• Ad
  • קורונה מגיעה לטויוטה: המפעלים ביפן בסכנת השבתה

    אנשי טויוטה חוששים שבעיות אספקה כתוצאה מהתפרצות מחלת קורונה בסין יגרמו לשיבושי ייצור. חלקי רכב שהיו אמורים להגיע מסין יעצרו ייצור ביפן כבר בתוך עשרה ימים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם והגדולה ביותר ביפן פרסמה אתמול (ד') אזהרה לפיה פעילות הייצור ב-16 המפעלים שלה ברחבי יפן עלולה להיפגע בקרוב.

     

     

    לדברי אנשי טויוטה, התפרצות מחלת הקורונה בסין, ובעולם, צפויה לגרום לבעיות בשרשרת האספקה שלה בשבועות הקרובים. מנהלי החברה צפויים לקבל החלטות בנוגע להמשך פעילות הייצור במפעלי הבית שלה החל מן השבוע שמתחיל (ביפן) ב-9 במרץ (יום שני בעוד כעשרה ימים). הפעילות שמתוכננת לשבוע הבא, שמתחיל שם ב-2 במרץ, צפויה להתנהל כסדרה.

    לקריאה נוספת: גם תעשיית הרכב חטפה את וירוס הקורונה

    כמה מן המפעלים הסינים שמייצרים חלקים ורכיבים שונים עבור טויוטה סגורים עדיין בהוראת שלטונות סין, ומפעלים אחרים שם נתקלים בבעיות בשרשרת האספקה שלהם עצמם, ובבעיות לוגיסטיות שונות, ולכן לא מסוגלים לשלוח ליפן את החלקים שנדרשים לייצור השוטף של טויוטה. דובר מטעם החברה אמר בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס' שכרגע מתקבלים עדיין חלקים מסין באופן שגרתי ורגיל, אבל בתום השבוע הבא (שמתחיל, כאמור, ב-2 במרץ) יתקבלו החלטות לגבי ההמשך".

     

    טויוטה הייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות שפיזרה את פעילות הייצור שלה וקרבה אותה אל שווקי הייצוא, ולצורך זה הקימה, בין השאר, מפעלים בצפון ובדרום אמריקה, באירופה ובאפריקה. למרות זאת, כמחצית מהיקף הייצור העולמית של טויוטה, ורוב רובה של פעילות הייצור של מותג היוקרה 'לקסוס', מבוצעים ב-16 מפעלי טויוטה ברחבי יפן. מפעלים אלה מייצרים מידי שנה כחמישה מיליון מכוניות נוסעים, וכמה מאות אלפי משאיות ואוטובוסים (רובם תחת המותג הינו).

    הפעילות של טויוטה, כמו של חברות מסחריות רבות אחרות, צפויה להיפגע לא רק בגלל שרשרת האספקה אלא גם לאור החלטת ההנהלה לבטל באופן מיידי את כל הנסיעות הלא חיוניות של עובדים ומנהלים של החברה שאמורים היו לצאת את גבולות המדינה.

    למרות שאין כל קשר בין הדברים קשה להתאפק מלהזכיר ש'קורונה' היה אחד המותגים הידועים והנמכרים ביותר של טויוטה בכל הזמנים, ואחד השימושים הנפוצים ביותר בו – ביפן וברחבי דרום מזרח אסיה, היה כמונית. דגם זה יוצר באופן רצוף משנת 1957 ועד 2001, ולמרות שהוא הוחלף על-ידי 'אוונסיס' באירופה ו'קאמרי' בארצות הברית כבר לפני 19 שנים – גם בשנים האחרונות אפשר היה לראות אותו בהמוניו על כבישי המזרח ולנסוע בו.

     

    טויוטה קורונה. צילום: ויקיפדיה
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.