלגלים האחוריים, וההספק המשותף של כל המערכת הזאת מגיע ל-380 כ"ס.

    ספורט קופה מסוגלת – כך פולקסוואגן – לנסוע כ-50 ק"מ בכח החשמל שתקבל מעמדת הטעינה הביתית, והיא תשיג תצרוכת דלק (ממוצעת) של ליטר בנזין ל-50 ק"מ (נחיה ונראה…).

    Volkswagen Konzernabend am 02032015 Automobilsalon Genf

    פולקסוואגן קונספט ספורט קופה GTE

     

    פולקסוואגן מציגה גרסה כפולת הנעה ו"קרבית" של פאסאט החדשה, וכמו עם גולף שקדמה לה גם זו נקראת פאסאט 'אולטראק' (Alltrack, מה לעשות ש'אולרואד' כבר היה תפוס על-ידי אאודי…).

    המכונית מבוססת כמובן על גרסת הסטיישן של פאסאט החדשה, יש לה, כמובן, הנעה לארבעת הגלגלים, וגם את כל ניפוחי הגוף שנחוצים כדי להוסיף נפח ורושם.

    המכונית מוגבהת ב-2.75 ס"מ יחסית לפאסאט סטיישן, היא מצוידת במגיני גחון, ולטובת הפוזה יש לה גם פגושים מרשימים וקשתות גלגלים מנופחות. אנשי פולקסוואגן מדברים על "לעזוב את האספלט" ועל "לנסוע על דרכים אלפיניסטיות" או משהו בסגנון, אבל כמו בעבר, ובשונה מסובארו אאוטבק למשל, סביר שמחירים שוויצריים ירחיקו גם את הגרסה הזאת מן הלבאנט ומאיתנו.

    פאסאט אולטראק מוצעת עם שני מנועי טורבו-בנזין שמספקים 150 או 220 כ"ס, ושלושה טורבו-דיזל עם 150, 190 או 240 כ"ס, כולם עם תיבות ידניות והחזקים בהם גם עם רובוטיות-כפולות-מצמדים בעלות 6 יחסי העברה.

    Der neue Volkswagen Passat Alltrack
    פאסאט אולטראק

     

    פולקסוואגן מציגה בז'נבה דור שלישי למיני-מיניוואן שלה, טוראן, הפעם על פלטפורמת MQB החדשה וצללית ספורטיבית יותר.

    new Volkswagen Touran 005
    פולקסוואגן טוראן

     

    במקביל, חטיבת המסחריות של פולקסוואגן מציגה את הדור הרביעי של  'קאדי' החדש לגמרי, אולם לראשונה נבדלים שני הכלים זה מזה וחולקים רק את מכלולי ההנעה.

    THE NEW VOLKSWAGEN CADDY - WORLD PREMIERE OF THE FOURTH GENERATION BESTS - Copy
    פולקסוואגן קאדי

     

    חטיבת מכוניות הנוסעים תציג את מתיחת הפנים של 'שאראן' – מיניוואן בגודל מלא לשבעה נוסעים, שמקבל מנועים משופרים וחסכוניים יותר ואת מערכות ההפעלה החדשות של אפל (אפל פלי) וגוגל (אנדרואיד אוטו), באמצעותן ניתן להריץ אפליקציות אינטרנטיות שונות על-גבי מערכת המולטימדיה של המכונית – לרווחת הנהג ונוסעיו בעת נסיעות ארוכות.

    Der neue Volkswagen Sharan
    פולקסוואגן שאראן

     

    פורד

    את החדשות החשובות שלה, בהקשר הישראלי, שמרה פורד ליום העיתונות השני של התערוכה: מתיחת פנים למיני-קרוסאובר שלה, אקוספורט, וההשקה האירופית של אדג' החדש לגמרי.

    971936_FordGeneva2015_EcoSport_01
    פורד אקוספורט דור 2.5
    2015 Ford Edge
    פורד אדג' דור 2

     

     

    החדשה החמה של פורד היא פוקוס RS, דור שלישי לגרסת השרירים הפופולרית, עם הנעה לארבעת הגלגלים ובקרת יציבות חדשה שמאפשרת מספר מצבי שליטה (או אובדן שליטה), כמו למשל אפשרות לביצוע 'דריפט'.

    מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ליטר מספק "יותר מ-315 כ"ס" ומחובר דרך תיבת הילוכים ידנית אל מערכת הנעה כפולה חדשה, שמפצלת את הכח לא רק בין הסרן הקדמי לאחורי אלא גם בין שני הגלגלים האחוריים. ניהול העברת הכח מחושב אלקטרונית באופן שיתאים למצב הנהיגה, ומבוצע באמצעות שני מצמדים. 70% מכח המנוע יכולים להיות מופנים לסרן האחורי, ומשם יכול עד 100% מן הכח להישלח לגלגל הימני או לשמאלי.

    Ford Focus RS
    פורד פוקוס RS דור שלישי

    ייצורה של פוקוס RS דור שלישי, במפעל של פורד בגרמניה, יחל בסוף השנה הנוכחית, וזאת תהיה גרסת ה-RS הראשונה שתיוצא גם לארה"ב.

    פיז'ו

    מתיחת הפנים של 208 כוללת הדגשה של קווי העיצוב החיצוני, שידרוג חומרי הפנים בסביבת הנהג, הוספת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינטש, ועיקר העיקרים: החלפת מנועי הבנזין והוספת מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר.

    קיה

    אחת המכוניות החשובות ביותר לשוק הישראלי, למעשה המכונית השניה הנמכרת ביותר בישראל ב-2014, היא פיקנטו של קיה, שעברה מתיחת פנים, ובמקביל להשקתה בז'נבה החלה גם מכירתה בישראל.
    השינויים בפיקנטו אמנם לא עצומים, אבל כמה מהם עשויים לשפר את מעמדה של פיקנטו בישראל מול אחותה, יונדאי i10. בין השאר הוגדלו הבלמים כדי לקצר את מרחקי הבלימה, מערכת מולטימדיה חדשה שמבוססת על מסך מגע גדול יחסית, בגודל 7 אינטש מוצעת כאופציה (באירופה, אבל לא אצלנו), יש גם חישוקי גלגלים חדשים בגודל 14 אינטש ולאבזור נוספו בקרת יציבות עם מגביל מהירות, כפתורי שליטה מגלגל ההגה ומערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים.
    Kia Picanto

     

    קיה משיקה גרסה פסאודו-ספורטיבית של סיד, תחת השם "סיד GT", שתוצע בשלוש גרסאות המרכב של המכונית: האצ'בק 3 ו-5 דלתות, וסטיישן, ועם ניפוחי הגוף המתבקשים, חישוקי 17 אינטש מרשימים, צמד מפלטים ותאורת LED.
    החדשות היותר חשובות עבור קיה בכלל, שמוצגות עם המכונית הזאת, הם השקותיהם של מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי חדש ושל תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת 7 יחסי העברה, לראשונה אצל קיה.
    מנוע הטורבו-בנזין, בנפח 1.0 ליטר, מספק 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ של מומנט.
    באותה הזדמנות שודרג מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר של סיד והוא מספק כעת 133 כ"ס. מנוע זה מוצג כשהוא מחובר לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים החדשה של הקבוצה, בעלת 7 יחסי העברה, שמושקת במקביל גם עם יונדאי טוסון החדש.

    Kia ceed GT
    קיה סיד GT

     

    לקראת הדור הבא של קיה אופטימה, רביעי במספר, אשר יכלול גם גרסת סטיישן, מציגה קיה מכונית קונספט בשם 'ספורטספייס' (Sportspace). היות שמדובר במכונית תצוגה מרשים לעצמם אנשי קיה לשלב לתוכה גם את יחידת ההנעה ההיברידית המעניינת שהוצגה כבר בתערוכת פריז שעברה: מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר שמחובר ליחידה החשמלית ולתיבה אוטומטית מופעלת חשמלית.

    המכונית, ארבעה מושבית בדגם התצוגה, מתגלגלת על גלגלים בקוטר 20 אינטש, במרכז הדאש בורד שלה ממוקם מסך מגע גדול, וקורות הגג האחוריות שלה מוטות וממוקמות קדימה בסגנון "שוטינג ברייק" האופנתי.

    החשיבות הרבה ביותר של ספורטספייס היא בחשיפת קווי העיצוב העתידיים של קיה באופן כללי. מעצבי קיה משמרים עדיין את מוטיב "אף הנמר" שלהם, אבל לקחו את מכונית הקונספט הזאת למחוזות מעט יותר ספורטיביים, עתידניים וקצת "מעוכים" – אם כי לא מן הנמנע שבמציאות נקבל בסופו של תהליך מכונית יותר נאה מאשר בתמונות.

    בכל מקרה, מבחינתנו חשובה יותר התוצאה שתתקבל בעוד כחצי שנה עם אופטימה סטיישן, ועוד יותר חשוב שלאנשי קיה ונציגיה יהיה רעיון טוב לפיצוח פלח השוק הלא קיים הזה (בינתיים) בישראל.

    KIA sportspace1

    רנו

    מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: במרכז התצוגה של רנו עומד אחיו למחצה של ניסאן קשקאי, ואחיו הגדול של קפצ'ור, שנקרא 'קאדג'אר'.

    קאדג'אר נחשף למעשה לראשונה בפני קהל בז'נבה, והוא לא רק מתחרה בקטגורייה שנבראה על-ידי ניסאן קשקאי (קרוס אוברים קומפקטיים רכים שמבוססים על פלטפורמה בגודל קומפקטי), אלא גם מבוסס כמעט לחלוטין על הדור השני של קשקאי.

    באירופה הוא מוצע עם שתי גרסאות למנועי דיזל בנפח 1.5 ליטר (110 כ"ס) ו-1.6 ליטר (130 כ"ס), ואלינו הוא יגיע עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר של קשקאי, בנפח 1.2 ליטר ועם 130 כ"ס.

    קאדג'אר מוצע עם הנעה קדמית או עם הנעה כפולה, ומתרברב במרווח גחון נדיב של 19 ס"מ ובזויות גישה ונטישה של 18 ו-25 מעלות, ועם פלטות הגנה מנירוסטה מלפנים ומאחור – כל אלה מאפשרים לו יכולות מסוימות בשטח (ובכל מקרה יכולות טובות משל רוב מתחריו הישירים).

    באירופה מוצע קאדג'אר עם כמה חבילות אבזור מיוחדות וגם עם מגוון רחב של מערכות סיוע לנהג (חלקן בתוספת תשלום) שכוללות בלימה אוטונומית, זיהוי נתיב נסיעה חסום, התראת נטישת נתיב, סייען זינוק בעליה, זיהוי שלטים, מצלמת רוורס ועוד.

    קאדג'אר גדול מעט מקשקאי: אורכו 445 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ וגובהו 160 ס"מ, והוא מתגלגל על גלגלים בקוטר 17 או 19 אינטש.

    Renault Kadjar
    רנו קדג'אר

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.