Ad

קיה העניקה הצצה ראשונה במכונית החשמלית הראשונה בתולדותיה

תמונות ראשונות של EV6 חושפות גם את שפת העיצוב החדשה של המותג כולו. כדי לבדל את קיה מיונדאי עוצבה המכונית בעיצוב יותר קרוסאוברי ולמרות זאת יותר נעים לעין.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בהמשך החודש תחשוף קיה באירוע אינטרנטי את EV6 – המכונית החשמלית הטהורה הראשונה בתולדותיה, שהיא כמובן גם אחותה של יונדאי 'איוניק 5'. כמו האחות מבוססת גם EV6 על פלטפורמת E-GMP המודולרית החדשה של הקבוצה. כדי שנספיק להכין את עצמנו להשקה המתקרבת חשפה היצרנית הקוריאנית סדרת תמונות חוץ ופנים של המכונית, תחת סיסמת העיצוב החדשה של המותג 'Opposites United'.

 

 

קיה מספרת סיפור קצת מורכב אודות פילוסופיית העיצוב שלה, אשר קיבלה לטענתה השראה "מן הניגודים שבטבע ובאנושות". מה שיותר מעניין הם לא הסיפורים אלא מה שרואים בעיניים – וצריך לומר שלפחות בתמונות זה נראה הרבה יותר מעניין מאשר הגרסה המקבילה של יונדאי…

עיצוב המכונית – "ספורטיבי בהשראת קרוסאובר" – הופקד במקביל בשלוש סדנאות העיצוב של החברה – בקוריאה, גרמניה וארה"ב, ומה שמעניין זה שהתוצאה – כך לפי הודעת החברה לעיתונות – תוטמע בעתיד בכל הדגמים הבאים של החברה. EV6, כאמור, היא המכונית השנייה של הקבוצה שמבוססת על פלטפורמת Electric-Global Modular Platform שמאפשרת למעצבים להשיג מרחב פנימי גדול מאד ולשמור על ממדים חיצוניים קומפקטיים.

בהנחה שקיה משתמשת באותה מערכת הנעה שמניעה את איוניק 5 אפשר לצפות לסוללה חשמלית עם קיבולת של יותר מ-70 קילוואט, אפשרות לטעינה מהירה בהספק של 220 קילוואט שעה, וטעינה מהירה מ-5% ל-80% בתוך 18 דקות. יהיו מן הסתם גרסאות הנעה אחורית והנעה כפולה, טווח הנסיעה הצפוי הוא סביב ה-500 קילומטרים בין טעינות (אך טרם ידוע באיזו גרסה), ובמצב של טעינה מהירה יעמוד קצב צבירת המרחק על 4 דקות טעינה ל-100 קילומטרים נסיעה. מערכת ההנעה תזניק את EV6 מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד.

שם הדגם, EV6, רומז על כך שקיה מתכננת "מתחתיה" מכוניות קטנות יותר, אך מותירה מקום מעליה לדגמים יותר גדולים. מפרסומים קודמים של החברה אנחנו מצפים בסך הכל לשישה דגמים נוספים מכל הגדולים בשני הכיוונים.

רעיון ה"ניגודים המאוחדים" – 'Opposites United', שיעמוד מעתה במרכז פילוסופיית העיצוב של כל דגמי קיה, מספר, כאמור, סיפור, והסיפור הוא על זהות חזותית חדשה ש"מעוררת כוחות חיוביים ואנרגיה טבעית עם שילובים מנוגדים של אלמנטים סגנוניים חדים וצורות פיסוליות". OK.

 

 

EV6 – שחונכת את הסיפור הזה – מעוצבת בסגנון קרוסאובר נמוך ומתוח, ובהודעה לעיתונות מספר קארים חביב, סגן נשיא בכיר וראש מרכז העיצוב הגלובלי של הקבוצה, שבתור החשמלית הטהורה הראשונה של קיה הוטל עליה להיות "חלון ראווה של עיצוב ממוקד באדם, פרוגרסיבי ועם עוצמה מחשמלת… ששואף להשפיע באמצעות שילוב תכונות היי-טק מתוחכמות בכמויות גדולות תוך מתן מרחב ייחודי כרכב חשמלי עתידני".

 

 

בתכל'ס, מבחינת מי שייכנס וייסע במכונית הזאת, ולמעשה בכל מכונית חשמלית טהורה שבנויה על בסיס פלטפורמה ייעודית, המשמעות המעשית היא מרחב פנימי גדול מאד ביחס למוכר לנו ממכוניות בגודל כזה, ומכיוון שמה שהולך היום זאת "אווירת הי-טק" – מעצבי קיה פיסלו סביבה נקייה מאד שנשלטת ויזואלית על-ידי מסך תצוגה מאד גדול וקונסולה מרכזית "מרחפת". בתמונות זה נראה מאד מעניין ונעים לעין, וככל שאפשר לשפוט מהן נראה שנעשה שימוש בחומרים איכותיים, אבל עדיין מתקבלת תחושה כללית די קונבנציונלית, מה שאומר ש"סיפורים לחוד".

 

 

אגב, לקיה יש עוד סיפור – קצת יותר ארוך – לגבי זה ש"פילוסופיית העיצוב של ניגודים מאוחדים בנויה על גבי חמישה נדבכים מרכזיים כמו 'מודגש לטבע', 'שמחה לתבונה' ועוד, אבל לא מצאנו באף אחד מהם משהו שעושה לנו חשק לנהוג במכונית ולכן חסכנו מכם. הסיפור של מאזדה על "רוכב שמחובר לסוס שלו" יותר פשוט ויותר אינטואיטיבי…

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad