Ad

שרת איכות הסביבה של גרמניה: עדכון תוכנה ברכבי הדיזל של פולקסווגן לא יפתור את הבעיה

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בזמן שכ-300 אלף מכוניות עם מנועי דיזל מתוצרת פולקסווגן ואודי שנקנו בחזרה מהלקוחות מתייבשות בחניוני ענק ברחבי ארצות הברית עד שיוחלט מה לעשות איתן, מסתבר שגם בבית יש לפולקסווגן לא מעט צרות הקשורות ברכבי הדיזל של הקונצרן שכזכור צוידו בתוכנה מיוחדת שידעה לזהות מתי הרכב נמצא בבדיקה לזיהום אוויר לתקינה או בטסט שנתי ובמצבים הללו  שינתה את מפת הניהול של המנוע כדי להשיג נתוני פליטת מזהמים נמוכים במיוחד, ואילו בתנאי אמת בעת נסיעה רגילה התוכנה המיוחדת הייתה מושבתת והמנועים השיגו הספקים נאים אך זיהמו עד פי 40 ממה שהוצהר.

בסוף השבוע סוניה שולץ, שרת איכות הסביבה בממשלתה של אנגלה מרקל, אמרה בראיון לעיתון כי היא אינה סבורה שעדכוני תוכנה שעליהם סוכם יספיקו במקרה של מכוניות הדיזל קונצרן פולקסווגן ועל על מנת לעמוד ביעדי זיהום שנקבעו יחידות ההנעה יצטרכו לעבור שינוים רדיקלים יותר שיכללו החלפת רכיבים משמעותיים.

בניגוד לארצות הברית, בגרמניה פולקסווגן, אשר היא היצרנית הגדולה ביותר בתעשיית הרכב המקומית המספקת באופן ישיר תעסוקה ל-800 אלף אנשים, לא נדרשה לרכוש רכבים בחזרה מלקוחות, אלא סוכם כי יעשה ברכבי הדיזל של פולקסווגן (ויצרנים אחרים) עדכון בתוכנת ניהול המנוע במטרה להפחית את רמות פליטת המזהמים שלהם, גם על חשבון הביצועים וצריכת הדלק, זאת על מנת שאלו יעמדו- גם בתנאי אמת – ביעדי הזיהום של תקני "אירו 4, 5 ו-6 שעל פיהם הם שווקו וקיבלו רישוי.
מעבר לעניין הפורמאלי, עמידה בתקנים אלה היא קריטית לנוכח חוקים חדשים על פיהם רכבי דיזל מזהמים לא מורשים להיכנס למרכזי ערים רבות בגרמניה ובמקומות אחרים ביבשת הישנה.

אבל כעת מתברר שהשרה לאיכות הסביבה לא סבורה כי התיקונים והשינויים שסוכם עליהם באמת יספיקו כדי לאפשר למכוניות הללו לנוע באותם אזורים בהם נאסרת כניסת רכבי דיזל מזהמים בערים גדולות כמו מינכן או שטוטגרט בהן רמות פליטת תחמוצת הפחמן (NOX) גבוהות במיוחד.

השרה הוסיפה  "למיטב הבנתי רק שינויים של ממש במנועים הללו יאפשרו למנוע איסור תנועה שלהם בערים, ומאחר שיש הרבה מאוד מכוניות דיזל בגרמניה ומה שחשוב באמת זה שיהיה שיפור באיכות האוויר שאנשים נושמים והפחתה משמעותית של פליטות תחמוצת החנקן אני יוצאת בקמפיין גדול בנושא", כשנשאלה מי לדעתה צריך לשלם על אותם שינוים משמעותיים השיבה ללא היסוס  "יצרני הרכב ישלמו מאחר שהם אלו שיצרו את הבעיה".

עם זאת מנגד, שר התחבורה הגרמני, מתנגד לדרישה של שרת איכות הסביבה וטוען כי הוא מחויב לעמוד ביעדי פליטת המזהמים באמצעות האמצעים (שינוי התוכנה) שכבר מיושם.

שרת איכות הסביבה הסבירה שהיא מבינה את ההשלכות הכלכליות של דרישתה, עם זאת לטענתה ,ממש כמו שר התחבורה,גם היא רוצה תעשיית רכב במקומית חזקה שתספק הרבה מקומות עבודה, אך היא סבורה שזהו מהלך הכרחי על מנת להשאיר את היצרניות הגרמנית בחוד בחנית העולמי עם מוצרים מתקדמים שרלוונטיים לשווקים הגדולים, כמו השוק הסיני שהרגולטורים בו, בשל זיהום האוויר הקשה ברפובליקה העממית, נחושים למנוע מכירת מכוניות מזהמות במדינה בתוך שנים ספורות.

 

 

 

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות