חברת קרסו מוטורס, יבואנית קבוצת רנו-ניסאן לישראל, הודיעה הבוקר לבורסה לניירות ערך על כך שחתמה אתמול הסכם הפצה עם יצרנית הרכב הסינית צ'רי.
קרסו מוטורס תייבא תפיץ ותעניק שירות לכלי הרכב מתוצרת צ'רי ותפיץ את חלקי החילוף מתוצרתה. החברה תשווק בישראל גם את דגמי הבנזין וגם את הדגמים החשמליים של החברה. מקרסו מוטורס נמסר שהחברה תייבא ותשווק בישראל כבר במהלך השנה הנוכחית מגוון דגמים, ותקים לצורך זה אולמות תצוגה עצמאיים. בהודעה לבורסה מסרה קרסו מוטורס שהסכם הפצה בישראל הוא "לא בלעדי", ושהוא תקף למשך 3 שנים "כאשר בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם" הוא יוארך לתקופות נוספות בנות 3 שנים כל אחת.
כפי שפרסמנו כאן בחודש דצמבר האחרון, נציגים של צ'רי ביקרו בישראל ו"עשו אודישן" למספר יבואניות רכב ישראליות, וזאת לאחר שבמשך יותר משני עשורים הפקידה החברה הזאת "מכתבי הצהרת כוונות" לשיווק דגמיה בישראל בידי מספר גופים ישראלים, בהם קמור רכב (בעבר יבואנית ב.מ.וו) ובני משפחת כדורי (כיום יבואני 'סקאיוול').
כפי שפרסמנו בשעתו, קרסו מוטורס נחשבה כבר אז ליבואנית מובילה בין המועמדות לקבלת זיכיון השיווק, וש"במקרה, או שלא במקרה, משרד יחסי הציבור שנשכר על-ידי צ'רי הוא גם משרד יחסי הציבור של קרסו מוטורס". בשונה מכפי שסברנו בשעתו, אנשי קרסו מטורס מבטיחים שצ'רי תתחיל לפעול ולמכור מכוניות בישראל עוד לפני סוף השנה הנוכחית. בין השאר היא צפויה לשווק בארץ את הקרוסאובר החשמלי EQ5 אשר מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה.
צ'רי מוטורס, אשר נוסדה בשנת 1997, היא חברה בבעלות ממשלתית חלקית וחלקה נסחר בבורסה. זאת אחת מיצואניות הרכב הוותיקות בסין והיא משווקת מכוניות שלה בעשרות מדינות שבהן לא נדרשת תקינת רכב אירופאית, יפנית או אמריקנית. בעשרה מבין השווקים שמחוץ לסין היא גם מייצרת ומרכיבה מכוניות מתוצרתה. צ'רי מנהלת שישה מותגי מכוניות וארבעה מותגי רכב מסחרי, יש לה מרכזי מחקר ופיתוח בסין, גרמניה, ארצות הברית וברזיל, ובסיכום 2021 היא צפויה לייצר כ-1.5 מיליון מכוניות ולמכור כרבע מהן מחוץ לסין. החברה הצהירה לאחרונה על יעד מכירות של 2 מיליון כלי רכב בשנת 2022, ויעד מכירות של כחצי מיליון מכוניות מחוץ לסין.
כמו רבות מיצרניות הרכב האחרות גם לצ'רי יש מיזמים משותפים עם יצרניות מערביות, והשותפה שלה היא יגואר-לנד רובר שבשליטת טאטא ההודית.